Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@15:32:12 GMT

استرالیا بزرگترین صادرکننده ال‌ان‌جی جهان شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۷۸۲۱

استرالیا بزرگترین صادرکننده ال‌ان‌جی جهان شد

پول‌نیوز - در ماه نوامبر، استرالیا برای اولین بار با پیشی گرفتن از قطر، بزرگترین صادرکننده ال‌ان‌جی در جهان شده است.

روز دوشنبه، داده‌های رفینیتیو ایکون نشان داد، در ماه نوامبر، استرالیا برای اولین بار با پیشی گرفتن از قطر، بزرگترین صادرکننده ال‌ان‌جی در جهان شده است.

افزایش صادرات استرالیا به دنبال آغاز به کار تعدادی از پروژه‌های صادرات در ۳ سال اخیر است که جدیدترین آنها، پروژه ایچتایس در سواحل شمالی این کشور می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق داده‌هایی که امروز منتشر شد، در ماه نوامبر، استرالیا ۶.۵ میلیون تن ال‌ان‌جی را برای صادرات بارگیری کرد، درحالی‌که قطر اندکی بیش از ۶.۲ میلیون تن را صادر کرده است.

سنفورد برن‌استین، تحلیل‌گر نیل بوریج، می‌گوید: این در حالیست که سال آینده با آغاز به کار بخش نهایی خط‌لوله پرلود رویال داچ شل، استرالیا جایگاه برتر خود را محکم‌تر خواهد کرد، هرچند در این زمان، قطر هم بی‌کار نخواهد نشست.

او اضافه کرد: مطمئنا قطر پاسخ خواهد داد و ما شاهد این خواهیم بود که موج جدیدی از پروژه‌ها را برای دوباره به دست آوردن جایگاه اول صادرات گاز مایع طبیعی، تا سال ۲۰۲۰، آغاز کند.

قطر در نظر دارد با اضافه کردن خط تولید چهارم، ظرفیت صنعت ال‌ان‌جی خود را تا اوایل ۲۰۲۴ به ۱۱۰ میلیون تن در سال برساند، این در حالیست که ظرفیت کنونی قطر ۷۷ میلیون تن در سال است.

تحلیل‌گر وود مکنزی، نیکولاس بران، گفت: افت صادرات ال‌ان‌جی قطر در ماه نوامبر به علت انجام عملیات تعمیر و نگهداری بوده است که این بازه اول بودن استرالیا را محدودتر می‌کند.

کاوونیک از کردیت سوئیس، می‌گوید: استرالیایی‌ها ممکن است عنوان اولی را چند سال حفظ کنند، اما در درازمدت این قطر خواهد بود که رتبه اول را به خود اختصاص می‌دهد و در زمانی طولانی‌تر در آینده آمریکا رقیب اصلی قطر خواهد شد و استرالیا رده سوم را به خود اختصاص خواهد داد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صادرات ال ان جی پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به بزرگ ترین کشورهای تولید کننده طلا در سال ۲۰۲۳ (+ اینفوگرافی)

در سال ۲۰۲۳ بیش از ۳,۰۰۰ تن طلا در جهان تولید شد. در اینفوگرافی زیر، کشورهای پیشروی جهان از نظر تولید طلا، به تصویر کشیده شده اند. این ارقام برگرفته از آخرین گزارش سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا (USGS) در مورد آمار طلا، منتشر شده در ژانویه ۲۰۲۴ است.

چین، استرالیا و روسیه بیشترین طلا را در سال ۲۰۲۳ تولید کردند

به گزارش روزیاتو، چین بزرگترین تولید کننده طلا در سال ۲۰۲۳ بود که بیش از ۱۲ درصد کل تولید جهانی طلا را به خود اختصاص داد و پس از آن استرالیا و روسیه قرار داشتند.

معادن طلای چین عمدتاً در استان های شرقی مانند شاندونگ، هنان، فوجیان و لیائونینگ متمرکز هستند. تا ژانویه ۲۰۲۴، ذخایر معدن طلای چین حدود ۳,۰۰۰ تن تخمین زده می شود که حدود ۵ درصد از کل ۵۹,۰۰۰ تن ذخیره جهانی طلا را تشکیل می دهد.

چین علاوه بر اینکه بزرگترین تولید کننده بود، به عنوان بزرگترین خریدار فلز زرد در سال ظاهر شد. در واقع، بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، بانک مرکزی این کشور به تنهایی در سال ۲۰۲۳، ۲۲۵ تن طلا خریداری کرده است.

تخمین مصرف جهانی طلا

بیشتر طلای تولید شده در سال ۲۰۲۳ در تولید جواهرات مورد استفاده قرار گرفت، در حالی که بخش قابل توجهی از آن به عنوان ذخیره ارزی مانند شمش طلا یا سکه فروخته شد.

جواهرات: ۴۶%
بانک ها و مؤسسات مرکزی: ۲۳ درصد
شمش: ۱۶٪
سکه های رسمی و مدال ها: ۹%
برق و الکترونیک: ۵%
سایر: ۱%

با توجه به قیمت های بالا، سرمایه گذاری و تولید، انتظار می رود از ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۲، تولید جهانی طلا، ۱۵ درصد رشد کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سهم ۰.۳ درصدی ایران از صادرات صنایع غذایی جهان
  • ایران ۰.۳ درصد صادرات صنایع غذایی جهان را انجام می‌دهد
  • «آشیل» به جشنواره فیلم سیدنی دعوت شد
  • نگاهی به بزرگ ترین کشورهای تولید کننده طلا در سال ۲۰۲۳ (+ اینفوگرافی)
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • تصاویر نجومی هفدهم اردیبهشت (6 مه)
  • صدرنشین استرالیا قهرمان آسیا شد
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