Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@15:09:37 GMT

«اتوبوس قرمز» بمرانی‌ها در ایستگاه برج میلاد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۸۴۲۳

«اتوبوس قرمز» بمرانی‌ها در ایستگاه برج میلاد

تهران- ایرنا- گروه خانوادگی «بمرانی» در برج میلاد بروی صحنه می‌روند تا قطعاتی از آلبوم «اتوبوس قرمز» را در کنار منتخبی از آثار قدیمی و جدید اجرا کند.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، گروه بمرانی دی‌ماه تازه‌ترین کنسرت خود را با اجرای قطعاتی تازه از دو آلبوم منتشر نشده‌ و قطعاتی از آلبوم‌های قدیمی در حالی در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد روی صحنه خواهد برد که موسیقی‌هایش هم‌زمان در سه فیلم سینمایی هم روی پرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بمرانی در این کنسرت علاوه بر اجرای قطعات خاطره‌انگیزشان چون «اتوبوس قرمز» که در سال 93 منتشر شد، قطعات جدیدی را هم از آلبوم‌های منتشر نشده خود اجرا می‌کنند. آنها این روزها مشغول کار روی آلبوم سوم خود هستند که در مرحله تولید قرار دارد و قطعات «خارجی» و «حالت درونی» از آن منتشر شده است.
بهزاد عمرانی خبر از انتشار تک قطعه جدید با نام «پاییز» داد که احتمالا تا پیش از کنسرت پیش‌رو، به همراه موزیک ویدئو آن منتشر خواهد شد.
گروه بمرانی که از آغاز فعالیتش با حضور در گروه‌های تئاتری توانست با مخاطبانش ارتباط برقرار کند و سال 91 طبق اعلام اداره تئاتر، با حضور در پنج نمایش، پرکارترین گروه موسیقی در تئاتر شناخته شد، این روزها با حضور هم‌زمان در سه فیلم سینمایی در آذر ماه، به نوعی رکورددار حضور در فیلم‌های سینمایی در حال اکران است. فیلم‌های «کلمبوس» ساخته هاتف علیمردانی با بازی فرهاد اصلانی، فیلم «مارموز» ساخته کمال تبریزی و «بی‌نامی» ساخته علیرضا صمدی از جمله این آثارند.
بمرانی پیش از این هم تجربه ساخت موسیقی برای فیلم‌های «خواب‌زده‌ها» به کارگردانی فریدون جیرانی، «زاپاس» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و مستند میراث ناپدری ساخته نیما مهدیان را داشته‌است. این گروه از سال 1387 فعالیت خود را با ضبط آلبوم «آسمان زرد خورشید آبی» توسط بهزاد عمرانی و با همکاری حمیدرضا بهزادیان و به دنبال آن یک اجرای صحنه ای در مجتمع فنی تهران آغاز کرد. پس از آن با پیوستن مانی مزکی (نوازنده هارمونیکا (ساز دهنی)‌) و جهانیار قربانی (نوازنده گیتار الکتریک) به گروه کار ضبط قطعه ای با نام «هنوز همونم» (قطعه ای از آلبوم جوراب های لخت) را آغاز کرد. پس از آن با پیوستن آرش عمرانی (نوازنده پیانو) بمرانی اجرا در کافه های تهران را شروع کرد. کمی بعد کیارش عمرانی به عنوان نوازنده گیتارباس به گروه و پس از آن آبتین یغمایین (نوازنده درامز و پرکاشن) نیز به گروه اضافه شدند. در این سال ها علاوه بر اجرا در کافه گروه به اجرا در خیریه هایی همچون 'محک' و آموزشگاه‌های موسیقی پرداخت و سپس برای اولین بار در سال 1390 توسط حسن جودکی و سجاد افشاریان به صحنه نمایش برده شد تا برای نمایش «صد سال پیش از تنهایی ما» با بازی سیامک صفری در تئاتر شهر تهران به آهنگسازی و اجرا بپردازد.
بمرانی برای حدود دو سال به صورت مداوم به آهنگسازی و اجرای تئاتر و اجراهایی موسوم به پژوهشی در آموزشگاه‌های تهران مشغول بود و در سال 1392 از سوی اداره نمایش به عنوان پرکارترین آهنگساز تئاتر معرفی شد. پس از آن گروه به پیشنهاد «نشر چکه» ضبط آلبومی برای کودکان به نام «اتوبوس قرمز» را شروع کرد که این آلبوم در سال 1392 در «استودیو صبا» ضبط و در 1393 منتشر شد تا اولین آلبوم رسمی گروه با تایید وزارت ارشاد باشد٬ یک سال بعد در 1394 گروه آلبوم بعدی خود را با نام «مخرج مشترک» منتشر کرد و به دنبال آن بیش از 20 اجرا در سالن آزادی و جشنواره موسیقی فجر برگزار کرد٬ آلبوم بعدی گروه در 1395 منتشر شد به نام «گذشتن و رفتن پیوسته»٬ پس از این آلبوم، گروه اجراهایی در سالن های بزرگتری مانند برج میلاد و میلاد نمایشگاه بین المللی تهران تجربه کرد و با استقبال بیشتری مواجه شد. بمرانی از ابتدا تا به امروز بیش از 100 اجرا در تهران٬ شیراز٬ رشت و اصفهان برگزار کرده است.
از دیگر فعالیت های مگروه می‌توان به ساخت موسیقی برای انیمیشن «مردی که لب نداشت» ساخته میلاد شاهجانی و با صدا پیشگی فاطمه معتمدآریا٬ ساخت موسیقی برای فیلم مسنتد «میراث ناپدری» ساخته نیما مهدیان٬ ساخت موسیقی تیتراژ فیلم «خوابزده‌‌ها» به کارگردانی فریدون جیرانی٬ ساخت موسیقی تیتراژ برنامه خندوانه در فصل دوم این برنامه و اجرای زنده با تلفن هوشمند٬ ساخت موسیقی متن فیلم «مارموز» ساخته کمال تبریزی و حضور در چند جشنواره موسیقی بین المللی در خارج از کشور اشاره کرد.
اعضای فعلی این گروه را هنرمندانی چون بهزاد عمرانی ( خواننده، گیتار ریتم)، مانی مزکی (سازدهنی٬ ترومبون٬ یوفونیوم٬ سوزافون)، جهانیار قربانی ( گیتار الکتریک٬ کورنت٬ ماندولین٬ یوکوله‌له)، آرش عمرانی ( پیانو، کیبورد٬ آکاردئون)، کیارش عمرانی (گیتار بیس٬ کنترباس٬ بانجو٬ گیتارکلاسیک) و سالار اصغری ( درامز) تشکیل می‌دهند.
فراهنگ**9494** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كنسرت موسيقي گروه بمراني برج ميلاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب‌های احیای تلویزیون برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

