Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-20@10:45:58 GMT

۴ راهکار موثر برای مقابله با کم‌رویی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۹۴۰۸

۴ راهکار موثر برای مقابله با کم‌رویی

کسی نیست که بشود گفت ذره‌ای کم‌ رویی در وجودش یافت نمی‌شود! همه ما در زمینه‌هایی کم‌رو هستیم. اگرچه شدت این کم‌رویی به عوامل زیادی بستگی دارد. براساس آماری جهانی، ۸۰% افراد در دوران کودکی و نوجوانی دوره‌هایی از کم‌رویی را تجربه کرده‌اند و ۴۰% از بزرگسالان هم به طور جدی کم‌رو هستند. آیا تا به حال خواسته‌اید برای مقابله با کم‌ رویی‌تان قدمی بردارید؟ چه قدم‌هایی؟

مقابله با کم‌ رویی
اینکه شما بخواهید خودتان را دیگر در موقعیت‌هایی که باعث بروز کم‌رویی شما می‌شود قرار ندهید، فقط پاک کردن صورت مساله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا آخر عمر که نمی‌توانید خودتان و اطرافیان‌تان را گول بزنید. به علاوه این مشکل می‌تواند شما را از رفتن به مسیر‌های بسیاری بازدارد. مسیر‌هایی که ‌می‌تواند آینده درخشانی برای شما رغم بزند. اگر فکر می‌کنید وقت آن رسیده که برای مقابله با کم‌رویی‌تان قدمی بردارید، شاید این پیشنهادات به شما کمک کنند.

۱- پذیرفتن کم‌رویی و ریشه‌یابی کردن آن
به جای فرار کردن از ابراز این حقیقت که « من کم‌رو هستم.» اول از همه بپذیرید که واقعا کم‌رو هستید. شاید مقاله تست کمرویی؛ تا چه اندازه کمرو هستید؟ به شما کمک کند تا بفهمید واقعا کم‌رو هستید یا نه و اگر هستید دیگر با خودتان روراست باشید. بعد هم آن را ریشه‌یابی کنید. چه مواقعی کم‌رو می‌شوید؟ دقیقا از چه چیزی می‌ترسید؟ چه چیزی برای شما ناراحت‌کننده است؟ تا متوجه صورت سوال‌های زندگی‌تان نشوید نمی‌توانید برای آن‌ها دنبال پاسخ بگردید!

۲- تهیه لیست از نقاط ضعف
قدم بعدی برای مقابله با کم ‌رویی، تهیه کردن لیستی از نقاط ضعفتان است. در این راستا دست بکار شوید و اقدام به ریشه‌یابی کم‌رویی‌تان کنید و در کنار آن یک لیست تهیه کنید. مثلا لیستی از افرادی که جلوی آن‌ها دست‌پاچه می‌شوید، موقعیت‌هایی که باعث کم‌رویی شما می‌شوند، یا مسائلی که شما را آزار می‌دهند. بعد این افراد یا موقعیت‌ها را بر اساس اینکه کنار آمدن با آن‌ها چقدر می‌تواند آسان یا سخت باشد از آسان به سخت طبقه‌بندی کنید.

۳- ایجاد چالش و تمرین
حالا به اولین گزینه لیست‌تان نگاه کنید. باید سعی کنید اول از اینجا شروع کنید. یعنی مثلا اگر در مقابل دخترخاله‌تان کم‌رو می‌شوید اول باید تلاش کنید این معضل را حل کنید. شما باید سعی کنید خودتان را در مقابل دختر‌خاله‌تان قرار دهید و در جهت رفع کم‌رویی‌تان تلاش کنید.

فراموش نکنید که این آسان‌ترین گزینه شماست. اگر بتوانید از پس این اولین قدم بر بیایید سپری کردن مراحل دیگر برای شما مثل آب خوردن می‌شود. البته بسیاری از افراد در همین اولین قدم گیر می‌کنند و نمی‌دانند باید برای جنگیدن با این بچه غول لیست‌شان چه کار کنند. ما به شما پیشنهاد می‌دهیم:
اگر فکر می‌کنید ایرادی دارید که به خاطر آن کم‌رو می‌شوید دو حالت پیش می‌آید، اگر ایرادتان قابل رفع شدن است پس از این فرصت استفاده کرده و برای رفع و مقابله با کم ‌رویی، آن ایراد را رفع کنید. اما اگر غیر قابل رفع شدن است و جزئی از ذات و طبیعت شماست چرا باید بخواهید به خاطر دیگران خودتان را تا این حد اذیت کنید؟ پس اولین تلاش‌تان در این جهت باشد که خودتان را بپذیرید و دوست داشته باشید.

