Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت گردشگری دریایی استان بوشهر گفت: در این راستا توسعه اسکله‌های شناور و انگشتی در شهرهای ساحلی استان بوشهر در اولویت قرار دارد. ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات خدمات سفر استان بوشهر با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهرها و روستاهای استان اظهار داشت: باید طرح‌های گردشگری در عرصه‌های مختلف خدمات رسانی تا نیمه نخست اسفند تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نوروز 97 بوشهر یکی از استانهای مطلوب در جذب گردشگر  معرفی شد تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده  افزایش گردشگر به نقاط مختلف استان بوشهر در نوروز پیش‌رو افزایش می‌یابد که باید امکانات را در حد سفر گردشگران به استان بوشهر فراهم شود.

استاندار بوشهر، یکی از ظرفیت‌های مهم این استان را سواحل دانست و بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری استان بوشهر، سواحل است و باید از این ظرفیت بهره‌وری مطلوب شود.

گراوند با تاکید بر مشارکت شهرداران بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری گفت:  تمام شهرداران شهرهای ساحلی استان بوشهر امکانات تفریحی و گردشگری ساحلی را تا قبل از نوروز آماده کنند .

وی استفاده از لنج سنتی در گردشگری دریایی را مورد اشاره قرار داد و افزود: لنج سنتی در سفرهای دریایی در ایام تعطیلات نوروز در سواحل استان بوشهر مورد توجه است که در این زمینه تقویت تجهیزات ایمنی باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر از توسعه اسکله‌های گردشگردی در شهرهای ساحلی استان بوشهرخبرداد و بیان کرد: در این راستا توسعه اسکله‌های شناور و انگشتی در شهرهای ساحلی استان بوشهردر اولویت قرار دارد.

گراوند با  تاکید بر ایجاد شناگاه در نقاط مختلف گردشگر پذیر استان بوشهر خاطر نشان کرد: ساماندهی پارک ساحلی بوشهر و تقاطع ورودی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی، با بیان اینکه در نوروز گذشته بیش از7.4 میلیون نفر گردشگر وارد استان بوشهر شد تصریح کرد: برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری باید از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده شود.

طرح آبیاری نوین در اراضی نخیلات استان بوشهر تدوین و اجرایی می‌شود 100 هزار تن گندم در استان بوشهر تولید می‌شود اعتبارات عمرانی استان بوشهر با اولویت طرح‌های آبرسانی تخصیص می‌یابد

استاندار بوشهر ظرفیت گردشگری شهرهای مختلف استان بوشهر را برشمرد و با تاکید بر فراهم شدن زیرساخت گردشگری در این نقاط افزود: براساس آمارها، روزانه بیش از 50 هزار خودرو در ایام تعطیلات نوروز وارد شهر گناوه می‌شود که براساس این ظرفیت باید مطالبات گردشگران مورد توجه قرار بگیرد.

گراوند با تاکید بر توجه به انتظارات گردشگران در شهرها و روستاهای هدف گردشگری خاطر نشان کرد: یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر توجه به ورزش‌های دریایی و آبی است که باید از این قابلیت تیم‌های ورزشی ساحلی کشور از جمله تیم‌های ملی استفاده کنند.

وی به خطوط پروازی پرداخت و گفت: در زمان اوج حضور گردشگر در استان بوشهر، باید ضمن افزایش پروازها به بوشهر، زمینه تخفیف بلیط‌های شرکت‌های هواپیمایی فراهم شود.

استاندار بوشهر بر تشکیل ستادهای تسهیلات خدمات سفر در شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر تاکید کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌ها در روستاهای هدف گردشگری استان و پروژه‌های بوم‌گردی به صورت ویژه توجه شود و اعتبارات در این بخش تخصیص داده شود.

انتهای پیام/ ت

R41363/P1336/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح تحت مدیریت مناطق حفاظت شده در استان بوشهر در حال حاضر ۷.۵ درصد از عرصه‌های طبیعی استان تحت مدیریت است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ با معرفی چهار منطقه برای مناطق حفاظت شده و سه منطقه برای منطقه شکارممنوع و یک درخت ۷۰۰ ساله به عنوان اثر طبیعی ملی به شورای عالی محیط زیست، شرایطی را فراهم نمودیم تا امکان گسترده کردن سطح مناطق تحت مدیریت به وجود آمده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در همین زمینه یک منطقه حفاظت شده در سال ۱۴۰۲ مصوب شده که بزرگترین و وسیع‌ترین منطقه حفاظت شده در استان بوشهر خواهد بود. این منطقه حفاظت شده در دو شهرستان دشتستان و تنگستان واقع شده است.

مرادزاده از اهمیت فعالیت سمن‌ها و فعالان زیست محیطی در حفاظت از محیط‌زیست و تنوع زیستی گفت و از همه فعالان و انجمن‌های زیست محیطی درخواست کرد در زمینه‌های متعدد زیست محیطی به یاری و همکاری با سازمان حفاظت محیط‌زیست بیایند. در زمینه‌های مختلف پژوهشی و حفاظتی درخواست دارم که به طور تخصصی به یاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیایند.

حمایت از سمن‌ها و فعالان زیست محیطی

حیدر فقیه رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر در این نشست از حمایت‌های گسترده از فعالیت‌های سمن‌ها و فعالان زیست محیطی استان بوشهر گفت و خواستار همکاری و مشارکت بیشتر در زمینه آموزش به دانش آموزان و شهروندان، حفاظت مشارکتی در زیستگاه‌ها و … سمن‌ها شد.

در این نشست هم اندیشی همچنین نمایندگان انجمن‌های زیست محیطی مانند انجمن حیات سبز لیان، انجمن زمین سبز بوشهر، انجمن حیات سبز سمل، خانه کوهنوردی خاییز، انجمن سبز وحدتیه، انجمن زیست محیطی رادار دشتستان، انجمن کوه سیاه بوشکان، انجمن حیات سبز تنگستان و … به بیان نظرات و پیشنهادات و انتقادات پرداخت.

کد خبر 6086227

دیگر خبرها

  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • جایگاه بالاتر با توجه بیشتر به شنا
  • بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است
  • شناگران از تبعیض رنج می برند/ استعدادیابی در استان های ساحلی
  • فضای سبز و تفریحی نوار ساحلی بوشهر افزایش می یابد