برنامه «شب‌های قدر» با آیتم‌های ویژه «شب روشنی» و ارتباط با اماکن متبرک داخل و خارج کشور به روی آنتن می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، این برنامه ۱۰ فروردین ماه با حضور کاپیتان ابراهیم ناحیان، خلبان هوایپمای مسافربری و خادم حرم قدس رضوی به روی آنتن می‌رود. 

گروه تواشیح الغدیر و گروه موسیقی عاشقان علی در آیتم های مختلف به اجرای برنامه می‌پردازند.

همچنین علی‌نامه‌خوانی مرشد ورمزیار برای علاقمندان پخش خواهد شد.

در روز یکشنبه، ۱۱ فروردین گروه دستان الهام (گروه سرود دختران ناشنوا) به سرپرستی محبوبه طاهری، قطعاتی در مدح حضرت علی (ع) اجرا خواهند کرد.

گروه تواشیح الغدیر و گروه‌ موسیقی عاشقان علی به سرپرستی محمدرضا چراغعلی همراه با علی نامه خوانی مرشد ورمزیار در بخش‌های دیگر به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

در شب ۱۲ فروردین، اتسوکو هوشینو مستبصر ژاپنی که حدود ۱۹ سال است که به دین اسلام مشرف‌شده و ساکن شهر قم است از چالش‌های کوچ از زادگاهش و انتخاب اسلام صحبت می کند.

در ادامه اجرای علی نامه‌خوانی مرشد ورمزیار و اجرای موسیقی عاشقان علی و گروه موسیقی هم‌آوایی الغدیر به روی آنتن می رود.

و در شب ۱۳ فروردین، ۲۱ ماه مبارک رمضان، حجت‌الاسلام عباس روزمه کارشناس فرهنگی و رسانه و کارشناس دینی مهمان برنامه است و از فضایل شب‌های قدر صحبت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شب‌های احیای تلویزیون برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • شب های احیا در شبکه جام جم
  • نسخه الکترونیکی «آتش» منتشر شد/ این بارگوش می‌بیند و چشم می‌شنود
  • لحظه هولناک ورود اتوبوس به ایستگاه مترو (فیلم)
  • لحظه ورود اتوبوس به ایستگاه مترو! + فیلم
  • برپایی ۱۰ ایستگاه مذهبی در کرمانشاه به مناسبت میلاد امام حسن(ع)
  • تا ساعتی دیگر محفل بزرگ قرآنی امام حسنی ها آغاز می شود
  • بزرگترین مراسم محفل قرآنی کشور در ورزشگاه آزادی/ همه چیز آماده یک گردهمایی با شکوه +عکس و فیلم
  • برای حضور در محفل امام حسنی‌ها،چگونه به ورزشگاه آزادی برویم؟
  • آواز سه نسل خوانندگی در «شهر مناجات»/ با این آلبوم آرام می‌گیرید