Web Analytics Made Easy - Statcounter

از ابتدای هفته، اولین المپیاد ورزشی دانشجویان خراسان شمالی آغاز شد. دانشگاه بجنورد میزبان افتتاحیه این المپیاد بود و مسابقات در سه دانشگاه پیام نور بجنورد، فرهنگیان و اشراق در حال برگزاری است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین اکبری، اولین المپیاد ورزشی دانشجویان خراسان شمالی از ابتدای هفته، آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دانشگاه بجنورد میزبان افتتاحیه‌ این المپیاد بود و مسابقات در سه دانشگاه پیام نور بجنورد، فرهنگیان و اشراق در حال برگزاری است.
این مسابقات که برای اولین بار در حال اجراست، حدود ۳۰۰۰ دانشجو را در خود جای داده است. المپیاد ورزشی دانشجویان خراسان شمالی به مدت ۱۱ روز به کار خود ادامه خواهد داد و در پایان از تیم‌های برتر در رشته‌های تیمی و افراد برتر در رشته‌های انفرادی تقدیر به عمل خواهد آمد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به سراغ سعید رمضانی، دبیر هیئت ورزش‌های دانشگاهی استان خراسان شمالی رفتیم. رمضانی ابتدا برخی آمار مربوط به این مسابقات را ارائه داد و در این خصوص گفت: این دوره از مسابقات اولین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان استان است که در ۲۴ رشته دانشجویان را به خود پذیرفته است. از این بین ۱۳ رشته مخصوص آقایان و ۱۱ رشته نیز مربوط به بانوان است. این ۲۴ رشته در یونیورسیاد جهانی، زیر نظر فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گنجانده شده است و به این دلیل ما نیز در این ۲۴ رشته فعال هستیم.
دبیر هیئت ورزش‌های دانشگاهی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این مسابقات به مدت حدود دو هفته در جریان است که ۲۸ دانشگاه در آن شرکت دارند. تیم‌های این مسابقات از شهرستان‌های مختلف استان مانند شیروان، اسفراین، مانه و سملقان و آشخانه در این رویداد شرکت دارند. بیشترین تیم‌های شرکت کننده نیز از بجنورد هستند. در برخی رشته‌ها مانند فوتسال تعداد تیم‌های شرکت کننده بیشتر و در برخی رشته‌ها مانند جودو و کشتی تعداد تیم‌ها کمتر است.

هدف المپیاد توسعه ورزش همگانی و قهرمانی است
وی افزود: هدف اصلی ما توسعه ورزش‌های همگانی و قهرمانی در استان است و در این بین استعدادیابی نیز از دانشجویان انجام می‌شود. افراد منتخب به تیم‌های ملی دانشجویان اعزام خواهند شد تا به مسابقات برون مرزی بروند. تیم‌های استعداد یابی در برنامه گنجانده شده است تا این وظیفه را بر دوش بکشند.  
رمضانی سطح کیفی شرکت کننده‌ها را مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: سطح شرکت کننده‌ها بسیار بالا است و در این مسابقات شرکت کننده‌هایی داریم که در تیم‌های استانی فعال هستند و بعضا ورزشکارانی هستند که در کشور نیز مقام دارند. در رشته‌هایی مانند جودو و کاراته افرادی داریم که در تیم ملی هستند و موارد این چنینی زیاد است. ما سعی کرده ایم مدلی از المپیاد کشوری باشیم، زیرا تا کنون در هیچ استانی چنین المپیادی اجرا نشده است. نکته دیگر این مسابقات داوطلبانه بودن آن است که به این معناست که کادر اجرایی ما دانشجویان هستند و سعی داریم طی سالیان آینده به طور کامل همه‌ی فعالیت را به دانشجویان واگذار کنیم تا از لابه لای آن استعداد پروری را به وجود بیاوریم.

