Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، دانش آموزان تهرانی با ارسال نامه ای به رئیس جمهور فرانسه ، به رفتارهای توهین آمیز پلیس این کشور با دانش آموزان فرانسوی اعتراض کردند.

اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزان شهر تهران صبح امروز در واکنش به دستگیری و رفتارهای خشونت بار و توهین آمیز پلیس فرانسه با دانش آموزان شهر پاریس، این اقدامات را مصداق بارز خشونت دانستند که ژست های آزادی خواهانه دولت فرانسه را رسوا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح زیر است:

تا آنجا که ما در تاریخ خوانده ایم، فرانسه کشوری است که بعد از انقلاب کبیر سال 1789 تلاش کرد در مسیر آزادی و عدالت گام بردارد. تغییری که سلطنت لویی شانزدهم را سرنگون ساخت و در نهایت به تشکیل یک حکومت جمهوری در این کشور منجر شد.

تا آنجا که ما در تاریخ خوانده ایم، مردم فرانسه از ظلم و فاصله طبقاتی که طبقه مرفه و خانواده سلطنتی به مردم فرودست وارد می کردند به ستوه آمدند و تمام این اعتراضاتِ به حق، از سر مبارزه با ظلم و ستم خاندان سلطنتی شروع شد.

حالا بیشتر از 2 قرن از آن روزها گذشته و این روزها دوباره خشونت به خیابان های شهر پاریس برگشته است. این بار اما مردم به طور نمادین جلیقه زرد به تن کرده اند تا دولت فرانسه آنها را ببیند و صدای اعتراض شان را بشنود. اتفاقی که ما را یاد همان واقعه بزرگ تاریخی می اندازد: انقلاب کبیر فرانسه.

درست است که ما در سن و سال نوجوانی هستیم و شاید نگاهمان به مسائل سیاسی کامل و جامع نباشد، ولی این طور که از زبان اروپایی ها شنیده ایم فرانسه کشور آزادی است و مهد دموکراسی.

آقای مکرون!

در کشور شما که مدعی هستید مهد آزادی است، در کشور شما که به بهانه های عجیبی مانند عدم تبلیغات دینی، حتی اجازه حجاب به دختران مسلمان داده نمی شود، در روزهای اخیر تعداد زیادی دانش آموز نوجوان همراه با صدها هزار نفر از مردم فرانسه در اعتراض به شرایط بد کشورتان دست به تشکیل بزرگترین تجمع اعتراضی زده اند و لب به اعتراض گشوده اند. اما میدانید پاسخ حکومت شما زیر نظر شما به این همه مردم معترض چه بود؟ سرکوب، دستهای بسته، کتک و مجازات دانش آموزان.

 

 آقای مکرون!

ما اعضای انجمن اسلامی شهر تهران بعنوان باسابقه ترین تشکیلات دانش آموزی ایران، ضمن اعتراض شدید نسبت به وضعیت زننده و توهین آمیزی که در برخورد با همتایان پاریسی مان شکل گرفته، دولت فرانسه را مسئول این اتفاق زشت می دانیم و برای شما متاسفیم که به جای پذیرش نقد و اجازه شنیده شدن صدای مخالف، حتی به دانش آموزان نوجوان هم رحم نمیکنید و کوله هایشان را از آنها می گیرید و دستهایشان را از پشت می بندید. کاش تکلیف دنیا را روشن کنید. ژست دموکراتیک شما را باور کنیم یا دست های بسته دانش آموزان فرانسوی را.امیدواریم روزی برسد که عدالت واقعی را در دنیا ببنیم. روزی که حتما روی شما سیاه و دانش آموزان عدالت خواه، سربلند خواهند بود.

انجمن اسلامی دانش آموزان شهر تهران

                                                                                                                  19آذر 1397

                                                                                                                  10 دسامبر 2018

این نامه به امضای  260 مسئول انجمن اسلامی و به نمایندگی از 1200 دانش آموز تهرانی تنظیم شده و قرار است فردا رونوشتی به زبان فرانسوی از این نامه به سفارت فرانسه تحویل شود.

گفتنی است در روزهای اخیر ناآرامی های گسترده و تظاهرات سراسری بی سابقه ای در شهرهای مختلف فرانسه در واکنش به شرایط اقتصادی این کشور رخ داده که طی آن حدود 1000 شهروند فرانسوی از جمله تعدادی دانش آموز نوجوان دستگیر شده اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حجاب دانش آموزان دولت رئیس جمهور فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۸۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین رویداد کارآفرینی دانش آموزان کمیته امداد امام خمینی(ره)

