Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-06@11:58:58 GMT

دستگیری ۵ سارق با بیش از هزار فقره سرقت

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۷۷۸۷

معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند ۵ نفره سرقت از وسایله نقلیه که از بیش از هزار دستگاه خودرو سرقت کرده‌اند، خبر داد. به گزارش جنوب نیوز، سرهنگ شمس‌الدین میرزکی در این باره گفت:‌ در اجرای طرح‌های ویژه پلیس آگاهی، برخورد با مجرمان و سارقان و دستگیری آنها در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ در همین راستا ماموران پلیس موفق به شناسایی باندی شدند که به سرکردگی فردی ۲۷ ساله به نام "امیر" فعالیت می‌کرد.این باند ۵ نفره شناسایی و دستگیر شده و در اعترافات اولیه خود اعلام کردند که از ابتدای امسال تاکنون از بیش از هزار دستگاه خودرو سرقت کرده اند. تاکنون بیش از نیمی از مالباختگان شناسایی شده و این افراد را مورد شناسایی قرار داده‌اند.

میرزکی با بیان این که دستگیر شدگان همگی از افراد حرفه‌ای و سابقه دار در زمینه سرقت خودرو هستند گفت: این افراد در مخفی‌گاهشان در محدوده‌ی شوش دستگیر شدند و در بازرسی از این محل نیز مقادیر قابل توجهی از لوازم مسروقه داخل خودرو کشف و ضبط شد. همچنین در تحقیقات بعدی مشخص شد که این افراد تاکنون ۱۳ دستگاه خودرو سواری را نیز سرقت کرده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات پلیس برای شناسایی و دستگیری مالخران مرتبط با این افراد نیز گفت: ۴ مالخر که اقدام به فروش اموال مسروقه کرده بودند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان افزود: شهروندان لازم است توجه داشته باشند که اگر خودروی خود را در پارکینگ شخصی قرار نمی‌دهند حتما از قفل کاپوت، قفل فرمان و قفل پدال استفاده کرده و به هیچ عنوان اموال و اجناس قیمتی خود را داخل ماشین قرار ندهند.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند

سرهنگ حسین تُرکیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی شکایت چند مالباخته مبنی بر سرقت از مغازه آنان در سطح شهرستان کاشان، بررسی موضوع برای دستگیری عامل این سرقت‌ها در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از حضور در محل وقوع سرقت و انجام یک سری اقدامات هوشمندانه و جمع آوری آثار و ادله لازم از دست داشتن ۵ سارق در این سرقت‌ها مطلع و پس از بدست آوردن هویت اصلی متهمان، عملیات دستگیری سارقان را به صورت ویژه آغاز کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با پیگیری‌های دقیق کارآگاهان مخفیگاه هر ۵ سارق شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر، به پلیس آگاهی منتقل و در تحقیقات صورت گرفته به ۵ فقره سرقت از مغازه در شهرستان کاشان اقرار کردند.

وی با اشاره به اینکه ارزش اموال به سرقت رفته توسط این باند ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است خاطر نشان کرد: مالخر این پرونده نیز دستگیر و از مخفیگاه وی تعداد ۹۱ حلقه لاستیک وابزارهای مسروقه از ۳ مغازه کشف که با تکمیل تحقیقات متهمان به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 6098208

دیگر خبرها

  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • دستگیری سارق تجهیزات انتقال برق در خاش
  • سارقان ۴۰ فقره سرقت خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • سه سارق خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها
  • سارق گوشواره‌های طلای دختربچه‌های اصفهانی دستگیر شد
  • دو سارق حرفه ای و سابقه دار احشام در گچساران دستگیر شدند
  • دستگيري سارقان کابل و تجهيزات مخابراتی در خرم آباد