Web Analytics Made Easy - Statcounter

افراد زیادی خواهان اصلاح امور جامعه هستند اما کمتر کسانی هستند که برای یافتن راه‌حل مناسب به کارشناسان خبره مراجعه می کنند، به مناسبت روز دانشجو میزگردی با همکاری دفتر تسنیم استان هرمزگان، فعالان دانشجویی و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد. ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در حال حاضر دانشجویان جامعه ما با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند، مشکلاتی که مانع شکوفایی انسان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز عده‌ای از دانشجویان دلسوز با حضور در دفتر تسنیم استان هرمزگان و مطرح کردن معضلات جامعه دانشجویی از اساتید حوزه و دانشگاه خواستند تا برای برطرف کردن مشکلات راه حل های مناسب ارائه دهند.

در ابتدای جلسه چند نفر از دانشجویان دغدغه‌مند به مطرح کردن مشکلات و آسیب‌های موجود پرداختند، آنان در صحبت‌های خود اعتیاد، مدلینگ غربی، روابط آزاد دختر و پسر در دانشگاه، سواد رسانهای، پوشش دانشجو، فرهنگ کتاب و کتابخوانی، سلامت روحی و روانی، شادی و نشاط در خوابگاه ها را از مشکلات و معضلات جامعه دانشجویی عنوان کردند و از اساتید حوزه و دانشگاه خواستند برای رفع آن و اصلاح امور، راه حل های مناسب ارائه کنند.

پس از پایان طرح مساله توسط دانشجویان، اساتید یک به یک دیدگاه‌های خود را ارائه دادند.

باید در دانشجویان حس نیاز ایجاد کرد

زینب خسروی‌نیا دارای مدرک سطح 4 و استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت ایجاد فضای مقایسه‌ای اظهار داشت: با استفاده از مسابقات پژوهشی و تهیه برنامه‌های صوتی و تصویری تاثیرگذار، باید برای دانشجویان فضای امکان مقایسه فراهم کنیم تا باعث تقویت قدرت انتخاب آنان شود.

وی افزود: باید در دانشجویان حس نیاز ایجاد کرد یعنی دانشجو احساس کند که با این رفتار یا آن رفتار نیازش برطرف می‌شود.

استاد حوزه علمیه گفت: برای رسیدن به این هدف لازم است اساتید موافق تفکرات ارزشی از بی‌تفاوتی خارج شوند و خود نیز مبلغ اعتقادات متعالی اسلامی باشند.

سرمایه انسانی مهمترین رکن جامعه است

سمیه احمدی دارای مدرک سطح 3 حوزه و معاون پژوهشی حوزه علمیه الزهرا(س) سرمایه انسانی را مهمترین رکن جامعه برشمرد و گفت : تا زمانی که بین قسمت‌های مختلف دانشگاه هماهنگی نباشد اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد.

احمدی با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده گفت: این طور هم نیست که فقط یک بُعد روی دانشجو موثر باشد و همه‌اش نگوییم دانشگاه مقصر ناهنجاری هاست بلکه بُعد دیگری یعنی خانواده خیلی موثر است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه الزهرا(س) افزود: باید برای ایجاد وضعیت مطلوب اسلامی چشم‌انداز داشته باشیم.

تزریق تفکر ارزشی از طریق دروس معارفی

آسیه گلستانی دارای مدرک سطح 4  و استاد حوزه و دانشگاه با اهمیت عنوان کردن جایگاه استاد در تفکرات دانشجویان اظهار داشت: برخی اساتید تفکرات ضد دینی دارند و گاهی دیده می‌شود همین افراد به عنوان اساتید برتر در برخی دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وی افزود: باید با منطق  و دانایی جلوی تفکرات ضد ارزشی ایستاد و متولی این امر هر که باشد باید فورا اقدام کند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: از طریق دروس معارفی می‌شود تفکرات ارزشی را به جامعه دانشجویی تزریق کرد.

اصفهان ـ میزگرد دانشجویی| ‌‌‌دانشجویان دچار سیاست‌زدگی شده‌اندمیزگرد دانشجویی تسنیم| تاکید دانشجویان بر پیگیری عدالت‌خواهی عقلانیمیزگرد بررسی «دفاع مقدس» در ادبیات داستانی در دفتر تسنیم خوزستان برگزار می‌شود

تغییر نگرش به دانشجو در جامعه

ژاله سالاری دارای سطح 3 رشته حقوق اسلامی و همکار پژوهشی حوزه علمیه گفت: در مقابل آسیب‌های موجود، تقویت کنندگانی وجود دارد که ما از آن غافل هستیم، مثلا یکی از بهترین تقویت کننده‌های موثر "نماز" است و باید از راه تقویت باورهای دینی جذب نیرو کنیم.

پژوهشگر حوزه علمیه در ادامه تصریح کرد: کسانی که وارد کار فرهنگی می شوند باید نوع نگاهشان به دانشجو و جامعه دانشجویی را تغییر دهند، باید نگاه ناصحانه و دلسوزانه اسلامی داشته باشند.

در پایان این میزگرد مقرر شد با برگزاری نشست‌های دیگری به صورت جزئی و موردی به آسیب‌ها پرداخته شود به گونه‌ای که در هر جلسه‌ای نقاط قوت، ضعف، تهدید و فرصت یک موضوع خاص مطرح و سپس متناسب با آن توسط اساتید حوزه و دانشگاه راه‌حل‌های عملی کارشناسی شده ارائه شود.

