Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از همدان، بخش آوایی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت در ۱۵ رشته برگزار می‌شود.
بخش آوایی مسابقات در رشته‌های ترجمه‌خوانی، قرائت(تحقیق و ترتیل)، حفظ سوره‌های نباء تا سوره فجر با ترجمه، حفظ 1 جزء، 3، 5، 10، 15، 20 جز و حفظ کل قرآن کریم، اذان، دعا و مناجات خوانی، آیین سخنوری و همخوانی و تواشیح برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رشته ترجمه خوانی با محوریت ترجمه سوره نبأ، حفظ یک جزء، حفظ سه جزء و حفظ سوره نباء با ترجمه، تنها در مرحله دانشگاهی برگزار می‌شود، منبع رشته دعا و مناجات‌خوانی در مرحله دانشگاهی و سراسری دعای ابوحمزه ثمالی است، منبع این رشته در مرحله ملی متعاقبا اعلام می‌شود.
رشته آیین سخنوری در مرحله ملی برگزار نمی‌شود و سه موضوع دانشگاه و رسالت تولید علم در آیینه تعالیم قرآن و عترت علیهم السلام،آرمان شهر مهدوی(عج) الگویی برای سبک زندگی جامعه منتظر و قرآن و سلامت موضوع ارائه سخنرانی است و رشته اذان و تواشیح تنها در گروه آقایان برگزار می‌شود و اعضای گروه‌های همخوانی و تواشیح در مرحله سراسری می‌تواند تلفیقی از اساتید و کارکنان باشند، لکن در گروه‌های دانشجویی ترکیب آنها باید صرفاً دانشجویی باشد.
جشنواره ملی قرآن و عترت تنها در بخش دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود و رشته حفظ ۱۰ جزء پیوسته و حفظ ۲۰ جزء پیوسته در بخش اساتید در مرحله دانشگاهی، سراسری و ملی برگزار نمی‌شود.
لازم به ذکر است که پس از اتمام مهلت ثبت نام در جشنواره، دانشگاه‌های علوم پزشکی حداکثر تا ۱۵ اسفند ماه فرصت دارند بخش آوایی را در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار کنند و لازم است فایل صوتی و تصویری نفرات اول مرحله دانشگاهی در رشته‌های حفظ (۵ جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل) و قرائت (تحقیق و ترتیل)، اذان، دعا و مناجات‌خوانی، آیین سخنوری و همخوانی و تواشیح در قالب CD حداکثر تا ۲۵ اسفند به دبیرخانه جشنواره ارسال شود تا دبیرخانه نسبت به بررسی غیر حضوری آثار اقدام نماید و افراد واجد شرایط جهت حضور در مرحله کشوری تعیین شوند.
کارشناسان قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند در ازای هر برگزیده (صرفا نفر اول) یک CD تلاوت صوتی و تصویری به دبیرخانه ارسال نمایند و لوح فشرده حاوی اثر چند نفر برای داوری ارسال نخواهد شد.
کارشناسان باید لوح‌های فشرده را قبل از ارسال بررسی نموده و در صورت سالم بودن به دبیرخانه ارسال نمایند، بدیهی است لوح‌هایی که مخدوش باشند در فرآیند داوری شرکت داده نخواهند شد.
بر روی لوح فشرده باید نام و نام خانوادگی صاحب اثر، دانشگاه، گروه آزمونی و رشته آزمونی درج شده و نام فایل نیز در درون لوح فشرده نام صاحب اثر باشد.
بخش آوایی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در سه گروه اساتید، کارکنان و دانشجویان و در سه مرحله دانشگاهی، سراسری و ملی در دو گروه خانمها و آقایان برگزار می‌شود و مرحله پایانی بخش آوایی دهه اول شهریور ماه سال آینده در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود.جدول مراحل، جزئیات و منابع آزمون بخش آوایی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت به شرح زیر است:

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی منابع جشنواره قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار «سید محمد شوالا حیدرا» رهبر شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی گفت: قرآن کریم، همگان را به عدل و صلح دعوت می کند و معیار فضیلت انسانها از نظر دین اسلام، علم صائب و عمل صالح است.

آیت الله جوادی آملی ضمن آرزوی توفیق برای رهبر شیعیان کشور مالی و مسلمانان منطقه، تاکید کرد: اسلام در قرآن و عترت تجلی کرده و بدون اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نمی‌توان به حقیقت قرآن رسید.

وی افزود: عناصر محوری قرآن کریم سه چیز است و اهل بیت همین سه چیز را تبیین کردند، اول درباره خود مسلمانها، دوم درباره موحدان عالم (اعم از مسلمانان، یهودیان و مسیحیان) و سوم بخش بین المللی و جهانی قرآن کریم است که این کتاب الهی برای هر سه بخش برنامه جداگانه دارد.

این مرجع تقلید گفت: قرآن کریم یک کتاب جهانی است، و تعبیرهای بلند قرآن این است که ﴿هُدیً لِلنّاس‌ِ﴾، ﴿نَذِیراً لِلْبَشَرِ﴾، ﴿کَافَّةً لِلنَّاسِ﴾، ﴿لِلعالَمینَ نَذیرًا﴾؛ لذا وقتی امام زمان (عج) ظهور می‌کنند و جهان را آباد می‌نمایند، با برنامه‌های جهانی قرآن کریم را تبیین خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اگر قرآن رهاورد انبیاء (در زندگی جاری) نباشد، همان جاهلیت گذشته بر می‌گردد، آنچه که الان صهیویست ها در غزه انجام می‌دهند، این کودک کشی‌ها و این نسل کشی در غزه، جاهلیت گذشته می‌باشد که سرایت کرده است.

وی افزود: اینکه ما در لیالی متبرکه قدر، قرآن را بر سر می‌نهیم یعنی تاج سر همه انسانها، رهنمودهای قرآن کریم است، چون قرآن، همگان را به عدل و صلح دعوت می کند.

آیت الله جوادی آملی گفت: در شرایط اوضاع کنونی جهان، تنها مکتبی که می‌تواند جهان هشت میلیاردی را اداره کند، قرآن و عترت است.

وی در پایان برای تمامی مسلمانان و شیعیان آن منطقه سلام فرستاد و برایشان سعادت در دنیا و آخرت از خداوند مسالت کرد.

سید محمد شوالا حیدرا رهبر شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی، در ابتدای این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور در کشور ایران و دیدار با آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: به برکت انقلاب جمهوری اسلامی ایران، مردم منطقه ما با تشیع و اهل بیت (ع) آشنا شدند و اگر شیعه در آن منطقه، رشدی کرده‌است همه به برکت انقلاب جمهوری اسلامی ایران بوده است که از این بابت خدا را شکرگزاریم.

کد خبر 6098298