شاید بچه غول شما همیشه در دسترس‌تان نباشد که بتوانید خودتان در مبارزه با آن بیازمایید. پس از قدرت تجسم‌تان بهره بگیرید و همان موقعیت یا فرد را تصور کنید. با خودتان خیالبافی کنید که چه کارهایی می‌کنید یا چه حرف‌هایی می‌زنید و در مقابل هر عمل شما چه عکس‌العملی شکل می‌گیرد؟ متناسب با همان عکس‌العمل‌هایی که پیش‌بینی می‌کنید برنامه‌ریزی کنید که چه چگونه رفتار کنید.
حتما شما هم در وجودتان نقاط مثبتی هست که به آن ببالید. حتی اگر هرگز به آن‌ها فکر نکرده‌اید بیایید پیدایشان کنید و به آن‌ها فکر کنید. همان نقاط قوت را تقویت کنید و به آن‌ها ببالید تا اعتماد به نفس شما احیا شود. سعی کنید از همان نقاط قوت در چالش‌هایی که برای خودتان ایجاد می‌کنید بهره بگیرید.

۴- ثبت موفقیت
لیست‌تان را فراموش نکنید. هر موقعیتی که از پس آن بر می‌آیید، به عنوان یک موفقیت‌ در لیست ثبت کنید. حتی می‌توانید برای خودتان تجربیات‌تان را هم ثبت کنید و بنویسید از چه ترفندی بهره گرفتید تا مشکل‌تان حل شود؟ چه تفکری به شما کمک کرد و از چه واکنش‌هایی بازخوردهای بهتری گرفتید؟ ثبت این تجربیات به شما در مقابله کردن با گزینه‌های بعدی لیست‌تان کمک می‌کند. به علاوه ثبت موفقیت‌تان باعث تقویت انگیزه و روحیه شما می‌شود و اعتماد به نفس‌تان را احیا می‌کند.

سخن آخر
این نکته خیلی مهم است که بدانید شما تنها نیستید، انسان‌های بسیاری هستند که مثل شما دچار کم‌ رویی بودند. اینکه شما زیاد آن‌ها را اطراف‌تان نمی‌بینید برای این است که آن‌ها نیز برای مقابله با کم ‌رویی شان تلاش کرده‌اند و موفق هم شده‌اند! چون آمار حاکی از این است که ۴۰٪ بزرگسالان به طور جدی کم‌رو هستند اگرچه شاید خودشان ندانند و یا در پی انکار آن باشند.   منبع: مجله ستاره

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کم رویی اعتماد به نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل موثر بر کیفیت آثار حجمی در فضا‌های شهری

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، برای رسیدن به شناختی صحیح از هنر مجسمه‌سازی شهری و درک جایگاه مطلوب آن در شهرها، نیاز است که در ابتدا تعریفی از فضا‌های شهری به عمل آید و اینکه اصولا کدام فضا‌های شهری برای طراحی و اجرای احجام شهری مناسب‌تر است؟

پیشتر در گزارشی با عنوان «مجسمه؛ از اغتشاش بصری تا زیباسازی شهری» تلاش کردیم به نسبت بین مجسمه و شهر و همچنین موضوعاتی چون کیفیت و کارکرد مجسمه‌های شهری تهران بپردازیم. این گزارش بخش دومی است از نتایج استخراج شده از مقاله‌ «بررسی عوامل موثر در کیفیت مجسمه‌­سازی شهری» که توسط محسن موسیوند (دکتری پژوهش هنر) نگارش شده است. موسیوند در این پژوهش به واکاوی این موضوع پرداخته است که در سطح یک شهر، فضا‌های گوناگونی می‌توان یافت؛ از فضا‌های خصوصی و خانوادگی تا فضا‌های عمومی که کیفیت مجسمه‌های ساخته شده در فضاهای عمومی رابطه مستقیم با روان و روحیه شهروندان دارند.

* فضاهای عمومی شهری چه فضاهایی هستند؟

فضا‌های عمومی فضا‌های قابل دسترس و چندمنظوره است که از قلمرو‌های انحصاری خانوار و فرد قابل تمایز است

در این مقاله آمده است که فضا‌های عمومی شهر‌ها به جای آنکه با فضای خصوصی و صمیمی ارتباط داشته باشد تقریبا در همه جا و در همه زمان‌ها به عنوان مکان‌هایی خارج از مرز‌های فردی یا گروه‌های کوچک قرار داشته، به‌طوری که بین فضا‌های خصوصی واسط بوده است و برای انواعی از اهداف نمادین و واقعی به کار گرفته می‌شود.

