Web Analytics Made Easy - Statcounter

وکیل مدافع یکی از متهمان اغتشاشات دی ماه سال 96 در اراک گفت: شعبه اول دادگاه انقلاب اراک، احکام 4 تن از متهمان این حادثه را صادر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پیام درفشان وکیل مدافع یکی از متهمان اغتشاشات دی ماه سال 96 در اراک در خصوص آخرین وضعیت پرونده موکلش (یکی از متهمان اغتشاشات دی ماه سال 96 در اراک) اظهار کرد: شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اراک به ریاست قاضی علی محمد علیانی، موکلم محمد نجفی را از عنوان اتهامی عضویت در دسته جات بیش از دو نفر در داخل کشور به قصد برهم زدن کشور تبرئه کرد، اما در ارتباط با عنوان اتهامی فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام، به یک سال حبس محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین دادگاه موکلم را در رابطه با توهین به مسئولان کشور به 2 سال حبس و به اتهام همکاری با دول متخاصم از طریق انتقال اخبار و اطلاعات به وسیله مصاحبه با رسانه‌های خارجی به 10 سال حبس محکوم کرده است.

وکیل مدافع یکی از متهمان اغتشاشات دی ماه سال 96 در اراک گفت: براساس قانون مجازات اشد، 10 سال زندان برای موکلم اجرا می‌شود.

درفشان بیان کرد: علی باقری متهم ردیف دوم این پرونده نیز مانند نجفی، به 10 سال حبس محکوم شده است و مسعود آجورلو و علی بخشی دو متهم دیگر این پرونده به اتهام توهین به مسئولان کشور هر کدام به 2 سال حبس محکوم شدند.

وی گفت: متهم ردیف سوم از اتهامات تبرئه شده است و احکام صادر شده در دادگاه قطعی نیست و در دادگاه قابل تجدید نظر خواهی است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۸۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ مجموعه‌داستانی درباره شهدای شاه چراغ و اغتشاشات ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری مهر، مجموعه‌داستان «مرمرهای سرخ» نوشته سودابه حمزه‌ای به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است. این‌کتاب درباره شهدای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ و شهدای اغتشاشات اخیر است.

داستان های این کتاب، داستان های فراخوان خون نگاشت درباره شهدای حرم شاهچراغ (ع) و شهدای اغتشاشات است که از آبان تا دی ماه ۱۴۰۱ توسط نویسنده انقلابی (بنا) با همکاری انتشارات کتاب جمکران برگزار شد و داستان های منتخب به صورت مجموعه داستان منتشر شد.

حمله تروریستی چهارم آبان ۱۴۰۱ فردی مسلح به زایران حرم مطهر شاهچراغ (ع) به شهادت ۱۳ نفر و مجروح شدن ۳۰ نفر از هموطنان منجر شد. این اقدام که مسوولیت آن را گروهک تکفیری داعش برعهده گرفت، موجی از محکومیت در سطح ملی و بین‌المللی را در پی داشت.

جامعه اسلامی نمود حرکت ما به سمت تمدن نوین اسلامی است ولی از نظر دشمنان این جامعه اسلامی و مدنیت اسلامی نباید شکل بگیرد زیرا بعد از آن دولت سازی و سپس تمدن نوین اسلامی شکل می‌گیرد که واقعاً سلطه استکبار و استعمار غرب، آمریکا، صهیونیست و همه را در هم می شکند، بنابراین این اتفاقات اخیر رخ داد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

صدایش در ولوله جمعیت گم شد دستی از پشت سر روسری‌اش را کشید. موهایش در هوا پریشان شد خواست از میانشان بیرون بزند که پاره آجری به پیشانی‌اش خورد درد در تنش پیچید. سرش گیج رفت. به سمت برادرش نگاه کرد که به سویش می‌دوید. - دارید چیکار می‌کنید؟ خواهرمه نزنید نزنید لعنتی‌ها! واسه چی خودسر کار می‌کنید؟ ولش کنید. گرمی خون را روی صورتش حس کرد. چشم‌هایش جایی را نمی‌دید. روی زمین افتاد خون آرام آرام از لای موهای پریشانش بر سنگ‌فرش محوطه جاری شد وقتی برادرش او را روی دوش گرفت و به سمت خیابان دوید، صدای نفس نفس زدنش را می‌شنید.

این کتاب با ۱۱۰ صفحه و قیمت ۷۰ هزارتومان عرضه شده است.

کد خبر 6093337 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در اراک پرداخت شد
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • پرونده نیکا شاکرمی؛ ماجرای مرگ نیکا چه بود؟
  • چاپ مجموعه‌داستانی درباره شهدای شاه چراغ و اغتشاشات ۱۴۰۱
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه