Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی گفت: سال گذشته ۹ طرح جدید سرمایه‌گذاری خارجی و جذب ۶۵۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی جدید در استان مرکزی داشتیم. ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید فرخی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات تعدادی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان مرکزی  اظهار داشت: سال گذشته 9 طرح جدید سرمایه‌گذاری خارجی و جذب 658 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی جدید در استان مرکزی داشتیم، با عملکردهایی که در حوزه آموزش منابع انسانی و نظارت‌هایی که بر طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی مصوب داشتیم، مسائل و مشکلاتی داشتند که در قالب مرکز برطرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری شدیم که مورد تقدیر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران قرار گرفت، امسال هم علی‌رغم تمام مشکلات موجود، در بحث سرمایه‌گذاری با توجه به این که انتظار می‌رفت اصلا سرمایه‌گذاری جدیدی اتفاق نیفتد، خوشبختانه یک پروژه 10 میلیون یورویی در شهر صنعتی کاوه در زمینه صنعت فولاد با مشارکت هندی‌ها انجام شد که عملا عملیاتی شده و کارخانه درحال احداث است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی تصریح کرد: پروژه 6 میلیون و  500 هزار یورویی در نیروگاه خورشیدی در شهرستان خمین انجام شده و سومین مجوز سرمایه‌گذاری خارجی هم در دستور کار سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران قرار دارد، امیدواریم قبل از این که سال به پایان برسد، یک یا دو پروژه دیگر هم علی‌رغم وجود مشکلات، در زمینه صنعت خورشیدی جذب کنیم.

39مگاوات نیرو‌گاه خورشیدی در استان همدان افتتاح شدروند سرمایه‌گذاری در استان قم سخت‌گیرانه استعملیات اجرایی پروژه سرمایه‌گذاری 128 میلیاردی در بندر چابهار آغاز شد

فرخی ادامه داد:  این جلسه هجدهمین جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری از ابتدای سال است، در جلسات قبل پایشی انجام شد، برخی از شرکت‌ها دچار مشکلاتی مثل  موانع قانونی و در کمترین حالت شاید عدم همکاری دستگاه‌ها  هستند.

وی اضافه کرد: در این جلسه به دنبال برطرف کردن مشکلات پنج شرکت سرمایه‌گذار بودیم،  در هفته آینده هم جلسه‌ای برای برطرف کردن مشکلات واحدهایی که به دنبال سرمایه‌گذای در استان بوده اما به دلایل جزئی، برخی از مشکلات آنها برطرف نشده است برگزار می‌شود، تا مشکلات طرح‌هایی که به استان آمده‌اند تا انتهای سال برطرف شود و یا حداقل مشکلی از جانب دولت و دستگاه‌های دولتی نداشته باشند.

انتهای پیام/ن

R41371/P1361/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۸۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بهرنگ قربانی، افزود: این دفترچه‌ها به استناد طرح جذب و مدیریت سرمایه‌های اتباع خارجی در زنجیره تولید، چاپ شده و در اختیار دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان فارس قرار گرفته است.
او ادامه داد: دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی دارای مهلت و اعتبار ۶ ماهه  است که پس از بررسی وضعیت فرد سپرده گذار، قابل تمدید است.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس، در خصوص ضریب امنیتی دفترچه‌ها هم گفت: ضریب امنیتی این دفترچه‌ها با توجه به استفاده از کاغذ چاپ پول و وجود بارکد امنیتی، شماره سریال، مُهر برجسته، امضا و مشخصات فردی تبعه ،بسیار بالا و غیر قابل جعل است.

قربانی افزود: از جمله مزایای افتتاح حساب از سوی اتباع ،امکان دریافت دفترچه اقامت قابل تمدید از سوی اتباع، سپرده‌گذاری، استفاده از بیمه تکمیلی درمان، بیمه حوادث، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، بیمه آتش‌سوزی و استفاده از صندوق ذخیره تسهیلات فرزندان اتباع خارجی است.

دیگر خبرها

  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می طلبد
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند
  • بانک مرکزی ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است
  • مشارکت ۱۱ هزار تبعه خارجی البرز در سرمایه‌گذاری
  • توزیع دفترچه اقامت طرح سرمایه گذاری به اتباع افغانستانی در خراسان رضوی