Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات مراکز آموزشی و توانبخشی ویژه معلولان ضایعه نخاعی و جسمی حرکتی گرچه تاثیری بر درمان آنها ندارد اما برای ارتقای سطح کیفی زندگی آنها بسیار راه گشا است.

به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی روز دوشنبه در بازدید از یک مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولان ضایعه نخاعی در قزوین افزود: سازمان بهزیستی با ایجاد چنین مراکزی و پرداخت سهم زیادی از هزینه های توانبخشی معلولان و مددجویان به این مراکز کار بزرگی در جهت ارایه خدمت و توانمندسازی به آنان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه پرداخت هزینه ها به صورت مشارکتی بسیار موفق تر از خدمات رایگان است، تاکید کرد: در صورت رایگان بودن کامل خدمات، افراد مراقبت ها و پیگیری کمتری نسبت به سلامت خود خواهند داشت اما با مشارکت در پرداخت هزینه ها به همان میزان مسئولانه تر عمل می کنند.
زرآبادی ادامه داد: امیدواریم قوانین و مصوبات مجلس و دولت در حمایت از معلولان به صورت کامل اجرایی شود تا حداقل بخشی از مشکلات و محدودیت های این گروه از افراد جامعه که همواره مورد جداسازی از سایر افراد اجتماع قرار گرفته اند، برطرف شود.
مدیرکل بهزیستی قزوین نیز در این بازدید با معرفی مرکز آموزشی و توانبخشی معلولان ضایعه نخاعی، اظهار داشت: این مرکز ویژه معلولان ضایعه نخاعی است که در اثر حادثه دچار آسیب جسمی شده و به صورت روزانه از خدماتی که در جهت برطرف شدن محدودیت های جسمی آنها ارایه می شود، استفاده می کنند.
علیرضا وارثی افزود: این مرکز با ظرفیت اسمی 50 معلول، هم اکنون 42 معلول ضایعه نخاعی را تحت پوشش خدمات خود دارد.
به گفته وی، این معلولان روزانه با مراجعه به مرکز یاد شده از خدمات آموزشی و توانبخشی که توسط تیم متخصص فیزیوتراپ و کاردرمانگر ارایه می شود، استفاده می کنند.
وارثی با بیان اینکه روزانه 18 تا 22 توانخواه به این مرکز مراجعه می کنند، یادآور شد: تعرفه های این مراکز برای هر مراجعه کننده ماهانه چهار میلیون ریال است که به طور معمول با توجه به آن که بسیاری از خانواده ها بضاعت مالی برای پرداخت هزینه ها را ندارند توسط بهزیستی پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: مشکل مهم در خصوص معلولان ضایعه نخاعی و جسمی حرکتی آن است که حتی خانواده های آنان نیز چگونگی ارتباط با معلول را نمی دانند اما در این مرکز تمام آموزش ها به مراجعه کنندگان ارایه می شود.
وارثی با بیان اینکه بهزیستی هزینه های رفت و آمد معلولان به این مراکز را نیز پرداخت می کند، اضافه کرد: نظارت های مستمر بر فعالیت و کیفیت خدمات ارایه شده به معلولان ضایعه نخاعی از سوی بهزیستی نیز مورد رعایت قرار می گیرد.
7388/8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهزيستي معلولان توانبخشي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نان در خوزستان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راضی جلالی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای به افتتاح کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان اشاره و بیان کرد: یکی از موضوعاتی مهمی که آحاد مردم به صورت نیاز روزانه با آن در ارتباط هستند، نان مصرفی است که توجه به سلامت و کیفیت آن در ابعاد مختلفی اثرگذار است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به بُعد سلامت و کیفیت نان افزود: نان بی کیفیت و ناسالم در دراز مدت سبب ایجاد بیماری‌ها و تحمیل هزینه‌های گزاف درمانی برای مردم خواهد شد.

وی ادامه داد: استفاده از آرد کامل برای تولید نان به عنوان یک جایگزین مغذی و مفید برای آرد تصفیه شده محسوب شده که مزایای سلامتی فراوانی دارد. محتوای بالای فیبر، ویتامین‌های ضروری و مواد معدنی آن، این محصول غذایی را به یک مکمل ارزشمند برای یک رژیم غذایی متعادل تبدیل کرده است.

راضی جلالی با تاکید بر لزوم تولید نان با آرد کامل در راستای افزایش کیفیت آن در خوزستان گفت: پذیرش این واقعیت که نان در خوزستان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست، موجب افزایش تلاش برای ارتقا و بهبود کیفیت نان خواهد شد و باید در این راستا برنامه‌ریزی و هدف گذاری دقیق انجام شود.

وی در ادامه کیفیت آب، کیفیت فرآوری خمیر، نیروی انسانی و فاکتورهای محیطی را از عوامل مؤثر تأثیرگذار بر کیفیت نان دانست و افزود: کیفیت فعلی نان نشان می‌دهد که آموزش نیروی کار به روش قدیمی استاد و شاگردی ثابت کرده که چنین مدلی صد در صد موفق نبوده است، در این راستا استفاده از فناوری‌های نوین، روش‌ها، تکنیک‌ها و مدل‌های جدید برای آموزش نیروی کار باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: همکاری، انسجام و تلفیق مجموعه‌های غله، پارک علم و فناوری، سازمان فنی و حرفه‌ای و بویژه بخش خصوصی توانمند و موفق می‌تواند در آموزش روش‌های نوین مهارت آموزی در این حوزه اثرگذار باشد.

کد خبر 6081821

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی اختصاصی معلولان
  • نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 
  • ارتقای کیفیت زندگی شهری به کمک رشد هوشمند
  • نان در خوزستان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • بیش از ۲۶.۶ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • پایتخت بعدی ایران کدام شهر است؟
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند