Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:38:01 GMT

آمریکا پایگاه نظامی جدید در غرب عراق ایجاد کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۸۷۶۶

آمریکا پایگاه نظامی جدید در غرب عراق ایجاد کرد

بغداد – ایرنا – نیروهای آمریکایی بدون اطلاع قبلی مقامات عراقی، یک پایگاه نظامی جدید در استان الانبار در غرب عراق در نزدیکی مرزهای سوریه ایجاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عضو شورای استان الانبار امروز دوشنبه در اظهاراتی به خبرگزاری «سومریه نیوز» گفته است که نیروهای آمریکایی بدون اعلام قبلی، یک پایگاه جدید در این استان ایجاد کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«فرحان محمد الدلیمی» افزوده است که نیروهای آمریکایی اخیرا به صورت غیرمنتظره و بدون اطلاع قبلی در شمال رودخانه فرات در 30 کیلومتری بخش «الرمانه» از توابع شهرستان مرزی «قائم» در استان الانبار، در جوارهای مرز عراق با سوریه یک پایگاه ایجاد کرده و در آن مستقر شدند.
وی حضور این پایگاه نظامی آمریکایی را مانعی در تردد اهالی منطقه ذکر کرد زیرا به گفته او، نیروهای آمریکایی در هرکجا مستقر می شوند، اقدام به ایجاد موانع امنیتی برای ایمنی سازی نیروهای خود می کنند.
الدلیمی اضافه کرده است که حضور نظامیان آمریکایی در این منطقه به این نیروها اجازه می دهد که بر کل صحرای حدفاصل بین دو استان الانبار و نینوا در داخل خاک عراق اشراف داشته باشند.
پیرامون پایگاه های نظامی آمریکا گزارش های مختلفی وجود دارد که برخی آن را 6 و 8 و 12 پایگاه ذکر کرده اند.
معروف ترین پایگاه های نظامی آمریکا در حال حاضر در عراق، «فیکتوریا» در حومه فرودگاه بین المللی بغداد در غرب پایتخت، «التاجی» شمال بغداد، «الحبانیه» و «عین الاسد» در استان الانبار، «پایگاه هوایی بلد» در استان صلاح الدین، «رینگ» در کرکوک، «القیاره» در نینوا و پایگاه اربیل هستند.
دولت سابق عراق به ریاست «حیدر العبادی» چند بار اعلام کرده بود که تعداد نیروهای امریکایی و پایگاه های نظامی انها در عراق محدود است و اغلب نیروهای آمریکایی نقش مشورتی دارند.
براساس گزارش منبع مطلع از جمله نمایندگانی از پارلمان عراق، آمریکا بین 5 تا 12 هزار نیروی نظامی در عراق دارد.
پارلمان جدید عراق اعلام کرده است که یکی از اولویت های چهارمین دوره این پارلمان پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا درعراق است.
«محمد العسکری» مشاور وزیر دفاع عراق نیز چند روز قبل در اظهاراتی تاکید کرد که در سطح مردمی و دولتی در عراق با حضور نظامیان آمریکایی در این کشور مخالفت وجود دارد.
خاورم *4*353*380*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پايگاه آمريكايي الانبار وزارت دفاع عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، اما ریگ‌ها و گرد و غبار بیابان، ماشین‌های جنگی پیشرفته آمریکایی را زمین گیر کرد و شکستی مفتضحانه را برای این کشور رقم زد.  

حمله ای که هدف از آن آزادی جاسوسان سفارت آمریکا بود و شب و روز برای اجرای آن نقشه کشیده‌ بودند.

 گروه ویژه ۱۳۲ نفره‌‌ی آمریکایی که به دلتا فورس معروف بودند در عملیاتی با اسم پنجه عقاب وارد صحرای طبس شدند.

البته در این میان خائنان داخلی هم برای نابودی اسناد خیانت و جاسوسی آمریکایی‌ها بیکار ننشستند.

واقعه طبس که از آن به عنوان امداد الهی یاد می‌شود، آن قدر مهم و سرنوشت‌ساز بود که  برژینسکی مشاور سابق امنیت ملی در دولت جیمی کارتر آن را یکی از عوامل مهم شکست کارتر در انتخابات و موجب یاس و ناامیدی ملی عنوان کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • تونل‌های تا ۱۵طبقه زیرزمین به حماس اجازه می‌دهد پابرجا بماند | رهبران ارشد حماس کجا هستند؟
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد