Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، عضو هیات علمی سلامت بهداشت جامعه در دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) گفت:راهکار‌های عملی برای بانوان که می‌توانند زندگی سالم تری داشته باشند، ابتدا به انجام تمرین‌های ورزشی کوتاه و منظم است.
فاطمه ویزشفر افزود: بزرگ‌ترین عادت سالم برای همه بانوان، تمرین‌های ورزشی مرتب، حتی به مدت کوتاه است؛ یافته‌های بسیاری نشان می‌دهد که ورزش‌های کوتاه، اما مستمر، فواید زیادی برای سلامتی در بر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با توصیه به حذف شکر از رژیم غذایی، ادامه داد: شکر هیچگونه ماده مغذی، پروتئین، چربی سالم یا هیچگونه آنزیمی ندارد، خالی از کالری است و تأثیرات مخربی بر سلامت ما می‌گذارد.
این عضو هیات علمی در ادامه به مصرف روزانه آب همراه با چند قطره آب لیمو قبل از صرف صبحانه اشاره کرد و گفت: صبح‌ها پیش از هر چیز یک لیوان آب ولرم با مقداری آبلیمو بنوشید و اگر بدن توانایی لازم را داشت، مقداری فلفل قرمز به این ترکیب اضافه کنید؛ این نوشیدنی ارگان‌های بدن را فعال می‌کند.
دکتر ویزشفر توضیح داد: آبلیموی تازه و فلفل قرمز هر دو دارای خواص ضدقارچی و سم زدایی بوده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند؛ آبلیمو همچنین بهترین ابزار طبیعی برای کمک به تنظیم دستگاه گوارش و از بین بردن باکتری‌ها و تصفیه آن است.
او در خصوص دغدغه بانوان در زمینه زیبایی  توصیه کرد: از پزشک خود بخواهید محصول مناسبی حاوی «رتینول» به عنوان خالص‌ترین شکل ویتامین A را برای از بین بردن چین و چروک صورت تجویز کند.
عضو هیات علمی سلامت بهداشت جامعه گفت: همانطور که غذا نخوردن در وعده شام مضر است، غذا خوردن دیرموقع یا مصرف وعده‌های غذایی حجیم در ساعات پایانی روز می‌توانند باعث بروز مشکلاتی در سیستم سوخت و سازی بدن ما شود که در نهایت منجر به بر هم خوردن نظم خواب و مشکلات چاقی می‌شود.
دکتر ویزشفر ادامه داد: مطالعات علمی محققان علوم پزشکی و سلامت نشان داده که یک راه خوب برای تحریک ترشح طبیعی هورمون رشد، خواب کافی است؛ در طی دوران میانسالی میزان ترشح هورمون رشد در بدن کاهش می‌یابد، به همین دلیل به افراد در سنین پس از سن ۴۰سالگی، توصیه می‌شود در این دوران خواب آرام و کافی داشته باشند.
توصیه این عضو هیات علمی دانشگاه به بانوان برای داشتن خواب خوب و کافی، انتخاب یک محل تاریک برای خواب بود. به گفته دکتر ویزشفر، بر اساس مطالعات علمی، محیط تاریک با افزایش میزان ملاتونین می‌تواند باعث بهبود حس خواب آلودگی شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما سلامت بانوان بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۹۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، نشست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با روسای دانشگاه‌های استان در محل استانداری برگزار شد. حجت الاسلام خسروپناه در این نشست گفت: به منظور ایجاد بستری برای حکمرانی نخبگانی در کشور، هیات‌های اندیشه ورز در استان‌ها راه اندازی شد تا تصمیمات کشور منطبق با نظرات افراد در استان‌ها اخذ شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تاکنون دو نشست و یک همایش توسط هیات اندیشه ورز در استان قزوین برگزار شده است. متاسفانه ۸۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در رشد علمی کشور دخالت ندارند و نیاز به بازنگری در حقوق دریافتی این اعضا و افزایش آن است تا انگیزه‌ای برای فعالیت مستمر علمی باشد.
وی اظهار کرد: به منظور شناسایی نخبه ها، رصدخانه‌های علمی راه اندازی شد و با افرادی که در زمینه مهاجرت نخبگان تشویق کننده باشند به شدت برخورد خواهد شد. دانشگاه آزاد قزوین جزو دانشگاه‌های برتر دنیاست و از دانش بنیان‌ها باید حمایت شود.
سایر رووسا و اساتید دانشگاه‌ها هم در این نشست توجه به مهارت آموزی، تمرکز بر فرهنگ سازی و حمایت از نخبگان در راستای جلوگیری از مهاجرت نخبگان، توجه ویژه به مساله بودجه دانشگاه ها، توجه به امنیت روانی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و حرکت به سمت دانشگاه‌های حکمت بنیان را از مسائل مهم پیش روی دانشگاهیان عنوان کردند.

دیگر خبرها

  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