Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@12:39:28 GMT

پنجمین دوره نمایشگاه مشکات در قم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۸۸۲۷

پنجمین دوره نمایشگاه مشکات در قم برگزار می‌شود

معاون پژوهش‌ حوزه‌های علمیه گفت: پنجمین نمایشگاه مشکات به مناسبت هفته پژوهش از ۲۴ تا ۲۹ آذر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی» ظهر امروز (دوشنبه 19 آذر)  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم به فرارسیدن هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: این هفته فرصتی است تا از پژوهشگران تقدیر کرده و به بازخوانی طرح‌های پژوهشی و دستاوردهای مراکز پژوهشی و آسیب شناسی نظام پژوهش در حوزه‌های علمیه بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به پیش بینی برنامه هایی توسط معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه برای استفاده از فرصت هفته پژوهش افزود: شعار محوری هفته پژوهش در حوزه‌های علمیه، «پژوهش و علوم انسانی اسلامی» است.

 

وی با اشاره به اینکه این مساله از مطالبات اساسی مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: علوم انسانی باید براساس مبانی اسلامی تدوین شود و این علوم نرم افزار ساخت تمدن اسلامی است.

 

معاون پژوهش‌ حوزه‌های علمیه درباره نامگذاری روزهای هفته پژوهش توسط معاونت پژوهش حوزه اظهار داشت: به عنوان مثال روز شنبه 24 آذر روز پژوهش و طلاب جوان استعدادهای برتر و نخبگان، 25 آذر روز پژوهش دستاوردها و ظرفیت‌ها، 26 آذر روز پژوهش، الگوهای تعاملی وهم افزایی نهادهای پژوهشی حوزوی نامگذاری شده است.

 

وی ادامه داد: برنامه های مختلفی توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه در حوزه پژوهش تدارک دیده شده که دیدار با مراجع عظام تقلید، برگزاری نشست‌ها در مراکز پژوهشی حوزوی و برگزاری نمایشگاه کتاب و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی از جلمه این برنامه ها است.

 

معاون پژوهش‌ حوزه‌های علمیه از برگزاری پنجمین نمایشگاه مشکات به مناسبت هفته پژوهش در مجتمع امام خمینی(ره) از 24 تا 29 آذر برگزار خبر داد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته، دو بار از این نمایشگاه بازدید داشتند و تاکنون 65 مرکز پژوهشی برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

 

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مشکات در ساعت 18:30 روز 25 آذر افتتاح می شود، گفت: از جمله بخش‌های نمایشگاه، بخش موضوعی در عرصه علوم انسانی اسلامی، بخش موسسات با هدف ارائه دستاوردهای واحدهای پژوهشی و بخش ویژه انقلاب اسلامی است و 15 عنوان نشست علمی در حاشیه نمایشگاه مشکلات برگزار می‌شود و چهار هزار اثر با موضوع علوم انسانی اسلامی در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

 

میرمعزی از مسائل روز و مسائل مستحدثه به عنوان موضوع نشست‌های علمی در پنجمین دوره نمایشگاه یاد کرد و افزود: بیش از 150 اثر با موضوع انقلاب اسلامی در این نمایشگاه که با همکاری اعضای شورای مراکز پژوهشی حوزه انجام می گیرد، عرضه می‌شود.

 

معاون پژوهش‌ حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: جلسات متمرکزی با موضوع پژوهش در روزهای 24 آذر در حوزه علمیه خواهران، 25 آذر در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، 26 آذر در معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، 27 آذر در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 28 آذر در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و 29 آذر در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد معاون اول رئیس جمهور اردبیل حسن روحانی روحانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان بندرعباس سفر هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۸۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب فردا با حضور وزیر فرهنگ برگزار می‌شود

افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فردا چهارشنبه هزمان با اولین روز این رویداد در کوشک کتاب واقع در شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آئین افتتاح رسمی سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت هزمان با اولین روز این‌رویداد در کوشک کتاب واقع در شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

این‌مراسم با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسؤولان فرهنگی، اصحاب صنعت نشر و خبرنگاران همراه است.

افتتاحیه مذکور چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت از ساعت ۱۵ در کوشک کتاب در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 751568

دیگر خبرها

  • جشن بزرگ دختر ماه در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود
  • نشست علمی «چالش‌های خانواده‌ اسلامی در عصر معاصر» در اردبیل
  • گسترش فرهنگ پژوهش در نمایشگاه هنر و خلاقیت دانش‌آموزان سما
  • برنامه‌های علمی و فرهنگی برای نمایشگاه کتاب
  • درهای نمایشگاه کتاب گشوده شد؛ سی‌و‌پنجمین دوره به روایت آمار
  • آغاز سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران/ درهای مصلی به روی بازدیدکنندگان باز شد
  • افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب فردا با حضور وزیر فرهنگ برگزار می‌شود
  • افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار می‌شود
  • چرا کمتر شاهد خبرنگاری تحقیقی و پژوهشی هستیم؟
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود