Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:09:28 GMT

۶۳ روستای گلستان نیازمند خانه علم است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۷۶۴۶

۶۳ روستای گلستان نیازمند خانه علم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد ظهر دوشنبه در نشست فصلی با روحانیون طرح استقرار که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: از ۳۲۰ روستای استان گلستان که نیازمند روحانی مستقر بودند در حال حاضر ۱۵۳ روستا روحانی مستقر دارند و امید داریم ۱۰۰ روحانی از حوزه علمیه به روستاهای ما اضافه شوند تا بتوانیم به اهداف خود در این زمینه دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روحانیون زبان مردم برای حاکمیت و زبان حاکمیت برای مردم هستند و نقش دو طرفه د ارند تا حرف های جامعه را به نظام و حرف های نظام را به جامعه منتقل کنند.

حجت الاسلام ولی نژاد گفت: از بین ۳۲۰ روستا که نیازمند خانه عالم هستند تاکنون ۱۵۷ روستا صاحب خانه عالم شدند و امید داریم با کمک مسئولان در سایر روستاهای باقی مانده هم این خانه های عالم ساخته شود.

وی تصریح کرد: برای روستاهای اهل سنت خانه قرآن در نظر گرفته ایم و ساخت بخشی از این خانه های قرآنی آغاز شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به مهاجرت معکوس مردم از شهرها به روستاها اظهار کرد: با توجه به این مهاجرت معکوس حضور روحانیون مستقر برای توسعه فرهنگ، صنعت، کشاورزی و ... در روستاها مفید بوده و برای آبادی روستاها مثمرثمر است.

وی گفت: روحانیون مستقر نقش موثری در جامعه و روستاها دارند و مردم روستاها باید قدردان روحانیونی باشند که از شهر قم همراه با خانواده به روستاهایشان آمده، در آنجا زندگی می کنند و برنامه های مذهبی و معنوی برگزار می کنند.

وی افزود: روحانیون مستقر قطعا می توانند مانند نیروی کمکی برای سپاه، آموزش و پرورش، دهیار، شورا و نمایندگان دولت عمل کرده و در همه حال به آن ها کمک کنند.

ولی نژاد تصریح کرد: ما روحانیون قبل از هر چیزی طلبه هستیم و افتخار می کنیم که با مردم زندگی می کنیم و هرگاه خواستیم کاری را انجام دهیم توانستیم.

وی ادامه داد: روحانیون مستقر رسالت خود را به درستی انجام می دهند و توانسته اند با جامعه هدف خود که مردم باشد به خوبی ارتباط برقرار کنند.

کد خبر 4481170

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین یوسفی عصر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: سرمایه انسانی مهمترین واساسی ترین منبع حیاتی هرکشوری است. رشد وپیشرفت درحوزه ای ازنیاز های جامعه مرهون موتورمحرکه ای به نام جوان است. رشداقتصادی بدون وجود نیروی جوان در عرصه کاروتولیدوفن آوری ممکن نیست.

وی ادامه داد: اقتدارنظامی وابهت بین اللمللی بدون جوان متعهدغیوردرعرصه دفاع وآماده رزم تحقق نمی یابدرشدعلمی وسایرمقوله هایی که هرجامعه برای بقا وحیات به آن نیازدارد بدون سرمایه انسانی آماده وبانشاط میسر نخواهد بود.

یوسفی افزود: متأسفانه از دهه هفتادتاکنون مسئولین وقت دراشتباهی بزرگ موضوع تهدیدنسل را دربرنامه های خود قرار دادند وبه جای مدیریت درست سرمایه جوان کشورآن را معضل دانسته والان پنجره جمعیتی کشور در حال بسته شدن است واز دغدغه‌ای همه دلسوزان آینده کشوربحث رشد جمعیتی است. رهبر عزیزدر این رابطه ضمن عذر خواهی ازخدا ومردم ادامه این روند را غلط دانستند ودر توصیه‌های مکرر خود مسئولین وآحاد مردم بخصوص نخبگان وخواص رامتوجه خطربزرگ کاهش نسل نمودند.درمورد فرمایشات ارائه شده در خصوص ازدواج، تکثیر نسل و پیری جمعیت، مسئولین ونخبگان نظام اسلامی وظایف متعددی برعهده دارند.

یوسفی گفت: حل معضل پیری جمعیت وافزایش نسل، نیازمندهمکاری وتلاش همگانی همه آحاد جامعه، به ویژه مسئولین ونخبگان نظام اسلامی است.بااتخاذرویکردی جامع و چندجانبه، وبااستفاده ازابزارها و روش‌های مختلف، می‌توان به تدریج شاهدبهبود وضعیت ازدواج و فرزندآوری درکشورو ارتقای سلامت و پویایی جامعه بود.

کد خبر 6088187

دیگر خبرها

  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر
  • مختومقلی فراغی از محور‌های وحدت در گلستان است
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی