Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-28@17:57:14 GMT

جدیدترین وضعیت کیفی خودروهای داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۹۴۲۸

جدیدترین وضعیت کیفی خودروهای داخلی

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، براساس ارزیابی صورت گرفته از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، تمام خودروهای خانواده سایپا شامل سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲، دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

خودروهای تیبا، تیبا هاچ‌بک، ساینا، سمند، سورن، پژو ۴۰۵، پژو پارس، دنا و نیو ام‌وی‌ام ۳۱۵ نیز دو ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودروهای دانگ فنگ H۳۰، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، رانا، دنا پلاس و تندر ۹۰ دارای سه ستاره کیفی هستند.

خودروهای پژو ۲۰۷، پارس تندر، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس، تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک و رنو ساندرو اتوماتیک نیز دارای چهار ستاره کیفی هستند.

اما خودروی لیفان X۶۰ اتوماتیک نیز دو ستاره کیفی را کسب کرده است. برلیانس H۳۳۰ اتوماتیک، ام‌وی‌ام X۲۲ و آریزو ۵ نیز دارای سه ستاره کیفی هستند. چانگان CS۳۵ و B۳۰ نیز چهار ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

همچنین خودروی نیو ام‌وی‌ام X۳۳S دارای دو ستاره کیفی است. جک S۵، تیگو ۵ و هایما S۷ اتوماتیک نیز دارای سه ستاره کیفی هستند. خودروهای هاوال H۲، هیوندای ACCENT، هیوندای I۲۰ و سراتو نیز دارای چهار ستاره کیفی هستند.

سوزوکی گراند ویتارا و پژو ۲۰۰۸ نیز چهار ستاره کیفی کسب کرده‌اند.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ۱۴ شهر خوزستان در وضعیت قابل قبول قرار گرفت

 براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه حاکی از این است که باران‌های بهاری تاثیر خوبی بر وضعیت بخش عمده شهرهای استان خوزستان گذاشته است و موجب شده تا مردم علاوه بر خرسندی از هوای بهاری این روزها هوای سالمی نیز تنفس کنند.

بر اساس این گزارش هوای شهرهای اهواز، امیدیه، اندیمشک، بهبهان، حمیدیه، خرمشهر، دزفول، رامهرمز، سوسنگرد، شادگان، کارون، ماهشهر، مسجدسلیمان و هندیجان با برخورداری از شاخص زیر ۱۰۰ در وضعیت قابل قبول تنفسی قرار گرفتند.

همچنین هوای شهرهای رامشیر و شوشتر نیز با شاخص ریز ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

بنا بر اعلام این سامانه ایستگاه پایش کیفی هوای واقع در منطقه نیوساید اهواز با شاخص ۱۱۴ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد اما ایستگاه اداره پست برق شماره سه اهواز با شاخص ۴۹ در وضعیت سالم و پاک قرار دارد.

روز گذشته وضعیت هوا در شهر خرمشهر با شاخص‌ ۲۱۱ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت بسیار ناسالم قرار داشت و هوای شهرهای رامشیر، رامهرمز، شوش و شوشتر در وضعیت سالم و پاکی قرار داشتند.

بر اساس این گزارش سال گذشته اهواز هیچ روز سالم و پاکی را نداشت.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • هوای ۱۴ شهر خوزستان در وضعیت قابل قبول قرار گرفت
  • خودرو GWM Tank ۵۰۰ مدل ۲۰۲۴ چه مشخصاتی دارد؟
  • ۵۹ دستگاه وسیله نقلیه بدون پلاک در مهاباد توقیف شد
  • هوای این شهر در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت
  • هوای خرمشهر در وضعیت بسیار ناسالم
  • توقیف ۵۹ دستگاه وسیله نقلیه بدون پلاک در مهاباد
  • قیمت خودروهای داخلی امروز، سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • هوای اکثر شهر‌های کرمانشاه در وضعیت هشدار
  • هوای نهبندان ناسالم شد
  • هوای اکثر شهرهای کرمانشاه در وضعیت «هشدار» قرار گرفت