بنابراین از دیدگاه تشریحی، فضا‌های عمومی فضا‌های قابل دسترس و چندمنظوره است که از قلمرو‌های انحصاری خانوار و فرد قابل تمایز است. از دیدگاه هنجاری این فضا‌ها اگر توسط مسئولین دولتی ایجاد و مدیریت شود عمومی تلقی می‌شود، به‌طوری که کل مردم را مخاطب قرار می‌دهد و به روی همه باز است و توسط همه اعضای جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

در ادامه باید گفت فضا‌های عمومی شهرها، فضا‌هایی است متعلق به همه شهروندان و محل تردد و بهره‌گیری عموم مردم، بنابراین در امر طراحی و برنامه‌ریزی شهری باید مورد توجه موکد باشد. در شهر‌ها فضا‌های بسیاری را می‌توان یافت که زیر عنوان کلی فضا‌های عمومی قرار می‌گیرد که برخی از مهمترین آن‌ها عبارت است از: میدان‌ها، پیاده‌روها، فلکه‌ها، زیرگذرها، پارک و بوستان‌ها و غیره.

* نگاه درمانی و التیام‌بخش هنر شهری 

موسیوند در این مقاله به این موضوع اشاره می‌کند که هر کدام از فضا‌های عمومی شهری، با توجه به نوع کاربری و مشخصات کالبدی و شهرسازانه خود، حاوی ویژگی‌ها و نیز دربرگیرنده ملزومات، عناصر و پدیده‌هایی مطلوب یا غیرمطلوب است. امروزه در بسیاری از فضا‌های عمومی، با حجم وسیعی از عناصر و آرایه‌هایی مواجه هستیم که در موارد بسیاری به شهروندان دیکته می‌شود و نهایتا زمینه‌ساز اغتشاش بصری فضا‌های شهری می‌شود و آشفتگی قوه بصری بینندگان خود را فراهم می‌آورد.

یکی از ضرورت‌های حضور احجام شهری، کمک به بخشی از نابسامانی‌های بصری در فضا‌های عمومی است

به زعم این پژوهشگر یکی از ضرورت‌های حضور احجام شهری، درواقع کمک به بخشی از این نابسامانی‌های بصری در فضا‌های عمومی است؛ و این مهم درواقع حاکی از نگاه درمانی و التیام‌بخش هنر مجسمه‌سازی شهری است. اما درواقع این تمام آنچه که از این هنر انتظار می‌رود و در عمل هم دیده می‌شود، نیست؛ و اصولا الزام خلق این آثار، صرفا به این دلیل نیست.

*پیکربندی مجسمه‌سازی شهری   

از نظر موسیوند معمولا در زمینه طراحی و ساخت یک مجسمه شهری، ابتدا با فضایی که توسط دیگران ـ طراحان شهری، معماران، شهرسازان و... ساخته و مهیا شده، روبرو می‌شویم. به‌عبارتی در بیشتر موارد این هنرمند مجسمه‌ساز است که باید خود و اثر حجمی خود را با فضای محیطی که در اختیار وی است، هماهنگ سازد.

این پژوهشگر می‌نویسد در معدود مواردی ابتدا هنرمند است که با قدرت و استقلال کامل اثر خود را می‌آفریند و فضای محیطی و پیرامونی، پس از خلق مجسمه شهری و متناسب با آن، طراحی و ایجاد می‌شود و درواقع این فضای شهری است که باید خود را با یک مجسمه شهری وفق دهد و تعریف کند. اما در اکثر موارد هنرمند با فضای ازپیش ساخته و تعیین شده سروکار دارد.

در مجموع بررسی این مقاله؛ عوامل و فاکتور‌هایی که در میزان کیفیت آثار حجمی در فضا‌های شهری موثر و با اهمیت است را می‌توان این گونه دسته‌بندی کرد:
۱.     بررسی آثار حجمی از لحاظ فرم و شکل
۲.     ارتباط آثار حجمی با مکان و فضای محیطی خود
۳.     توجه به مواد و مصالح مورد استفاده.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که نتیجه مطلوب و توفیق­‌آمیز در فرآیند مجسمه‌­سازی شهری، ارتباط مستقیمی با عوامل و فاکتورهای چون عدم درک صحیح چگونگی طراحی، اجرا و نصب این آثار است و از این میان برسی‌های میدانی هنرهای شهری نشان می‌دهد معضلی که بیشتر خودنمایی می­‌کند، عدم ارتباط مناسب میان فرم و شکل یک حجم شهری با فضای محیطی و پیرامونی آن است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این چای را بخورید تا فشار خون نگیرید | مضرات استفاده بیش از حد این چای
  • شناسایی کنسرسیوم میکروبی موثر در حذف آلودگی‌های نفتی منطقه دهلران
  • راهکار‌های افزایش هوش عقلی و عاطفی در کودکان + فیلم
  • عوامل موثر بر کیفیت آثار حجمی در فضا‌های شهری
  • راهکار عنایتی برای بازگرداندن پیکان به ریل موفقیت
  • صبوری‌های زنی که در ساخت موشک موثر بود
  • انسان نباید فقط برای خودش دعا کند
  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو