Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، الیاس سلاجقه مدیر منابع آب شهرستان کرمان در باغین با اعلام این خبر گفت:طرح آماربرداری از منابع ومصارف زیر زمینی در بخش‌های راین، ماهان وباغین از توابع شهرستان کرمان که از ابتدای آبان ماه آغاز شده است ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی گفت:این طرح به منظور دستیابی به اطلاعات مربوط به بیلان منابع آب در محدود‌های مطالعاتی وشناسائی دقیق پتانسیل وظرفیت‌های موجودوبرنامه ریزی برای تامین نیاز‌های آینده منابع ومصارف آب استان وشهرستان کرمان تا پایان سال اجراء می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در منطقه باغین ۱۶۸ حلقه چاه در لیست آمار برداری است که تقریبا انجام شده است ودر حال حاضر در منطقه ماهان و راین در حال انجام است.

مسعود سکوت مدیر پروژه آماربرداری شرکت مهندسان مشاورکاواب در استان کرمان ، نحوه ثبت آمار را برای اولین بار با استفاده از نرم افزار به جای کاغذعنوان کرد وگفت:تعداد ۴۰ اکیپ آمار بردار در استان در دوره‌های ۲ ماه شرکت و آموزش‌ها را فرا گرفتند.

وی گفت:شروع عملیات صحرایی از تیرماه ۹۷ وپیش بینی می شود اردیبهشت ماه ۹۸ در استان به اتمام برسد و پیشرفت فیزیکی در استان ۴۰ درصد بوده است.

مدیر پروژه آمار برداری استان به اهمیت این آمار برداری اشاره کرد وگفت:با توجه به بحران شدید آب در سطح کشور وبه خصوص استان کرمان، آمار برداری از اهمیت بالایی برخور دار است.

انتهای پیام/ی

آمار برداری از منابع آبی استان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان

سید عباس مینایی در بازدید از کانال‌های شبکه بهره برداری آب مغان اظهار کرد: در سال جدید عملیات لایروبی زهکشی باکس یک به طول ۱۶ کیلومتر با بر آورد هزینه تقریبی ۱۵۰ میلیارد ریال شروع شده و در حال اجرا است.

او افزود: با توجه به مشکلاتی که ممکن بود در برداشت آب و هدایت آب به کانال مغان داشته باشیم، شرکت بهره برداری و زهکشی مغان فرآیند رسوب برداری را آغاز کرد.

مدیر امور منابع آب مغان همچنین به اقداماتی نظیر جاده سازی و شن ریزی (جاده سرویس) به طول ۳۳ کیلومتر، گریدر زنی به طول ۲۵ کیلومتر و عملیات خاکی از قبیل کانال انحرافی رگلاتور ۲، زهکش زیرزمینی پمپاژ ۳، کالورت ۱۵ کیلومتر ۱۹ به مساحت ۳۸۰ هزار متر مکعب اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها و طرح‌های در دست اجرا با هدف اصلاح شبکه و در راستای رضایت‌مندی بهره‌برداران و کشاورزان اجرا می‌شود.

مینایی با اشاره به کمبود آب در منطقه مغان تصریح کرد: از کشاورزان درخواست داریم که در راستای بهبود وضعیت توزیع و تحویل آب نهایت همکاری و همیاری را با عوامل شبکه داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال تنش آبی سال‌های قبل تکرار نشود و تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا آبیاری را به نفع زارعین مدیریت کنیم.

مدیر امور منابع آب مغان با اشاره به همکاری تنگاتنگ امور منابع آب مغان با سایر دستگاه‌های متولی، بیان کرد: در راستای رعایت الگوی کشت و جلوگیری از کشت محصولات پرآب بر، هرگونه قرارداد آبیاری و توزیع آب به زارعین منوط به معرفی‌نامه کتبی جهادکشاورزی با درج عنوان نوع کشت است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • چرا آمار سرقت‌ها در استان کرمان زیاد است
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد