Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید رامین گفت: 150خانوار کوی منبع آب اهواز که در سکونتگاه های غیررسمی و پرخطر ساکن بودند با هماهنگی به عمل آمده به صورت دائم در شهر جدید رامین در 38کیلومتری شمال اهواز ساکن شدند.

سامان اسدی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد دیگری از اهالی کوی منبع آب که منازل آنان در معرض ریزش کوه و تخریب بود بنا به شرایط خاص زندگی خود به صورت موقت در این شهر ساکن شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه با پیگیری و اقدام موثر مسئولان ارشد استان ، معضل دیرین ساکنان کوی منبع آب اهواز که جان آنان به علت استفاده از مصالح سست در معرض خطر قرار داشت حل شده و اقدام به انتقال شهروندان از منطقه منبع آب اهواز شده است افزود: با پیشنهاد 2 شهر جدید رامین و شیرین شهر برای اسکان خانوارهای آسیب دیده و در معرض خطر ، بیشتر آنان شهر جدید رامین را آزادانه و بدون هیچ تحمیلی انتخاب کردند و تاکنون تعدادی از این خانوارها به طور تدریجی به این شهر جدید منتقل و اسکان یافتند.
به گفته اسدی بر اساس توافق های به عمل آمده ،استانداری خوزستان و سایر نهادهای ذیربط پرداخت سهم آورده واحدهای این خانوارها را که از قشر محروم و کم بضاعت هستند تقبل کرده افزود:این موضوع با پیگیری های استاندار ، مدیرکل مدیریت بحران استان و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید رامین در ادامه با اشاره به اینکه خدمات واحدهای واگذار شده از جمله آب ، برق و گاز نیز بدون داشتن هزینه ای برای ساکنان آماده و در اختیار آنان قرار گرفته است افزود:تاکنون هر شهروند انتقالی از منبع آب که در شهر جدید رامین اسکان یافته در واحد مسکونی ملکی خود ساکن شده و هیچ گونه خطری مالکیت آنان را تهدید نمی کند.
اسدی تاکید کرد:هر خانوار انتقالی از منبع آب اهواز در شهر جدید رامین در واحد کاملا ملکی خود ساکن بوده و در این ارتباط هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه شهر جدید رامین با امکانات قابل قبول شامل 2 باب مدرسه 10 و 12 کلاسه ، مسجد، بوستان های تفریحی ، زمین چمن ورزشی ، سامانه روشنایی شهری ، زیرساخت های لازم شامل آب ، برق و گاز آماده پذیرش خانوارهای شهری می باشد افزود:یک هزار واحد از طرح مسکن‌ مهر با پیشرفت بالای 90 درصد در این شهر در حال ساخت است که پس از پایان ساخت به متقاضیان واگذار می شود.
اسدی با بیان اینکه شرکت عمران شهر جدید رامین با حمایت استاندار خوزستان و دستگاه های خدمات رسان، حجم عظیم و قابل توجهی از عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکن مهر این شهر، خدمات روبنایی، زیر بنایی و سایر خدمات شهری آنرا به سرانجام رسانده افزود: هم‌اکنون نزدیک به ٩٠٠ خانوار ثبت نامی با واریز وجه در این شهر وجود دارد که تعداد 476 واحد با پایان عملیات اجرایی ساختمان و داشتن خدمات زیرساخت های لازم افتتاح شده و به تناسب واریز سهم آورده متقاضی و تسویه حساب های لازم‌ در حال واگذاری و بهره برداری می باشند.
وی گفت:ساخت شهرجدید رامین باهزینه کرد قابل توجه ازمنابع ملی و بیت المال برای استفاده شهروندان و هموطنان این استان انجام شده است تا مورد استفاده شهروندان خوزستانی به خصوص کلانشهراهواز به خاطربالابودن هزینه اجاره درمقایسه با سطح پایین درآمد و نیز کاهش قدرت خرید مردم در شرایط کنونی قرار گیرد.
به گفته اسدی تاکنون 476واحد مسکونی در این شهر افتتاح شده و در گام نخست ساخت پنج هزار و 700واحد مسکونی در افق 10ساله پیش بینی شده است.
مطالعات شهر جدید رامین بر اساس مصوبه25 مهرماه 1367 شورای عالی شهرسازی برای جلوگیری از توسعه افقی شهر اهواز و پیشنهاد توسعه ناپیوسته شهر ، کنترل مهاجرت ، تاسیس مسکن مناسب در اراضی شمال منطقه اهواز آغاز که پس از انجام مطالعات سرانجام با شروع ساخت این شهردر ششم اسفندماه 1369 در زمینی به وسعت 2هزار و 400 هکتار با سقف جمعیتی 240هزار نفر موافقت شد.
6065/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهر جديد رامين اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیلات خودگردان: مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند

آفتاب‌‌نیوز :

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست شورای امنیت برای بررسی اعطای عضویت کامل سازمان ملل به فلسطین گفت: مردم فلسطین همواره قربانی حوادث و تصمیمات بین المللی بوده‌اند که خود در آن نقشی نداشته‌اند.

به گزارش الجزیره، وی افزود: از سال ۱۹۸۸ رهبری (تشکیلات خودگردان) تمایل خود را برای پایان دادن به درگیری نشان داده و امتیازات تاریخی داده است. مناقشه فلسطین و اسرائیل از مرز‌های دو طرف فراتر رفته و به مناطق دیگر نیز کشیده شده است.

نماینده فلسطین تصریح کرد: عضویت کامل در سازمان ملل حقی است که ما باید با تصمیم بین المللی نه از طریق مذاکره به آن دست یابیم. هر کسی که مانع تصمیم‌گیری برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل شود، به افزایش شانس صلح در منطقه ما کمک نمی‌کند.

وی تأکید کرد: مشغله ما به عضویت کامل در سازمان ملل باعث نمی‌شود جنگ همه جانبه‌ای را که در غزه در حال وقوع است، فراموش کنیم. بخش بزرگی از نوار غزه غیرقابل سکونت شده است. در همین حال، حملات شهرک نشینان علیه شهروندان ما در کرانه باختری و قدس اشغالی در حال افزایش است.

نماینده تشکیلات خودگردان همچنین گفت: جامعه بین المللی نباید اجازه دهد هیچ طرفی خود را فراقانونی و مصون از مجازات فرض کند. مسؤولیت تجاوز به نوار غزه بر عهده کشور‌هایی است که اسرائیل را مسلح می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آذرپیرا و امامی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند/ یک سهمیه از دست رفت
  • دانشمندان مطمئن‌ترین راه برای مهار خشم در موقعیت‌های پُر تنش را یافتند!
  • تشکیلات خودگردان: مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • یک فصل دیگر بدون جام؟ ستاره پرسپولیسی طلسم شده است!
  • آماده باش ارتش و سپاه در مناطق سیل زده /۳ سیل‌زده نجات یافتند
  • ۷ نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند
  • رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می شود
  • سپاهان فاتح شهرآورد دیار زاینده‌رود
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند