Web Analytics Made Easy - Statcounter

با صعود تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال عربستان به رقابت‌های قهرمانی آسیا، سعودی‌ها بالاخره باید برای یک رقابت ورزشی وارد ایران شوند.

به گزارش مشرق، مرحله مقدماتی رقابت‌های فوتسال قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا به پایان رسید و چهره ۱۲ تیم حاضر در مرحله نهایی رقابت‌ها مشخص شد. تیم‌های ایران، ویتنام، اندونزی، تایلند، قرقیزستان، افغانستان، تاجیکستان، ژاپن، چین تایپه، لبنان، عراق و عربستان تیم‌هایی هستند که حضورشان در مرحله نهایی قطعی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزبانی این رقابت‌ها قرار است تقریبا ۶ ماه دیگر در ایران برگزار شود و یکی از نکات آن حضور عربستان به عنوان یکی از تیم‌های صعود کننده است. سعودی‌ها چند سالی است به بهانه‌های مختلف از جمله نداشتن امنیت برای برگزاری بازی‌های خودشان در لیگ قهرمانان آسیا برابر نماینده‌های ایران به کشورمان نیامده‌اند و مدت‌هاست هیچ تیمی از عربستان برای برگزاری رقابت ورزشی به ایران نیامده است.

حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز برابر سعودی‌ها ناکام بود و قانون بازی در کشور ثالث را برای برگزاری بازی نماینده‌های ایران و عربستان وضع کرد. حال با توجه به قطعی بودن میزبانی ایران و صعود عربستان به این رقابت‌ها، باید ببینیم بالاخره سعودی‌ها از موضع عجیب خود کوتاه می‌آیند یا خیر؟.

بیشتر بخوانید:

عایدی ایران از آن همه رفت و آمد فینال آسیا چه بود؟!

در صورتی که تیم فوتسال عربستان به ایران سفر کند، این سوال ایجاد می‌شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان مرجع تصمیم‌گیری کلان در سطح فوتبال قاره چطور با این دوگانگی برخورد خواهد کرد و درباره بازی نماینده‌های فوتبال ایران و عربستان در لیگ قهرمانان فوتبال چه تصمیمی خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اعتراضات فرانسه عربستان سعودی فوتسال کشور ثالث میزبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۸۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی سخت ایران مقابل بحرین در رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴

تیم ملی فوتسال ایران در دومین دیدارش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ به مصاف بحرین رفت و توانست با نتیجه پنج بر سه این تیم را شکست دهد و با شش امتیاز به دور یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کند. در این دیدار علیرضا رفیعی‌پور، مهدی کریمی، سعید احمدعباسی (دو گل) و بهروز عظیمی برای تیم ملی ایران گلزنی کردند و سلمان احمد، صالح احمد و علی اکرم گلزنان بحرین در این بازی بودند.

تیم ملی با ترکیب ابتدایی مسعود محمدی، علیرضا رفیعی‌پور، مهدی کریمی، علی‌اصغر حسن‌زاده و سعید احمدعباسی به مصاف بحرین رفت.

نیمه اول

تیم ملی بازی را هجومی آغاز کرد و می‌توانست همان ابتدا توسط رفیعی‌پور و احمدعباسی به گل برسد اما واکنش خوب دروازه‌بان بحرین مانع از رسیدن به این مهم شد. در ادامه بحرینی‌ها می‌توانستند به گل برسند که واکنش زیبای مسعود محمدی در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان بحرین مانع این اتفاق شد. در دقیقه هشتم نیمه نخست، کار ترکیبی بازیکنان ایران باعث شد تا توپ به سالار آقاپور برسد که شوت او را دروازه‌بان بحرین به‌سختی مهار کرد. در ادامه و در دقیقه ۱۲ نیمه نخست بازیکنان بحرین توسط سلمان احمد روی دو شوت متوالی به گل نخست بازی رسیدند و از ایران پیش افتادند.

ثانیه‌هایی بعد این علیرضا رفیعی‌پور بود که روی پاس زیبای احمد حسن‌زاده توانست بازی را به تساوی بکشاند و نگذارد برتری بحرینی‌ها طولانی شود. در دقیقه ۱۵ مهدی کریمی می‌توانست گل دوم ایران را به ثمر برساند اما شوت محکم او به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت. این پایان کار نبود و در فاصله دو دقیقه تا پایان نیمه نخست باز هم بحرین توانست دروازه ایران باز کند و توسط صالح احمد به گل دوم برسد. چند ثالنیه بعد مهدی کریمی روی بازیکن بحرین خطا کرد و به دلیل پایان‌یافتن محدودیت خطای ایران، داور یک پنالتی نقطه دوم به بحرین هدیه داد که البته با واکنش زیبای باقر محمدی، صالح احمد نتوانست دروازه ایران را برای بار سوم باز کند. شاگردان شمسایی در یک دقیقه پایانی رو به بازی پاورپلی (۵ نفره) آوردند اما باز هم در گلزنی ناکام بودند تا ایران با نتیجه دو بر یک در این نیمه شکست بخورد.

نیمه دوم

ایران برای جبران نتیجه با آرایشی هجومی وارد میدان شد و توانست در همان دو دقیقه ابتدایی روی پاس احمدعباسی و ضربه زیبای مهدی کریمی به گل تساوی برسد. حملات ایران ادامه داشت و در نهایت سعید احمدعباسی توانست گل سوم ایران و سومین گل خودش در این مسابقات را به ثمر برساند. این پایان کار نبود و در دقیقه ۱۰ نیمه دوم، بحرین موفق شد گل سومش را وارد دروازه ایران کند و بازی را به تساوی بکشاند. در فاصله شش دقیقه تا پایان کار این بهروز عظیمی بود که توانست با شلیکی تماشایی گل چهارم ایران را به ثمر برساند. دو دقیقه بعد شوت سالار آقاپور به تیر دروازه بحرین برخورد کرد و راهی به چارچوب پیدا نکرد.

در دقایق پایانی این دیدار سعید احمدعباسی با کارت زرد داور جریمه شد. در حالی که بحرین رو به بازی پاورپلی آورده بود، اشتباه کاپیتان آنها باعث شد تا توپ به احمدعباسی برسد و او با ضربه‌ای دیدنی از زمین خودی دروازه خالی حریف را باز کند. با این گل ایران توانست با نتیجه پنج بر سه پیروز شود و صدرنشین گروه چهارم لقب بگیرد.

در گروه D ایران با شش امتیاز صدرنشین و به دور بعدی صعود کرده است. کویت با چهار و افغانستان با یک امتیاز در رده‌های دوم سوم هستند. بحرین هم با دو شکست و بدون امتیاز قعرنشین گروه چهارم رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیاست.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۳ اردیبهشت
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • شگفتی بزرگ جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ گربه سیاه ایران حذف شد!
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟
  • پیروزی سخت ایران مقابل بحرین در رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴
  • افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای
  • تسلیم الهلال مقابل بایر؛ رکورد شکست‌ناپذیری از عربستان به آلمان رفت
  • بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در دفتر کارش (عکس)
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و بحرین در جام فوتسال آسیا از تلویزیون+ شبکه ورزش و آنلاین