Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: با توجه به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر و نیاز آنها به ساخت و ساز می‌توان تجارت پرسودی را در این زمینه انجام داد. ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

ابراهیم نجفیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، بابیان اینکه دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی ایران و قطر در اهواز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، اظهارداشت: راه‌اندازی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی ایران و قطر در اهواز در راستای حمایت از تجار و کاهش محدودیت‌های زمانی و مکانی به‌منظور تسریع در فعالیت‌های تجاری بازرگانان خوزستانی با قطر ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه تلاش‌ها و رایزنی‌های ما با سازمان توسعه و تجارت در راستای پررنگ شدن نقش تجار و بازرگانان خوزستانی و ایجاد روابط تجاری با کشورهای حوزه خلیج‌فارس است.

اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر تأسیس شدرئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه‌: تجار ایرانی و ترکیه‌ای در انتقال پول و مباحث بانکی مشکل دارنداعضای جدید هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران انتخاب شدند+ اسامی

معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بابیان اینکه اعزام هیئت‌های تجاری- تخصصی می‌تواند نقش تجار خوزستانی در بازار قطر را ماندگار کند، ادامه داد: با راه‌اندازی این دفتر، دسترسی تجار و بازرگانان ما به اتاق مشترک ایران و قطر تسهیل خواهد شد و این دفتر موظف است فرصت‌های سرمایه‌گذاری را که می‌تواند تأثیرگذار باشدشناسایی، رصد، پایش، پالایش و به‌عنوان پیشنهاد در اختیار بازرگانان قرار دهد.

نجفیان با اشاره به اینکه قطر کشوری است که به سبب برگزاری جام جهانی فوتبال طی سال‌های آینده کانون توجهات اقتصادی جهان قرار می‌گیرد، گفت: صنعت جام جهانی صنعتی است که بسیاری از کشورها را از سالیان سال ورشکستگی نجات داده و نقش این صنعت در اقتصاد برزیل و روسیه غیرقابل‌انکار است.

وی با تأکید بر اینکه جام جهانی تأثیر اقتصادی خود را در قطر نیز نشان خواهد داد، عنوان کرد: ما می‌توانیم خدمات فنی مهندسی خود را در قطر ارائه دهیم؛ شرکت‌های توانمندی در این زمینه وجود دارند که باید هرچه سریع‌تر فعال شوند.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بابیان اینکه قطر به‌سرعت در حال آماده شدن برای برگزاری بازی‌های جام جهانی است، بیان داشت: با توجه به برگزاری جام جهانی 2022 در قطر و نیاز آن‌ها به ساخت‌وساز می‌توان تجارت پرسودی را در این زمینه انجام داد.

نجفیان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های خوزستان برای تأمین نیازهای قطر، وجود منابع عظیم مصالح ساختمانی و معدنی است که با توجه به برگزاری جام جهانی در این کشور و نیاز آن‌ها به ساخت‌وساز، می‌توان نقش مهمی در اقتصاد قطر ایفاء کرد.

انتهای پیام/‌ز

R41468/P41362/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند

به گزارش قدس آنلاین، محسن رضایی دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در دیدار با هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران بر لزوم مشارکت بیشتر اتاق در تصمیم‌سازی‌های شورا و انعکاس مسائل کلان اتاق بازرگانی به شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دولت باید از تصدی‌گری و ذینفعی خارج شود، افزود: ساختار دولت نیازمند تحول و تغییر نقش از متصدی به سیاست‌گذار است و تصدی‌گری باید به مردم و بخش خصوصی واگذار شود.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اظهار داشت: علاوه بر واگذاری تصدی‌گری، ساختار اداره کشور نیاز به تمرکز زدایی و واگذاری اختیارات بیشتر به استان‌ها دارد و باید به یک مدل و الگو در این زمینه رسید.

رضایی با اشاره به انتخاب شعار سال مبنی بر مشارکت مردم در جهش تولید یادآورشد: در راستای شعار سال اتاق بازرگانی باید به مسائل کلان ورود کرده و فعالیت جدی داشته باشد.

وی با تبیین ضرورت تغییر نقش دولت در بازار اضافه کرد: دولت باید از قیمت‌گذاری به سمت بازارسازی برود و نقش دولت در بازار تنظیم‌گری باشد و اتاق بازرگانی باید به اصلاح این روند کمک کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • اتاق بازرگانی در جهت تحقق شعار سال فعالیت کند
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • درخواست اتاق بازرگانی از رئیسی و قالیباف برای تعطیلی شنبه‌ها
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر