Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@09:30:11 GMT

نسل کشی مسلمانان برمه

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۷۶۷۱

نسل کشی مسلمانان برمه

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، آنا سولانز، کارگردان مستند «اسلام هراسی در برمه» نشان می دهد که از سال 2012 خشونت و آزار و اذیت مسلمانان در سراسر برمه به شدت افزایش یافته است. فشارهایی که از سوی ارتش و گروه های افراطی گرا و هم جوامع بودایی وارد شده و منجر به کشته شدن ده ها تن و آوارگی هزاران نفر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سولانز در این مستند با اشاره به گزارش ها و شواهد تاریخی بیان می کند که در طول تاریخ، مسلمانان برمه یکی از بیشترین گروه هایی بودند که مورد آزار و اذیت از سوی مقامات این کشور قرارگرفته اند. طبق نظر دولت برمه این افراد مهاجران بنگالی هستند که ده ها سال پیش از کشور بنگلادش فعلی وارد برمه شده اند و به همین علت به عنوان شهروند در این کشور پذیرفته نمی شوند. آن ها از حقوق ابتدایی مانند آموزش، آزادی و مراقبت های بهداشتی ، حق رای و سایر موارد شهروندی برخوردار نیستند.
در ادامه به وضعیت مسلمانان روهینگیایی و مسئله نسل کشی آن ها از سوی مقامات دولت برمه اشاره شده و اینکه ده ها هزار نفر از آن ها از طریق قایق های مرتبط با شبکه های قاچاق توانسته اند فرار کنند ولی با مشکلات فراوانی مواجه شده اند.
مستند «اسلام هراسی در برمه» به کارگردانی آنا سولانز در مدت زمان 25 دقیقه، چهارشنبه 21 آذر ماه ساعت 8:30 از شبکه هیسان تی وی پخش و در ساعات 15:30 و 21:30 برای مخاطبان این شبکه بازپخش خواهد شد.

156 / 156 شبکه هیسپان تی وی برمه اسلام هراسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شبکه هیسپان تی وی برمه اسلام هراسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مستند «پا به ماه» با موضوع «فرزند آوری» روایت‌های شیرین و شنیدنی خانواده‌ها از روز‌های انتظار برای این هدیه ارزشمند الهی است. این مستند قصه روز‌هایی از زندگی آدم‌هاست که پر از انتظار، نگرانی، عشق، شور و شوق، ترس و صبر است.

قسمت اول از فصل دوم این مستند به نام «همیشه با هم» روایت دو خواهر دو قلو همسان با ویژگی‌های مشترک است که همزمان مادر می‌شوندو مخاطب را در داستان مادر شدن و لحظه تولد فرزند با خود همراه می‌کنند. هر قسمت از فصل دوم این مجموعه روایت داستانی مستقل و متفاوت است.

این مجموعه مستند که به همت گروه خانواده شبکه دو و در خانه هنری رسانه‌ای تولید شده، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج استکه ساعت ۱۸:۳۰ به تهیه کنندگی مهدیه‌سادات محور و کارگردانی امیرحسین اسیوند پخش می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • «همیشه با هم» در «پا به ماه» روی آنتن شبکه دو
  • "وعده صادق" هیبت پوشالی رژیم اسرائیل را نمایان کرد
  • فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه
  • مستند «گربه‌های وحشی هندوستان» از شبکه تهران
  • افزایش چشمگیر اسلام‌هراسی در آلمان