Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@18:11:17 GMT

رتبه اول ایران در اتلاف آب

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۷۶۸۶

رتبه اول ایران در اتلاف آب

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،    عیسی کلانتری عصردیروز (۱۸ آذرماه) در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست سیاست‌های توسعه پایدار را دنبال می‌کند، گفت: توسعه هیچ تضادی با محیط زیست ندارد و باید اصول و تحقق توسعه پایدار برنامه‌ریزی شده باشد.

 

وی با اشاره به تخصیص ۱۰۰۰میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه در راستای محورهای مدیریت پسماند و زباله اظهارکرد: توجه به توسعه پایدار با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی مورد تاکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از  پاسخگویی به استعلامات زیست‌محیطی در بازه زمانی دوماهه در استان‌ها خبر داد و گفت: پاسخ ندادن به استعلام به معنای تایید پروژه است اما جواب منفی نیز باید مطابق منطق و قانون باشد.کلانتری تصریح کرد: در تهران نیز پاسخ استعلامات در مدت ۴۵ روز انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه زیبنده کشور ما نیست که در فرسایندگی و هدر دادن آب اول باشد، گفت: ما اصلا حافظان خوبی برای نسل‌های بعدی در حوزه منابع آبی، خاک، گیاهان و حیوانات نبوده‌ایم.رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه بخشی از توسعه با هزینه محیط زیست انجام شده است، اظهارکرد: در بخش‌هایی از خودکفایی‌ها محیط زیست ما قربانی شده است.

 

کلانتری عامل ۳۰ تا ۳۵ درصد خشکیدگی جنگلهای بلوط زاگرس را عوامل و رفتارهای انسانی عنوان و اظهارکرد: ما به محیط زیست کشور جفا کردیم و حافظ منافع نسل‌های بعدی نبودیم و همه چیز را برای نسل فعلی خواسته‌ایم. ضرباتی که ما به نسل های بعدی می‌زنیم بر اثر رفتارهای نادرست است.

 

وی با اشاره به ضعف برنامه ریزی در گذشته تاکید کرد: در برنامه‌ریزی‌های کشور کوتاهی کردیم و از ابتدای انقلاب برنامه آمایش در فعالیت‌ها نداشته‌ایم.رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آسیب‌های توجه نکردن به محیط زیست بر بخشهای مختلف تصریح کرد: متاسفانه جانمایی‌ها و جایابی‌ها در ایجاد برخی صنایع و واحدها به شکل مصیبت‌بار بوده است.

 

کلانتری گفت: یکی از این موارد نیروگاه شهید رجایی است که عامل ۲۰ درصد آلودگی شهرهای تهران و کرج محسوب می‌شود.وی با اشاره به آسیب‌ها و آلایندگی خودروها در تهران و سایر شهرهای بزرگ،اظهارکرد: عامل ۶۵ درصد آلایندگی شهرهای بزرگ در فصل زمستان خودروهای دیزلی، ۱۲ درصد موتورسیکلت‌ها و ۲ درصد خودروهای سواری است.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جنگلهای بلوط زاگرس آب گوناگون جام نیوز محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت گفت: بدنبال بارندگی‌های خوب سال گذشته و امسال  و مشارکت جوامع محلی و نظارت‌های مستمر محیط زیست آب تالاب‌های شهرستان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

محمدی تصریح کرد: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت  با وسعت ۳۵۰۰ هکتار  که انواع گونه‌های گیاهی آبزی و کنار آبزی را در خود جای داده  و نقش بسیار مهمی هم در اکوسیستم منطقه دارد و هر کجا که تالاب و آب باشد  نقش تلطیف هوا و رطوبت دهی به حوزه را دارد و قطعا این رطوبت دهی برای کشاورزی هم مفیداست.

رییس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت خاطر نشان کرد: تالاب‌های شیبلو - عرب گلی و کینیکور از تالاب‌های مهم استان هستند که سالانه پذیرای  ۴۰۰ هزار قطعه از انواع پرندگان مهاجر بومی آبزی و کنار آبزی است که برای زمستان گذرانی به این تالاب‌ها مهاجرت می‌کنند و مهمترین این پرندگان  مهاجر غاز پیشانی سفید است که در فصل زمستان برای زمستان گذرانی و جوجه آوری به تالاب شیبلو مهاجرت می‌کنند.

محمدی گفت: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت به دلیل اهمیت بالا مراحل  پایانی ثبت اش را در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب بین المللی سپری و در سال جاری ثبت خواهد شد.

وسعت تالاب‌های شهرستان پلدشت بیش از ۴ هزار هکتار است.

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • چرا پروژه بارورسازی ابر‌ها در ایران به بن‌بست خورد؟
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی