Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@23:27:43 GMT

وزیرصنعت: قیمت خودرو کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۸۰۷۶

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کاهش تولید خودرو روی قیمت تاثیر گذاشته است، گفت: با افزایش تیراژ تولید، قیمت های بازار خودرو حتما کاهش می یابد. ناطقان: «رضا رحمانی» امروز (دوشنبه) در حاشیه آیین معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران، در جمع خبرنگاران افزود: برنامه ای برای افزایش تولید خودرو تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: وزارت صنعت به دنبال این است که با رفع موانع تولید، تیراژ را به روال قبلی بازگردانیم و به این ترتیب، قیمت بازار خودرو را اصلاح کنیم.
وی ادامه داد: روند تولید خودرو در ماه های قبلی نزولی بوده که با اجرای برنامه های اصلاحی، این روند صعودی خواهد شد.
وزیر صنعت اظهار داشت: در شرایط تحریم، تولید برخی خودروها بیش از سایر خودروها تحت تاثیر قرار گرفته اما باید توجه داشته باشیم که سهم این خودروها در بازار محدود بوده و عمده تولید خودروی کشور، داخلی سازی شده است.
** مشورت با بخش خصوصی برای رفع موانع صادراترحمانی در پاسخ به این پرسش که «بخش خصوصی از وضع مقررات متعدد و متناقض گلایه دارد، وزارت صنعت چه برنامه ای دارد؟» گفت: یک کارگروه مشترک با بخش خصوصی تشکیل داده و اعلام کرده ایم که هر مانع صادرات را در این کارگروه اعلام کنند تا این موانع برطرف شود.
وزیر صنعت افزود: تنها ملاحظه ای که در صادرات داریم، این است که صادرات نباید برای تنظیم بازار داخل و تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای داخلی مشکلی ایجاد کند.
وی ادامه داد: در حمایت از صادرکنندگان حد و مرزی نمی شناسیم و این مقوله به عنوان اولویت دولت و وزارت صنعت مورد توجه قرار دارد.
 آیین معرفی و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران صبح امروز (دوشنبه) با حضور «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «محمدرضا مودودی» سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، «مسعود خوانساری» رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و همچنین تعدادی از بخش خصوصی فعال در زمینه صادرات، در هتل ارم تهران برگزار شد.
در این مراسم، 15 صادرکننده نمونه استان تهران به عنوان صادرکننده نمونه قدردانی شد که شامل «نفت بهران»، «نیواد برزن»، «سینا کاشی»، «شیشه مظروف یزد»، «نانو فناوران دارویی الوند»، «صنایع ریخته گیری پرلیت آسیا»، «مجتمع صنایع لاستیک یزد»، «تجارت آرمان پگاه»، «فرآورده های لبنی تین» ، «دمنده»، «لوله گسترخادمی»، «تولیدی و صنعتی ممتاز سهند»، «شیر پاستوریزه پگاه تهران»، «شیشه سازی مینا» و «صانیر» است.
علاوه بر این، شرکت های «آذرپاسیلو»، «دشت بهشت آریا»، «آرتا ویل تایر»، «گروه صنعتی پاکشو» و «پارس تابلو» به عنوان شرکتهای شایسته تقدیر تجلیل شدند.
منبع: ایرنا برچسب ها: وزیر صنعت ، رضا رحمانی ، قیمت خودرو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر صنعت رضا رحمانی قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۸۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد

یک سازمان نظارتی در آمریکا یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، یک سازمان نظارتی در آمریکا روز پنجشنبه یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد.

این شکایت مربوط به تولید نفت در حوضه پرمین، یک میدان نفتی بین غرب تگزاس و جنوب شرقی نیومکزیکو، می‌شود. افزایش تولید از این حوضه تا حد زیادی به رشد زیاد تولید نفت آمریکا در سال گذشته میلادی کمک کرد، زمانی که میانگین تولید 12.9 میلیون بشکه در روز بود.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اسکات شفیلد، مدیر اجرایی سابق شرکت پایونیر را متهم کرد که وی اقدام به تبانی با کشورهای عضو اوپک کرده است تا از طریق کاهش تولید، قیمت‌های نفت را افزایش دهند.

کاهش ذخایر نفتی دنیا به دنبال تمدید کاهش تولید اوپک

این اتهام در حالی مطرح می شود که این کمیسیون اعلام کرده است که مانع خرید 60 میلیارد دلاری پایونیر توسط شرکت اکسون موبیل نخواهد شد. این تصاحب بزرگترین تصاحب اکسون در 25 سال گذشته است.

این کمیسیون با 3 رای موافق در مخابل دو رای مخالف این توافق را پذیرفت.

کمیسیون تجارت فدرال همچنین اعلام کرد که قرار دادن شفیلد در هیئت مدیره اکسون به عنوان بخشی از این قراداد خرید، تماس‌های او با اوپک و احتمال هماهنگی در آن بازار را افزایش می دهد.

به عنوان بخشی از این توافق، عضویت وی در هیئت مدیره اکسون ممنوع اعلام شده است.

این سازمان نظارتی گفت که وی "صدها پیامک با نمایندگان و مقامات اوپک مبادله کرده است که در مورد پویایی بازار نفت خام، قیمت گذاری و تولید بحث می کنند."

بر اساس این گزارش، در یکی از این تماس‌ها، شفیلد تلاش کرد تا تولیدکنندگان تگزاس را وادار به کاهش تولید کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • آذری جهرمی: سکوت جناب آقای میرسلیم جالب است!
  • انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید