Web Analytics Made Easy - Statcounter

با هدف توسعه فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و بالینی و نیز ارائه خدمات عمومی تخصصی، ۴۰ مرکز و آزمایشگاه در حوزه تحقیقاتی و تخصصی علوم اعصاب و علوم اعصاب شناختی درسطح کشور ایجاد و فعال شده است. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدتقی جغتایی رییس هفتمین کنگره علوم اعصاب این رویداد را یکی از بزرگترین رویداد‌های علمی – تخصصی سالانه در حوزه علوم اعصاب و علوم اعصاب شناختی در سطح ملی و در منطقه خاورمیانه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه با هدف توسعه فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و بالینی و نیز ارائه خدمات عمومی تخصصی، ۴۰ مرکز و آزمایشگاه در حوزه تحقیقاتی و تخصصی علوم اعصاب و علوم اعصاب شناختی درسطح کشور ایجاد و فعال شده است، ادامه داد: در هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی بیش از ۱ هزار و ۵۰۰ تن از دانشجویان، اساتید، محققان و متخصصان رشته‌های علوم اعصاب و علوم اعصاب شناختی از جمله در رشته‌های پزشکی، روانشناسی، روانپزشکی، مهندسی و علوم انسانی شرکت دارند.

وی هدف از برپایی سالانه کنگره علوم اعصاب را استفاده از دانش این رشته برای کمک به حل مشکلات حوزه سلامت و همچنین ارتقای توانایی‌های شناختی آحاد مردم به منظور "سلامت مغز " عنوان کرد و یادآورشد: در هفتمین رویداد علمی و تخصصی علوم اعصاب پایه و بالینی، شماری از متخصصان و اساتید صاحبنظر در این رشته از کشور‌های مختلف از جمله از آلمان، انگلیس، آمریکا، چین، فرانسه و سوئد نیز شرکت دارند.

به گفته رییس هفتمین کنگره علوم اعصاب، در این رویداد علمی همچین از نفرات برتر مسابقات دانش آموزی مغز و شناخت و کارسوق‌های شناختی و نیز محققان دارای بیشترین فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های علوم اعصاب و علوم اعصاب شناختی، تقدیر بعمل می‌آید.
جغتایی با اشاره به اینکه دانش علوم اعصاب و اعصاب شناختی بواسطه فعالیت‌های تحقیقاتی، آموزشی و تخصصی درمیان سایر رشته‌های در حال گسترش است، خاطر نشان کرد: در هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی، آخرین یافته‌های تحقیقاتی این رشته در سطح ملی و بین المللی در اختیار محققان، دانشجویان و اساتید داخلی قرار می‌گیرد و فرصتی برای بستر سازی زمینه‌های توسعه و ترویج مراکز علوم اعصاب در سطح مراکز تحقیقاتی و توسعه این رشته در دانشگاه‌ها است.

رییس هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های بالینی، تحقیقاتی و آموزشی در حوزه‌های علوم اعصاب و اعصاب شناختی برای عمومی شدن دانش علوم اعصاب به عنوان یک هدف و سیاست در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: به همین منظور ایجاد "انستیتو‌های مغز" در سطح کشور یک نیاز اساسی برای معرفی دانش علوم اعصاب و اعصاب شناختی و ارایه خدمات در جامعه محسوب می‌شود تا با فعالیت چنین مراکزی فعالیت‌های پژوهشی و بالینی و آموزشی هرچه بیشتر توسعه یابد.

گفتنی است؛ هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، توسط مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن علوم اعصاب ایران به مدت سه روز از ۲۱ آذرماه امسال در مرکز همایش‌های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.
این رویداد علمی با هدف تقویت و گسترش همکاری ها، انتقال تجارب و داده‌ها و نیز ایجاد انگیزه و فرصت‌های علمی و تخصصی، شامل جدیدترین یافته‌ها در قالب سخنرانی، کارگاه و سمپوزیوم آموزشی برای اشتراک گذاری نتایج پژوهشی و ارایه پوستر است و زمینه را برای همکاری‌های گسترده و گروهی میان محققان و متخصصان رشته‌های علوم اعصاب پایه و بالینی فراهم می‌آورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: توسعه فعالیت های پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۹۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی اظهار داشت: توسعه متوازن و متناسب با ظرفیت شهرستان‌ها در راستای افزایش دسترسی به خدمات درمانی از اولویت‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: حضور پزشکان بومی در همدان و جذب نیروهای جدید متخصص و فوق‌تخصص بخش زیادی از کمبودها را رفع کرده و هم اینک همه مراکز درمانی استان همدان دارای متخصص رادیولوژی خانم است.

وی از افزایش بی‌سابقه نیروی متخصص در شهرستان بهار خبر داد و گفت: ۲۸ متخصص در رشته‌های ارتوپدی، قلب و عروق، زنان و زایمان، آسیب‌شناسی، داخلی، عفونی، بیهوشی، پوست، اورولوژی، رادیولوژی، روان‌پزشکی و کودکان در این شهرستان حضور دارند.

دکتر مجذوبی بیان کرد: برای نخستین بار در شهرستان بهار پزشک متخصص ارتوپد جذب شده و خدمات تخصصی ارتوپدی در این شهرستان به مردم ارائه می شود همچنین تعداد نیروهای متخصص در رشته‌های قلب و عروق، اورولوژی و آسیب‌شناسی افزایش چشمگیری داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با وجود فاصله کم شهرستان بهار تا همدان تمام متخصصین در این شهرستان حضور دارند و آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی عنوان کرد: ۳۴ نیروی متخصص در شهرستان تویسرکان در رشته‌های مغز و اعصاب، روان شناسی، قلب و عروق، داخلی، عفونی، گوش ،حلق و بینی، کودکان، رادیولژی جراح عمومی به بیماران به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می‌دهند.

دکتر مجذوبی ادامه داد: تا ۲ سال گذشته این شهرستان از متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی، جراح مغز و اعصاب بی بهره بود اما در حال حاضر ظرفیت نیروی متخصص در بیشتر رشته‌ها افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: شهرستان نهاوند هم از پزشکان متخصص برای تمام رشته‌های تخصصی بهره می‌برد و تعداد نیروهای متخصص ارتوپدی از یک به سه نفر در ۲ سال اخیر افزایش داشته است.

وی افزود: هم اینک همه خدمات تخصصی طب فیزیکی و توان‌بخشی، روان‌شناسی، زنان و زایمان، بی‌هوشی، پوست و مسمومیت در ۲ بیمارستان نهاوند به مردم ارائه می‌شود.

مجدوبی بیان کرد: برای نخستین بار در ملایر علاوه بر حضور همه متخصصان در رشته‌های مختلف و ارائه خدمات فوق تخصصی، خدمات تخصصی دندان‌پزشکی دهان و دندان، درمان ریشه، جراح فک و صورت، رادیولوژی پیش بینی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین از انجام خدمات تخصصی ناباروری در ملایر خبر داد و گفت: همه خدمات مربوط به ناباوری، زنان و زایمان و روان شناسی در این مرکز ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان‌های رزن، کبودرآهنگ، فامنین و سایر شهرستان‌های استان هم ظرفیت پزشکان متخصص به میزان قابل‌توجهی افزایش‌یافته است.

به گفته وی افزایش نیروهای متخصص و حضور متخصصان در شهرستان‌های استان همدان سبب کاهش هزینه درمان، کاهش اتلاف وقت بیماران و افزایش دسترس‌ بیماران به خدمات بهداشت و درمان شده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت