Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت گوشت همچنان روند صعودی دارد تا جایی که در برخی قصابی ها قیمت گوشت به 75 هزار تومان رسیده و قاچاق دام زنده دلیل گرانی گوشت عنوان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سفیر افلاک روند صعودی قیمت گوشت در بازار ادامه دارد، گوشت هایی که در پشت ویترین قصابی ها خودنمایی می کنند و هر روز قیمتشان در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای خرید یک کیلو گوشت باید چند قصابی را با نرخ های متفاوت بگردی تا شاید بتوانی گوشت مرود نظر را خرید کنی، البته در حال حاضر قیمت مصوب یک کیلو گوشت گوسفندی 66 هزار تومان است که در برخی قصابی ها تا 75 هزار تومان فروخته می شود.

گوشت قرمز یکی از اقلام مورد نیاز هر خانواده است اما با روند افزایش قیمت این اقلام ضروری قطعا برخی از خانواده ها توان خریدشان کمتر شده است که دلیل گرانی گوشت عنوان های مختلفی دارد.

برخی از قصابی ها گوشتها را طبق میل و سلیقه خود و با عناوین مختلفی با قیمت هایی متفاوت عرضه می کنند، گوشت با استخوان، بدون استخوان، با چربی و یا بدون چربی قطعا قیمت هایی متفاوتی دارند.

"علی شاهرودی" رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: وجود دلال ها در گرانی گوشت یکی از مهمترین دلایل گرانی است و متاسفانه عده ای از برخی شهرهای دیگر وارد شده و دام های زنده بروجرد را خریداری می کنند و این دام ها را به صورت قاچاق به مرزها می برند.

وی اضافه کرد: در همین راستا نظارت ها و بازرسی هایی صورت می گیرد که با تشدید نظارتها در این راستا امروز قیمت گوشت اندکی در بروجرد کاهش یافت.

شاهرودی اظهار داشت: در حال حاضر قیمت یک کیلو گوشت گوسفندی نر 66 هزار تومان، گوشت گوسفند ماده 55 هزار تومان و گوشت گوساله 68 هزار تومان است و افزایش قیمت بیش از این تخلف است.

به گفته وی طی چند ماه گذشته گوشت های گرم با قیمت های مناسبی در فروشگاه های بروجرد عرضه شد و تلاش داریم تا با تشدید نظارتها با هدف جلوگیری از افزایش قیمتها و همچنین عرضه گوشت ها با قیمت مناسب بتوان بازار را کنترل کرد.

وی از تشکیل اکیپ هایی در راستای نظارت بر بازار شب یلدا خبر داد و افزود: چند اکیپ بر بازار شب یلدا نظارت می کنند که از فروشگاه ها و مغازه هایی که اقلام مورد نیاز را عرضه می کنند بازرسی هایی صورت می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟

به گزارش همشهری آنلاین، در سایه نزولی شدن قیمت دلار، بازارها در آرامش به سر می‌برند؛ اما اوضاع در بازار گوشت قرمز به طرح عجیبی اصلاً به تحولات ارز و فضاهای هیجانی کار ندارد!

منصور پوریان، رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام با بیان اینکه اوضاع بازار گوشت برعکس بسیاری از بازارهاست، می‌گوید: عرضه گوشت در بازار به‌شدت بالاست و به‌واسطه افزایش قابل‌توجه موجودی دام زنده، صف کشتار دام هم با ازدحام روبروست؛ به‌گونه‌ای که قیمت گوشت حتی با افزایش قیمت دلار هم نزولی بود.

پوریان با اشاره به واردات گوشت در اواخر سال گذشته برای بازار شب عید و ماه مبارک رمضان، می‌افزاید: اشباع بازار باعث شد دام کمتری به کشتارگاه‌ها فرستاده شوند و حالا با زایش دام‌ها، جمعیت دام سبک کشور به ۷۱ میلیون رأس رسیده است. به گفته او، در بازار دام سنگین هم‌چنین وضعیتی وجود دارد و عرضه دام بیشتر از تقاضا برای گوشت قرمز است.

بر اساس نرخ‌های ارائه شده از سوی رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام، قیمت مصرف‌کننده هر کیلوگرم گوشت بره در ابتدای هفته جاری ۵۵۰ هزار تومان بوده که تا دیروز با ۲۰ هزار تومان کاهش به ۵۳۰ هزار تومان رسیده است. همچنین هر کیلوگرم گوشت گوساله در بازار خرده‌فروشی ۴۰۰ تا ۴۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

پوریان با تأیید وضعیت آرام بازار گوشت، می‌گوید: درصورتی‌که دولت وضعیت فعلی را با خرید تضمینی و صادرات مدیریت کند تا دامداران زیان نکنند، بازار گوشت در ماه‌های آتی با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد.

او آسیب وضعیت فعلی بازار گوشت را زیان دامداران به‌واسطه روند نزولی قیمت و هزینه نگهداری دام آماده کشتار عنوان می‌کند و می‌افزاید: بازار فعلی، بهترین بازاری است که می‌توان برای مصرف‌کننده تصور کرد؛ اما باید مدیریت شود تا فشاری به دامداران وارد نکند که در آینده با کمبود دام‌پروری و عرضه دام مواجه شویم.

کد خبر 844977 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها گوشت قیمت - تنظیم بازار اقتصاد بازار

دیگر خبرها

  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • قیمت گوشت مرغ در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت مرغ در بازار