برگزاری کارگاه‌های علمی در حاشیه‌ المپیاد
دبیر هیئت ورزش‌های دانشگاهی استان خراسان شمالی به برنامه‌های موجود در جهت حمایت از دانشجویان ورزشکار اشاره کرد و گفت: محیط دانشجویی محیط علمی است و از طرفی المپیاد ما فرهنگی و ورزشی است لذا به بعد فرهنگی آن اهمیت زیادی داده ایم و در این راستا حتی کمیته انظباطی را فعال نکرده ایم.   مسابقات به صورت رایگان برگزار شده و بیش از ۳۰۰۰ نفر شرکت کننده داریم. دلیل رایگان بودن ان است که افراد و تیم‌های بیشتری در مسابقات شرکت کنند و در نهایت افراد بیشتری شناسایی شوند و تیم‌های جدیدی تشکیل شود. هدف ما جذب است و در این راستا از تمام هیئت‌های ورزشی دیگر دعوت داشته ایم تا همکاری خوبی صورت گیرد لذا قول می‌دهیم حمایت‌های مادی و معنوی از افراد برتر را داشته باشیم.  
وی در پایان علمی بودن را ویژگی خاص این المپیاد دانست و تصریح کرد: ما در قالب برگزاری رویداد‌های ورزشی، کارگاه‌های آموزشی را نیز برگزار می‌کنیم، اما در مسابقات دیگر چنین چیزی وجود ندارد. تفاوت دیگر این مسابقات استفاده از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در کنار دانشجویان است. در واقع تجربیات و مباحث علمی اساتید نیز در حین مسابقات منتقل می‌شود.

گلایه‌ای از عدم حضور برخی تیم‌ها
مصطفی حصاری، از اعضای کادر اجرایی مسابقات و دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشگاه بجنورد نیز گفت: هر چند برخی امکانات ضعیف است، اما در تلاش هستیم با توجه به ظرفیتمان، به بهترین نحو ممکن مسابقات را برگزار کنیم.
حصاری ادامه داد: مسابقات شطرنج، فوتسال و والیبال از روز گذشته آغاز شده اند و امروز در مرحله‌ی دوم خود هستند. داوران درجه دو داوری مسابقات را برعهده دارند که نشان می‌دهد سطح مسابقات بالا است.
این دانشجو از عدم حضور برخی از تیم‌ها در مسابقات گله کرد و بیان داشت: این عدم حضور این را می‌رساند که برخی تیم‌ها فقط خواسته اند اسم دانشگاهشان را بیاورند. این یکی از ضعف‌های موجود است.
وی افزود: عدم هماهنگی ایاب و ذهاب برای دانشگاه‌های خارج از شهر به صورت مطلوب یکی دیگر از مشکلات است که باعث شد برخی شرکت کننده‌ها به مشکل بر بخورند.
حصاری در پایان خراسان شمالی را در برخی رشته‌ها دارای پتانسیل بسیار بالا دانست و گفت: اگر استعداد یابی شود، پتانسیل ورزشکاران خراسان شمالی بسیار بالاست. این مسابقات در همین راستا است. خراسان شمالی در برخی رشته‌های بومی مانند کشتی، آلیش و کوراش ظرفیت بسیار بالا دارد و در باقی رشته‌ها جای کار بیشتری وجود دارد.

لازم به ذکر است، مرجان صفری، نائب رئیس فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی کشور در افتتاحیه‌ی این مراسم که در دانشگاه بجنورد برگزار شد، حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: المپیاد ورزشی دانشجویان خراسان شمالی بجنورد دانشگاه بجنورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۹۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت بیش از ۱۵ هزار داوطلب کنکور درخراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه‌های خراسان‌شمالی گفت: از این تعداد داوطلب، ۹ هزار و ۴۹۵ نفر دختر و پنج هزار و ۵۴۷ نفر پسر هستند.

یحیی آبادی افزود: همچنین از این تعداد سه هزار و ۸۱۱ نفر در کنکور سراسری عادی و ۱۱ هزار و ۲۳۱ نفر نیز برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان آزمون خواهند داد.
به گفته یحیی آبادی داوطلبان شرکت‌کننده در کنکور دانشگاه فرهنگیان در هر رشته تحصیلی بعد از پاسخگویی به سوالات دفترچه تخصصی می‌بایست دفترچه دانشگاه فرهنگیان را نیز تکمیل کنند.
وی افزود: در مجموع ۶ هزار و ۱۲۹ نفر در آزمون رشته علوم انسانی، ۶ هزار و ۱۱۸ نفر در رشته علوم تجربی، هزار و ۱۴۶ نفر در رشته ریاضی و فیزیک، ۹۴۴ نفر در کنکور هنر و هزار و ۱۱ نفر در کنکور زبان‌های خارجی شرکت کرده اند.
آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، و آزمون گروه آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.
امسال، آزمون دروس اختصاصی و سوابق تحصیلی داوطلب هر کدام ۵۰ درصد تأثیر دارند.

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۰ هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آغاز رقابت بیش از ۱۵ هزار داوطلب کنکور درخراسان‌شمالی
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای