Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مصطفی اقلیما خصوص موضوع آسیب‌های اجتماعی در مدارس کشور گفت: متأسفانه این موضوع از زمان‌های گذشته نیز وجود داشته است اما موضوع قابلیت طرح نداشته است.

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران در ادامه اشاره به اینکه فشارهای اجتماعی و اقتصادی سبب می‌شود که افراد کنترل زیادی بر رفتار خود نداشته باشند، ادامه داد: نمی‌توان وجود این مشکلات را بر گردن فضای مجازی انداخت زیرا ما شاهد بروز چنین مشکلاتی از سوی افرادی هم بوده‌ایم که هیچ دسترسی به اینترنت نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقلیما در ادامه تصریح کرد: اعدام، اخراج و بستن یک مدرسه راهکارهای مناسب برای جلوگیری مجدد از چنین حوادثی نیست و فرهنگ‌سازی موضوع مهمی است که باید در این خصوص صورت بگیرد. باید گفت برای بررسی یک موضوع تجاوز باید علل اصلی بروز آن موردبررسی قرار گیرد و همه آن علت‌ها موردبررسی قرار گیرد و از جامعه حذف شود، زیرا هر چه اندازه آمارها افزایش پیدا کند جامعه با مشکلات دیگر درگیری بیشتری پیدا می‌کند، زیرا این موضوع می‌تواند گسترده‌تری را با خود همراه داشته باشد.

 

مطرح کردن و رسانه‌ای کردن چنین خبرهای دردی از جامعه برنمی‌دارد و تنها احساس ترس را در خانواده‌ها ایجاد می‌کند

وی با اشاره به اینکه یا چنین مسائلی نباید علنی شود و یا اینکه اگر علنی می‌شود باید برای اطلاع افکار عمومی این مسائل علنی شود تصریح کرد: مطرح کردن و رسانه‌ای کردن چنین خبرهای دردی از جامعه برنمی‌دارد و تنها احساس ترس را در خانواده‌ها ایجاد می‌کند اما وقتی خبری رسانه‌ای شد باید مراجع قضایی فوراً رسیدگی به آن را شروع و اخبار آن را منتشر کنند تا احساس امنیت در افکار عمومی ایجاد شود و حل مشکلات اقتصادی و روانی موجود در جامعه می‌تواند از میزان این آسیب‌ها بکاهد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انجمن علمی ایران جامعه مشکلات مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست

به گزارش خبرنگار مهر، علی قاسم زاده صبح یکشنبه در صحن علنی شورا اظهار کرد: کلید حل همه مسائل کشور در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در دل تعلیم و تربیت نهفته است.

وی افزود: در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها آن طور که لازم است به آموزش و پرورش پرداخته نشده و این سیستم با حداقل امکانات بیشترین تلاش‌ها را در امر تعلیم و تربیت صورت داده است.

شهردار اصفهان گفت: اگر نسلی تربیت کنیم که این نسل در حوزه‌های مختلف به منابع انسانی نظام تزریق شود بسیاری از مشکلات از مسیر تعلیم و تربیت حل خواهد شد.

وی افزود: هر کشوری که مسیر رشد را توانسته با موفقیت طی کند به امر تعلیم و تربیت به خوبی پرداخته است، امیدواریم ما نیز با وجود مشکلات و فشارها آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

قاسم زاده با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست، گفت: وقتی ما یک دانش آموز را ۱۲ سال از خانواده امانت می‌گیریم هر گونه شکل دهی به شخصیت او باید در مدرسه صورت گیرد.

کد خبر 6092870

دیگر خبرها

  • موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • رئیسی: موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • رئیسی: انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم/ موشک جواب موشک است
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • ترومای اجتماعی، طوفان خاموش
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم