Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد،مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: با توجه به رقم 88 و 2 دهم درصدی برای باسوادی در کهگیلویه به عنوان پایین ترین میزان در استان این طرح در دوره 4ساله و با پیش بینی سالانه 1درصد افزایش باسوادی اجرا می شود.
هادی زارع پور در هشتمین شورای آموزش وپرورش وسومین شورای پشتیبانی سوادآموزی استان افزود: این برنامه با تدوین طرح واجرای آن با مشارکت فرمانداری،بخشداران ودهیاران وشناسایی اسمی بی سوادان اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: افزایش سرانه سوادآموزی،شناسایی اسمی بی سوادان و پرداخت پاداش به موقع سوادآموزان از مهمترین برنامه های اجرایی برای ارتقاء میزان باسوادی در کهگیلویه وبویراحمد است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان ادامه داد:در سال گذشته 180کودک 6تا10ساله بازمانده از تحصیل شناسایی وجذب شده و500نفر نیز به دلیل بیماری،مهاجرت،اختلالات ذهنی و یا بد سرپرست بودن جذب نشده اند.
وی گفت: شناسایی اسمی با جستجوی فردی بی سوادان وهمچنین برگزاری دوره آموزشی خانواده ومشاوره برای خانواده ها ومشارکت علوم پزشکی ودانشگاه فرهنگیان برای دسترسی اسمی از مهمترین برنامه های جذب این بازماندگان از تحصیل است.
هادی زارع پور ادامه داد: ادارات،نهادها ودستگاههای اجرایی می توانند آموزشهای خود برای مخاطبان را از طریق مراکز یادگیری محلی اجرایی کنند.
وی افزود: در این مراکز بیش از 40مهارت زندگی-اجتماعی وحقوق شهروندی آموزش داده می شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: ضرورت دارد برنامه ریزی مدون برای شناسایی وجذب کودکان بازمانده از تحصیل انجام شوند.
احمدی افزود: مشارکت ادارات ودستگاههای اجرایی در استفاده از مراکز یادگیری محلی براساس مدل وبرنامه ریزی باید اجرایی شود.
وی گفت: با توجه به اینکه میزان باسوادی استان نسبت به میانگین کشور 2درصد کمتر است ضرورت دارد سوادآموزی به عنوان فرهنگی جامعه پذیر به نیاز تبدیل واین میزان با مشارکت همگانی ارتقاء یابد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه تمام تلاش برای انسداد و ورودی بی سوادی انجام شود ادامه داد: طرح پایلوت در کهگیلویه باید به عنوان الگو در دیگر مناطق انجام شود.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت: براساس سرشماری سال95میزان باسوادی استان92و7دهم درصد است که از میانگین کشور2درصد کمتر است.
سیدحمدالله خواهش نیک افزود: امسال 8مرکز یادگیری محلی به مراکز موجود اضافه وتعداد مراکز یادگیری محلی به 16مرکز افزایش یافت.
رئیس آموزش وپرورش دهدشت هم گفت: براساس مصوبه اجرایی طرح پایلوت بی سوادانی که در سالجاری باسواد شوند در اردوهای زیارتی وسیاحتی شرکت داده می شوند.
علی پورکپور افزود: همچنین برنامه های مهارت آموزی مورد علاقه سوادآموزان برای آنها در مراکز یادگیری محلی آموزش ارائه می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد خبرگزاری صدا و سیما شبکه دنا آموزش و پرورش سوادآموزی کهگیلویه دهدشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۹۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد از اجرای ۴۰۰ برنامه آموزش و پرورش جهت بزرگداشت هفته معلم در سراسر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانها خبرگزاری دانشجو،سید، ولی موسوی، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد در نشست ویبناری کارشناسان روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق استان کهگیلویه وبویراحمد با موضوع بزرگداشت هفته معلم گفت: در عصر ارتباطات و اطلاعات، روابط عمومی در آموزش و پرورش رسالت خطیری بر عهده دارد و با اطلاع رسانی به موقع و هوشمندانه شرایط برای را پویایی و بالندگی آموزش و پرورش بیش از پیش فراهم می‌کند.

 موسوی با تقدیر وتشکر ازهمراهی و همکاری فعالانه روابط عمومی‌ها، به اهم برنامه‌های هفته معلم اشاره کرد وگفت: برنامه‌های هفته معلم از ۱۲ اردیبهشت با شعار "همه مدیون توییم" با تجدید میثاق با شهدا و حضور مسئولان و اولیاء دانش آموزان در کلاس‌های درس معلمان در مدارس آغاز و براساس روز شمارهفته معلم برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت هفته معلم در استان اجرا می‌شود.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با حضور معلمان خلاق، ایثارگر و فداکار، تهیه مستند و کلیپ از برنامه‌های خودجوش دانش آموزان برای تکریم منزلت معلمان خود در مدارس، تهیه کلیپ‌های یک دقیقه‌ای از روسای ادرات، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف با موضوع جایگاه و منزلت و ارزش کار معلمی و تبریک روز معلم، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای با هماهنگی شهرداری و ادارات مختلف با موضوع مقام معلم و تهیه تیزر از افراد شاخص علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و نخبه شناخته شده در خصوص مقام و جایگاه معلم را، بخشی از برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.

موسوی افزود: نواختن زنگ سپاس معلم، دیدار با خانواده‌های معلمان شهید، جانباز و ایثارگر، سخنرانی مدیرکل و روسای آموزش وپرورش قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، برپایی میز خدمت و تجلیل از معلمان برترشهرستانی و استانی بخش دیگری از این برنامه‌های هفته معلم است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد از اجرای ۲۸ برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی و نشست خبری با اصحاب رسانه خبرداد وگفت:اختصاص یک برنامه تلویزیونی به مدرسه تحولی استان برای اطلاع خانواده‌ها و الگوگیری مدیران مدارس نیز پیش بینی شده است.

موسوی همچنین، تهیه کلیپ از خاطرات اقشار مختلف مردم از قبیل، مسئولان، هنرمندان یا سرایداران مدرسه در خصوص مدرسه و معلم در این هفته را، از کار‌های جالب توجه عنوان کرد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: فعالیت‌های روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق در هفته معلم ارزیابی و روابط عمومی‌های برتر معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کهنوج
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سراوان
  • اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • رئیس هیات ورزش دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد
  • اجرای طرح پایلوت و رایگان غربالگری شناسایی اختلالات شناختی سالمندان
  • برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌ها همراه با پیوست اقتصادی باشد
  • زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد
  • اجرای برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری