Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@11:37:45 GMT

(تصاویر) چرا ترامپ رئیس دفتر خود را برکنار کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۹۵۶۲

(تصاویر) چرا ترامپ رئیس دفتر خود را برکنار کرد؟

بعد از دو سال، ژنرال کلی به عنوان دومین رئیس دفتر کاخ سفید در دوران ترامپ باید از مقامش کناره گیری کند. به نظر می‌رسد که ترامپ، خودش را برای انتخابات سال ۲۰۲۰ آماده می‌کند.  
به گزارش دویچه وله، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا برای دومین بار رئیس دفترش را در کاخ سفید عوض می کند. ترامپ روز شنبه در واشنگتن گفت که دوره کاری جان کلی با آغاز سال در کاخ سفید پایان می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: (تصاویر) رئیس دفتر جوان ترامپ کیست؟  
ترامپ در این باره گفت: «می نمی‌دانم که آیا به این اقدام کناره گیری بگویم [یا نه]، اما او یک مرد عالی است».  
این ژنرال مدت کوتاهی نیز وزیر امنیت داخلی ایالات متحده امریکا بود. او به این دلیل جانشین راینس پریبس شد که جریان کاری کاخ سفید را منظم کند.  
معمولا شخصی به عنوان رئیس دفتر کاخ سفید گمارده می‌شود که به رئیس جمهور نزدیک باشد. در کاخ سفید او دست راست رئیس‌جمهور به شمار می‌آید.  
در این دوسال کلی مکرراً با ترامپ درگیر شده بود. برخی رسانه‌ها پیشتر اعلام کردند این مرد ۶۸ ساله با دختر ترامپ، ایوانکا و همسرش جراد کوشنر که هر دو نقش مشاورانی قدرتمند را در کاخ سفید دارند، نیز اختلافاتی پیدا کرده بود.  
رفتن کلی از کاخ سفید، نشان از تغییرات در کاخ سفید است: ترامپ همواره درنظر داشت برای تاثیر گذاری بیشتر در انتخابات ۲۰۲۰ در ایالات متحده، دست به تغییراتی در کادر کاخ سفید بزند.  
با پایان دوره کاری کلی در کاخ سفید، حضور ژنرالها نیز در تیم ترامپ به پایان می‌رسد. پیش از آن مقامات بالا رتبه مانند مایکل فلن و هربرت مک مستر، مشاوران امنیت ملی ترامپ از مقامشان کناره گیری کرده بودند.

در مورد پایان کار کلی در واشنگتن از ماه‌ها قبل حرف و حدیث‌های فراوانی وجود داشت. گفته می‌شود که نیک آیرز، رئیس کنونی دفتر مایک پنس معاون رئیس جمهور، جانشین او خواهد شد. این مرد ۳۶ ساله به عنوان شخص مطلوب ایوانکا دختر ترامپ و دامادش کوشنر نیز محسوب می‌شود.   بیشتر بخوانید:
«سگ دیوانه»، آخرین مرد عاقلِ دولت ترامپ
(تصاویر) رئیس دفتر جوان ترامپ کیست؟
یک تغییر مهم دیگر در کاخ سفیدکناره گیری کلی بعد از حدود یک و نیم سال، دومین تغییر بزرگ در کادر ترامپ از زمان انتخابات کنگره در ششم نوامبر به این سو است. پیش از آن ترامپ خود را از جف سشنز وزیر دادگستری اش نیز جدا کرده بود.

در مدت ریاست‌جمهوری ترامپ تغییرات دیگری نیز در کادر اجرایی رئیس جمهور به وجود آمد که جنجالی‌ترین آن مورد رکس تیلرسون وزیر خارجه بود که از قرار معلوم ترامپ او را توسط یک پیام تویتری برکنار کرد.  
با این حال ترامپ خودش نیز به بارک اوباما رئیس جمهور پیشین اتهامات شدیدی وارد کرده بود که مثلاً او در سال ۲۰۱۲، سه رئیس دفتر عوض کرده است. استدلال ترامپ در آن زمان این بود که اوباما نتواسته کادر اجرایی خود را حفظ کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کلی ترامپ رئیس دفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۹۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • برای انجام دومین سفر به خراسان شمالی از رییس جمهور دعوت شد
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • دفتر حسن روحانی: موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