انتهای پیام/ح

R1357/P1357/S6,58/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان /مگر مضرات مشروب خوردن را نمی‌دانند؟

به گزارش  صدای ایران، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط دولت آمریکا اظهار داشت: در بیش از یکصد دانشگاه در آمریکا حمایت‌های علنی از مردم مظلوم غزه در حال صورت گرفتن است که این خود جای شگفتی دارد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: تظاهرات و تحصن مسالمت‌آمیز در این دانشگاه‌ها از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاهی برگزار شده است که بزرگی این اتفاقات در حالی که این افراد زیر بمباران تبلیغات اسلام‌هراسی قرار دارند، چیز کمی نیست.

شعرخوانی علم الهدی درباره حجاب: در شاهنامه، فردوسی به نقل از منیژه می‌گوید: منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب
مدرسی با بیان اینکه دولت‌های غربی در حال سرکوب دانشجویان و اساتید هستند، گفت: این اقدام نشانه ترس عمومی دولت آمریکاست و کار این دولت به جایی رسیده که در درون کشور خود نیز دست به اقدامات سرکوبگرانه و ضدبشری می‌زند.

وی ادامه داد: عمده مطالبات این دانشجویان و اساتید حمایت از مردم مظلوم غزه است و اعلام دارند که باید این نسل‌کشی انسانی در غزه متوقف شود و امکانات مورد نیاز به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داده نشود و وتو صورت نگیرد.

مدرسی با اشاره به دلیل دیگر سرکوب دانشجویان آمریکایی بیان کرد: آمریکا فرزند نامشروع خود، رژیم غاصب صهیونیستی را در حال سقوط می‌بینند و تمام ملاحظات را کنار گذاشتند و روی حقیقی خود را نشان دادند و باید از رسانه‌های وابسته به غرب سوال کرد که چرا خبری از دانشجویان آمریکایی در این رسانه‌ها منتشر نمی‌شود و چرا سکوت اختیار کردید؟.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اختلافات بین بازار و دارایی افزود: قشر بازاری ما همواره حامی انقلاب بودند و هستند و مسئولان باید نسبت به این قشر حمایت‌های لازم را انجام دهند و باتوجه به شعار سال و اهمیت بازاریان در بخش توزیعی در عرصه بهبود تولید باید به این قشر کمک کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا از این شرایط سوءاستفاده کند، ادامه داد: باید مراقب بود تا دشمن از شرایط نتواند بهره ببرد و به نفع خود استفاده کند.

وی با اشاره به پرونده مشروب‌خوری در فارس تصریح کرد: متاسفانه جمعی از تحصیل‌کنندگان رشته پزشکی به این مورد مبتلا شدند که این خود نکته غم‌باری است و خود پزشکان مضرات این مورد را می‌دانند و جای سئوال است که چرا اقدام به خوردن مشروب کردند.

مدرسی ادامه داد: دشمن در تمام اقشار ما به‌ویژه قشر تحصیل کرده نفوذ کرده است و این عادی شدن خوردن مشروب باید مورد توجه وزارت بهداشت و مسئولان جامعه پزشکی قرار گیرد و نظارت و پالایش در این زمینه صورت گیرد و با متخلفان برخورد شود.

در جامعه اسلامی شراب خواری حرام است

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه شرب خمر از گناهان بزرگ بوده و باید از آن دوری کرد، اظهار داشت: این زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنید، و در این خصوص باید برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن عواقب دینی و شرعی شرب و خمر افزود: در جامعه اسلامی شراب خواری حرام بوده و فرمان خداوند بر این است که در خصوص این مجالس باید تذکر و جلوگیری شود.

حسینی با بیان اینکه کسانی که با خداوند مخالفت می‌کنند کیفری سخت در انتظار آنها بوده و رعایت تقوی و دوری از گناه ضرورت دارد، ابراز کرد: وجود امام ضرورتی برای جامعه بوده و اگر امام نباشد نظام تکوین و تشریع از بین خواهد رفت و بدون شک بر زندگی اثر دارد.

وی خاطرنشان کرد: وجود امام برای نظام آفرینش حجت بوده و در کنار قران وجود امام برای هدایت و رفع مسائل لازم و ضروری است.

حسینی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق (ع) انقلاب بزرگی در مذهب ایجاد و اساتید زیادی برای ترویج دین تربیت کردند، با برشمردن خصوصیات امام ابراز داشت: خداست که تاج امامت را بر سر شخص می‌گذارد چرا که امام از خطا‌ها مبرا و مافوق تصورات انسان‌ها است.

وی خصلت دیگر امامان را علم لدنی عنوان کرد و گفت: علم امام متصل به علم الهی است و همه عالم زیر نظر اوست و باید به حجت خداوند ایمان داشته باشیم.

حسینی با تبریک روز ماما و روز جهانی هلال احمر بیان کرد: امدادگران در لحظات سخت در کنار مردم هستند و از زحمات آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

دیگر خبرها

  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی
  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان /مگر مضرات مشروب خوردن را نمی‌دانند؟
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه یو سی ال‌ ای
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • ۱۷۰۰ دانشجو در آمریکا بازداشت شدند
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه‌ورزی دانشجویان