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ نخستین رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.
آقای مخبر در این رویداد، با تاکید بر اینکه نیرو‌های نخبه، خلاق و کارآفرین سرمایه اصلی کشور هستند، تصریح کرد: نقطه تحول اقتصادی کشور و تحقق شعار سال با تکیه بر کارآفرینان و نسل جوان کشور محقق می‌شود.
وی با قدردانی از اقدامات و تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای توانمندسازی و حمایت از مددجویان و به ویژه با تمرکز بر دانش آموزان و نسل جوان تحت پوشش این سازمان، گفت: کشور ما از ظرفیت‌های خدادادی و منابع طبیعی بسیاری برخوردار است، اما مزیت بزرگ‌تر و ارزشمند‌تر حضور همین نیروی جوان و تحصیلکرده است که به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می‌سازد.
معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر رویکرد اقتصاد جهان به سمت اقتصاد دیجیتال امروزه شاهد هستیم برخی از کارآفرینان و سرمایه داران بزرگ جهان از نسل نوجوان هستند و مقتضیات اقتصاد دیجیتال چنان است که سن و تحصیلات نمی‌شناسد و با بهره گیری از خلاقیت فردی می‌توان به نتایج بزرگ دست یافت. وی با تاکید بر اهمیت تربیت نیروی کارآفرین، مستعد و خلاق در کشور، افزود: در جلسه‌ای با اتاق بازرگانی بر این مهم تاکید شد که باید هنرستان‌ها در کنار کارخانه‌های بزرگ کشور تأسیس شوند تا دانش آموزان ضمن تحصیل، در محیط واقعی و عملی هم آموزش‌های لازم را در کارخانه‌ها و صنایع فراگیرند. دکتر مخبر خطاب به دانش آموزان هنرستانی و کارآفرینان جوان، تاکید کرد: شما می‌توانید نقطه تحول کشور باشید و قطعا جهش تولید با فعالیت بخش خصوصی و نخبگان محقق می‌شود.
معاون اول رئیس جمهور افزود: تلاش‌ها و حرکت چند سال گذشته کمیته امداد با توجه به منویات مقام معظم رهبری، تمرکز بر توانمند سازی مددجویان بوده است و در این مسیر تبدیل مددگیرنده به مددکننده الگویی است که باید در سرتاسر کشور دنبال شود.
وی تاکید کرد: دولت سیزدهم و رئیس جمهور اعتقاد و ایمان محکمی به فعالیت‌های کمیته امداد دارند و دولت خود را موظف به پشتیبانی از این سازمان مردمی در راستای کاهش فقر و محرومیت در کشور می‌داند. آقای مخبر در ادامه چابکی، انقلابی بودن و عدالت محوری را از ویژگی‌های کم نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) برشمرد و خاطر نشان کرد: اعتماد مردم به کمیته امداد بزرگترین سرمایه این سازمان است و این مجموعه با بدنه اداری و مدیریتی متعهد خود همواره در طول سالیان گذشته مشغول خدمت رسانی به طبقه آسیب پذیر جامعه بوده است.
آقای مخبر با اشاره به اقدامات و تلاش‌های دولت برای رفع مشکلات اساسی در کشور در دو سال گذشته ادامه داد: دولت توانست به دستاورد‌های مهم اقتصادی از جمله نیل به رشد نقدینگی ۲۴ درصدی، کاهش بیکاری و تورم و همچنین رشد اقتصادی مثبت پس از چندین دوره رشد منفی، دست یابد و معتقدیم کشور در وضعیتی است که چشم انداز روشنی برای توسعه دارد.
معاون اول رئیس‌جمهور در ابتدای سخنان خود نیز با اشاره به راهبرد‌های منبعث از قرآن و دین مبین اسلام در اندیشه‌های امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: امروز کشور‌های قدرتمند و نظام سلطه در دنیا نه تنها جرئت مقابله نظامی با ایران را ندارند بلکه حتی از سخن گفتن درباره آن هم عاجز هستند و جمهوری اسلامی ایران با پایه گذاری امام خمینی (ره) و رهبری مقام معظم رهبری در تمام مسائل سیاسی، امنیتی و روابط بین الملل می‌درخشد و قدرت‌ها و کشور‌های منطقه و جهان بدون گرفتن نظر جمهوری اسلامی ایران قدرت تصمیم گیری در منطقه ما را ندارند.
آقای مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مراسم با اشاره به ۱۰۸۰۰ نخبه تحت پوشش کمیته امداد، گفت: در حوزه اشتغال تحقق شعار سال را با اعتقادی راسخ جلو می‌بریم و زمینه‌های حمایت از ۱ میلیون و ۳۲۱ هزار مستعد اشتغال با حمایت‌های دولت سیزدهم فراهم است.
همچنین پیش از این مراسم دکتر مخبر از نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمندی‌های دانش آموزان هنرستان‌های تحت پوشش کمیته امداد بازدید کرد و در انتهای این مراسم نیز از برخی از برگزیدگان و دانش آموزان کارآفرین با حضور دکتر مخبر و اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.
لازم به ذکر است خدمات توانمندسازی، مهارتی و تحصیلی دانش آموزان هنرستانی در سال ۱۴۰۲ با تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) با برگزاری ۳۲ اردوی راهیان پیشرفت در ۳۱ استان، ۱۰ هزار ساعت مشاوره شغلی، تشکیل هزار پرونده شغلی و اعطای وام کارگشایی به بیش از ۶۵ هزار مددجوی هنرستانی تحت پوشش کمیته امداد انجام شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش همکاری‌های فرهنگی ایران و پاکستان
  • نخستین رویداد کارآفرینی دانش آموزان کمیته امداد امام خمینی(ره)
  • مخبر: کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • مخبر: نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند/ نظام سلطه جرات مقابله نظامی با ایران را ندارد
  • مخبر: چشم انداز روشنی برای توسعه کشور وجود دارد
  • ۴۸ درصد دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند | برپایی جشن بزرگ سلامت شهر در بوستان لاله
  • آمار عجیب درباره چاقی بین دانش‌آموزان تهرانی؛ ۴۸ درصد آنها چاقند
  • وضعیت هولناک چاقی در بین دانش‌آموزان تهرانی
  • شیوع بی‌رویه چاقی بین دانش‌آموزان تهرانی ؛ ۴۸ درصد آنها چاقند | برگزاری مسابقه کاهش وزن در مدارس