Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نواب قائدی عصر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به وضعیت حمل و نقل عمومی در شیراز تاکید کرد: الگوهای کنونی حمل‌ونقل در بسیاری از شهرها و از جمله شهر شیراز، به دلیل اتکای بیش از حد به خودروی شخصی ناپایدار است و این گونه شهرها از اثرات نامطلوب این الگو که ازدحام، آلودگی و به خطر افتادن سلامت شهروندان از جمله عوارض آن می‌باشد، رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: غلبه بر این مشکلات، برنامه‌ای جامع و مدون و اقدامی جدی و عاجل می‌طلبد. بر این اساس، شورای پنجم اسلامی شهر شیراز با شعار انسان‌محوری پا به عرصه نهاد و تمام تلاش خود را در این جهت معطوف نمود؛ هر چند که پروژه‌های نیمه تمام گذشته و همچنین نگرش خودرو محوری القا یافته در بدنه شهرداری، دستیابی به این هدف متعالی را با تاخیر مواجه کرده است.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: از سویی دیگر، حمل‌ونقل و متولی آن در شهرداری که همان معاونت حمل‌ونقل و ترافیک می‌باشد، تاکنون چندان مورد توجه مدیران ارشد و کلان شهری قرار نگرفته و به گونه‌ای تاکنون جزء معاونت‌های فرعی شهرداری محسوب شده است.

قائدی یادآور شد: برای برطرف کردن این معضل تلاش‌هایی توسط کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک در یک سال و اندی اخیر انجام شده و در این راستا، نام‌گذاری هفته منتهی به ۲۶ آذر ماه به نام هفته حمل‌ونقل درون شهری، ابتکاری از سوی این کمیسیون بود که در سال گذشته صورت پذیرفت.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود شهردار منتخب شورا با توجه به نقش بی‌ بدیل حمل‌ونقل در تحقق شعار انسان‌ محوری این مهم را تحقق بخشد و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی نیز این موضوع را در اولویت خود قرار دهد که متاسفانه تاکنون اقدامی در این راستا انجام نشده است.

قائدی ادامه داد:تضمین اجرای صحیح برنامه‌های حمل‌ و نقلی در گرو آموزش و فرهنگ‌سازی لازم و همچنین رعایت و اعمال قوانین مربوطه به صورت جامع، مستمر و گسترده است در حوزه آموزش لازم است.

عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: علی‌رغم نیاز مبرم به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی و تلاش این کمیسیون برای ارتقای همه جانبه جایگاه معاونت حمل‌ونقل در ساختار شهرداری شیراز، اما متاسفانه این مهم تاکنون چندان مورد توجه قرار نگرفته است که مصداق بارز آن را می‌توان در اختصاص وجوه به پروژه‌ها و عدم استفاده از نیروهای چابک در بخش‌های مدیریتی این معاونت مشاهده کرد. با وجود گذشت بیش از ۹ ماه از سال جاری،‌ تاکنون تزریق مالی ناچیزی به این معاونت انجام شده که لازم است این مساله بازنگری شده و حمایت‌های بیشتر و بیشتری از این حوزه صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، توجه به سرمایه‌گذار و جذب سرمایه نیز در این حوزه هم امکانش وجود دارد و هم ضرورتش. اما متاسفانه تاکنون به دلیل دنباله‌روی از همان سیاست‌ها و رویه‌های قبلی، این موضوع نیز چندان مورد توجه حوزه معاونت حمل‌ونقل قرار نگرفته و پیشرفتی نیز در این زمینه شاهد نبوده‌ایم.

کد خبر 4481552

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر شیراز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۴ هزار مسافر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی استان اصفهان به سفرهای نوروزی رفتند

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان از جا به جایی ۲۰۴ هزار مسافر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی استان اصفهان از آغاز سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرزاد دادخواه از جابه جایی ۲۰۴ هزار و ۵۲۱ مسافر از مبادی استان اصفهان به سایر مقاصد توسط ناوگان حمل ونقل مسافری طی ۱۱ روز گذشته خبر داد و گفت: ناوگان عمومی حمل ونقل مسافری در استان اصفهان از ۲۵ اسفندماه تا ۶ فروردین ماه تعداد ۱۲ هزار و ۲۲۹ سفر را از مبادی استان به مقاصد درون استانی و ۷ هزار و ۹۲۴ سفر را نیز به مقاصد خارج از استان داشته اند.

دادخواه افزود: طی یازده روز گذشته مجموعاً ناوگان حمل و نقل عمومی در استان اصفهان ۲۰ هزار و ۱۵۳ صورت وضعیت سفر را به ثبت رسانده و ۲۰۴ هزار و ۵۲۱ مسافر را نیز به مقاصد درون و برون استانی منتقل کرده اند.

وی در خصوص سفرهای برون استانی ناوگان مسافری از ابتدای طرح ستاد نوروزی تصریح کرد: ناوگان اتوبوسی با ۵ هزار و ۱۸۶ سفر، ۹۰ هزار و ۳۶۵ مسافر را جابه جا کرده، ناوگان مینی بوسی نیز طی ۴۰۸ سفر، ۴ هزار و ۴۴۲ مسافر را منتقل کرده و همچنین ناوگان سواری هم ۷ هزار و ۶۶۵ مسافر را با ۲ هزار و ۳۳۰ سفر به مقاصد خود رساندند.

دادخواه با بیان جزئیات خدمت رسانی ناوگان حمل ونقل مسافری در ایام نوروز ۱۴۰۳ تشریح کرد: در سفرهای درون استانی نیز ناوگان اتوبوسی ۲ هزار و ۷۸۸ سفر، ناوگان مینی بوس ی ۵ هزار و ۱۲۲ سفر و ناوگان سواری هم ۴ هزار و ۳۱۹ سفر را انجام داده و طی آن مجموعاً ۱۰۲ هزار و ۴۹ مسافر را جابه جا کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان عنوان کرد: آمار به دست آمده از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون رشد ۶ درصدی سفر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی و همچنین کاهش ۹ درصدی مسافر در این حوزه نسبت به دوره مشابه در سال گذشته را نشان می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شمار اتوبوس‌های کلانشهر کرج افزایش پیدا می‌کند
  • ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شدند
  • جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور
  • توسعه صنایع پایین دستی در خوزستان شکل نگرفته است
  • جابه جایی بیش از ۳۵۷۵۰ مسافر در خراسان جنوبی با حمل و نقل عمومی
  • اجرای طرح کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی در کردستان
  • راه‌اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز
  • ۲۰۴ هزار مسافر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی استان اصفهان به سفرهای نوروزی رفتند
  • جابجایی ۶/۵ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی
  • راه اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز