Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@13:10:08 GMT

۷۰۰ کیلومتر از شبکه توزیع گاز زابل باقی است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۸۰۳۹

۷۰۰ کیلومتر از شبکه توزیع گاز زابل باقی است

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سعید مومنی، درباره گازرسانی به شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان گفت: پروژه عظیم انتقال گاز از عسلویه به سیستان‌ و بلوچستان به طول ۹۰۷ کیلومتر و قطر ۵۶ اینچ با عنوان خط هفتم سراسری راه‌اندازی شد و پس از گازدار شدن این خط، با انشعابی از خط هفتم، ایرانشهر و زاهدان از نعمت گاز برخوردار شدند و پس از این دو شهر، زابل نیز در صف دریافت گاز طبیعی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهر به ۷۵۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع نیاز دارد که تاکنون ۵۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

وی با بیان این‌که ادامه و تکمیل گازرسانی به شهرهای زاهدان و زابل، کارخانه‌های سیمان زابل و سیمان خاش از اولویت‌های گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان است که شرکت ملی گاز همواره آن را پیگیری می‌کند، ادامه داد: پیمانکار احداث ایستگاه سی‌ان‌جی گازرسانی به شهر زابل، در حال اجرای مراحل نهایی نصب ایستگاه دریافت سی‌ان‌جی در این شهر است تا بخشی از زابل از این طریق گازرسانی شود؛ البته این روند فقط برای مدت زمان محدودی که خط انتقال گاز ۲۴ اینچ این شهر از زاهدان آماده می‌شود در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، متولی اجرای طرح خط ۲۴ اینچ و انتخاب سرمایه‌گذار و پیمانکار اجرایی آن، شرکت مهندسی و توسعه گاز است که مطابق برنامه‌ریزی این شرکت، ساخت خط انتقال گاز زاهدان - زابل به حدود ۲ تا ۲ سال و نیم زمان نیاز دارد؛ به همین سبب روش گازرسانی سی‌ان‌جی برای مدت زمان یاد شده در شهر زابل از سوی رئیس‌جمهوری وعده داده شده است.

مومنی محل تامین اعتبار این طرح را بهره‌مندی از بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ و ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید عنوان کرد و افزود: تاکنون هزاران میلیارد تومان از محل منابع جدید ناشی از صرفه‎جویی در مصرف سوخت‎های مایع برای گازرسانی استان سیستان و بلوچستان هزینه شده و در این عملیات بزرگ از بودجه عمومی دولت استفاده نشده است.

ایستگاه دختر در مرحله پیش‌راه‌اندازی است

رضا پنجابی، سرپرست شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان نیز درباره آخرین اخبار از راه‌اندازی ایستگاه سی‌ان‌جی دختر در شهر زابل گفت: ایستگاه سی‌ان‌جی زابل ۹۹ درصد از مراحل پیشرفت خود را سپری کرده است و به زودی پیش‌راه‌اندازی می‌شود.

وی محل استقرار ایستگاه مادر را شهر بیرجند در استان خراسان جنوبی اعلام کرد و افزود: این ایستگاه به طور موقت انتخاب شده تا ایستگاه اصلی در زاهدان آماده شود.

پنجابی درباره بهره‌مندی مردم زابل از گاز طبیعی توضیح داد: بخشی از شبکه گازرسانی درون شهری زابل احداث شده است که مطابق آن، هنگامی که گاز سی‌ان‌جی در ایستگاه دختر زابل دریافت شد، مورد تغییر فشار و تغییر دما قرار می‌گیرد تا از حالت فشرده خارج شود؛ سپس وارد شبکه گاز درون شهری خواهد شد و بدون هیچ خطر یا مشکلی از سوی مشترکان گاز دریافت و استفاده می‎شود.

به گفته سرپرست شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان، تا زمان اتمام خط انتقال گاز زاهدان به زابل، شبکه گاز درون‎شهری زابل نیز کامل خواهد شد؛ این شبکه اکنون مرحله طراحی را سپری کرده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: گازرسانی روستایی گاز رسانی شهرستان زابل شرکت ملی گاز ایران سیستان و بلوچستان تولید گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۸۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد

غلامحسین دباغ،مدیرکل راه‌آهن استان قم  روز سه‌شنبه در حاشیه راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری ۵ ستاره قم - مشهد و بالعکس گفت: صفرتا صد آن تولید داخلی بوده و گامی در جهت رشد تولیدات داخلی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت قطار رویال افزود: این قطار ۴ تخته و ۵ ستاره بوده که ظرفیت آن ۳۲۰ نفر است.

دباغ عنوان کرد: زمان حرکت قطار مذکور از قم ساعت ۱۵:۴۵ و از مشهد ساعت ۲۰:۴۵ خواهد بود و حرکت آن به‌صورت یک روز در میان است.

وی با اشاره به ویژگی زائرپذیری قم، اظهار کرد: راه‌آهن قم ظرفیت بالایی در افزایش قطارهای مسافربری به خصوص در بین شهرهای زیارتی دارد.

راه‌آهن قم بیش‌از ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۵۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۵ ایستگاه است.

اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از ۲۸ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از ۱۵ هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روزانه ۵۰ رام قطار مسافری و ۳۰ رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم می‌باشد.

قرار داشتن ایستگاه راه‌آهن قم در مرکز شهر در فاصله نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) و عبور خط راه‌آهن از داخل شهر و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه خدمات شهری از دیگر ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • کشف محموله دارو در زابل
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • ۷۲۷ هزار قرص و داروی خارج از شبکه توزیع در زابل کشف شد
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند