Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل گفت: دانشجو باید قدرت اظهارنظر داشته باشد و در کنار تعلیم مفاهیم و علوم روز به تحلیل مسائل روز نیز بپردازد تا بتواند با توطئه‌های دشمنان مقابله کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سردار جلیل بابازاده قانع، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل امروز در دیدار با دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های اردبیل که به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو برگزار شد، به تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته پرداخت و گفت: نبرد ۴۰ ساله را با استکبار جهانی در حالی شروع کردیم که تنها سلاحمان برابر ارتش‌های مسلح جهان ایمان و توکل به خداوند متعال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار بابازاده تصریح کرد: با همین سلاح هم می‌توانیم انقلاب را به سر منزل برسانیم و اگر ایمان به خدا، اخلاص در کار باشد امداد الهی نیز شامل حال ما در مسیر خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل به رسالت‌های دانشجویان اشاره کرد و گفت: دانشجویان در کنار تحصیل علم باید به خودسازی و تهذیب نفس نیز بپردازند تا بتوانند برای جامعه مثمر ثمر شوند.

وی ادامه داد: دانشجو باید قدرت اظهارنظر داشته باشد و در کنار تعلیم مفاهیم و علوم روز به تحلیل مسائل روز نیز بپردازد تا بتواند با توطئه‌های دشمنان مقابله کند.

سردار بابازاده وحدت را رمز موفقیت ایران اسلامی در همه ابعاد عنوان کرد و گفت: دانشجویان باید در همه حال به دنبال تقویت اتحاد در جامعه باشند چراکه بدون اتحاد و دوستی و هم اندیشی کار‌ها به جلو نمیرود.

وی با بیان اینکه جریان‌های انقلابی باید تلاش کنند اتحاد در اقشار مختلف جامعه را تقویت کنند، گفت: هر کس در هر جایگاهی که امروز قرار گرفته به برکت خون شهدا است لذا بر همه مسئولین از هر طبقه و قشری که است واجب است جهت حراست از خون شهدا تمام تلاش خود را به کار ببرند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) به اصل شکل گیری شخصیت جوانان اشاره کرد و با بیان اینکه آموزش و پرورش و وزارت علوم دو نهادی هستند که در شکل گیری شخصیت جوانان کشور در کنار خانواده‌های نقش مهمی بر عهده دارند، گفت: یک فرد وقتی وارد دانشگاه می شود شخصیت واقعی خود را که در طی این سال‌ها به دست آورده بروز می دهد.

وی با بیان اینکه این انسان است که با فراگیری علوم و تولید علم و دانش دست به خلق ابزار میزند گفت: ابزار هیچگاه قادر به انسان سازی نیستند بنابراین دانشجویان در محیط دانشگاه نیز نباید گرفتار شوند و بکوشند در کنار علم آموزی خودسازی نیز کنند تا علوم آن‌ها نیز در راستای کمالات انسانی به کار گرفته شود.

شهدا بهترین الگو برای جوانان
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان از شهید خلبان غفور جدی بهعنوان الگوی جوانان اردبیلی نام برد و گفت: این جوان اردبیلی در دوران قبل از انقلاب فنون و مهارت‌های خلبانی را در آمریکا فرا گرفت و بهعنوان یکی از نوادر این عرصه در جهان دست یافت، ولی به محض شروع جنگ به صوف به هم پیوسته رزمندگان اسلام پیوست و در راه دفاع از وطن نیز به شهادت رسید.

وی به تبیین شخصیت شهید غفور جدی پرداخت و گفت: وی معتقد بود سرمایه‌های این مملکت او را به جایگاه رسانده و اکنون که این آب و خاک و مردمانشبه وی نیازدارند باید از جان و دل در عرصه حاصر شده و حتی جان خود را نیز بدهد.

بابازاده در بخش دیگری از سخنان خود به قوم گرایی در اردبیل اشاره کرد و با بیان اینکه انسان باید عِرق ملی داشته باشد، گفت:اعتقاد بالا به خداوند متعال، انسان را از گرفتار شدن در دام شیاطین مصون نگه میدارد.

وی در ادمه سخنان خود از شاه اسماعیل صفوی نیز به عنوان مثال در زمینه عِرق ملی نام برد و گفت: زمانیکه علمای تراز اول در جنگ چالدران از شاه اسماعیل خواستند به عقب میدان جنگ برگردد و جان خود را نجات دهد وی میگوید؛ حاضرم جانم تکه تکه شود، ولی ایران چند تکه یکپارچه شود.

مسئولین سه قوه مدیون خون شهدا هستند
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان مسئولیت‌های فعلی در کشور از قوای سه گانه گرفته تا مدیریت‌های سطح پایین را مدیون خون شهدا دانست و گفت: همه باید تلاش کنند تا به حراست از خون شهدا ارزش‌های انقلاب اسلامی را زنده نگه دارند.

وی با بیان اینکه خرمشهر‌ها و سوسنگرد‌ها در سایه عهدنامه‌های شهادت آزاد شدند گفت: اگر ما امروز بخواهیم برای آینده خودمان برنامه ریزی کنیم باید شهدای گرانقدر از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی را الگوی خود قرار داده و با عمل به سیره عملی و رفتاری آن‌ها در عرثه‌های انقلاب ظاهر شویم.

شهید چمران افتخار دانشگاهیان
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان از شهید چمران بعنوان افتخار دانشگاهیان کشور نام برد و گفت: همه دانشگاهیان باید زندگی این شخصیت بزرگوار را الگوی خود در زندگی قرار دهند پراکه وی با وجود برترین درجه علمی در بهترین دانشگاه جهان تمام زندگی خود را وقف اسلام کرد و در نهیت هم مزد تلاش‌های خود را با شهادت در راه خدا گرفت.

وی با انتقاد از افراد مریض الحال در پست‌های مدیریتی مختلف در کشور عدم امکانات را بهانه تراشی دانست و گفت: تاریخ این کشور گواهی میدهد که ما در همه دوران بدون امکانات و با دستان خالی حماسه آفرینی کردیم و در این راه حضرت زینب کبری بهترین الگوی ما بوده چراکه این بانوی گرانقدر اسلام بدون امکانات و در حالیکه اسیر دشمن بود هم دشمن را شکست و هم مشکلات را خرد کرد.

بابازاده از دانشجویان خواست با تاسی از درس‌های مکتب عاشورا اجازه ندهند شخصیت آن‌ها در جریان‌های مختلف باعث تغییر و تحول شود چراکه آدم در شرایط سخت شخصیت واقعی خود را نشان میدهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نبرد در فضای مجازی نیز اشاره و اظهار کرد: طبق شواهد موجود امروز بیش از ۱۵۰۰ ادمین در خارج از مرز‌های کشور علیه نظام، جنگ روانی ایجاد میکنند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) به ماجرای قتل خبرنگار سعودی اشاره کرد و گفت: این ماجرا امداد الهی بود تا توجه همگان به آن سمت جلب شده و تحریم‌های روز افزون ایران بخصوص تحریم‌های نفتی با اقبال جهانی همراه نشود.

وی حماسه آفرینی‌های دوران دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: رزمندگان ما در ۸ سال دفاع مقدس بر خلاف اصول متداول جنگ عمل کردند و شگفتی آفرین شدند که این خود بیانگر روحیه جهادی و انقلابی رزمندگان ما داشت.

دانشجویان عصاره‌های ملت هستند
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان از دانشجویان به عنوان عصاره‌های جوانان کشور نام برد و با بیان اینکه اگر امنیت نباشد انسان به ذلت میافتد، گفت: دانشجویان قدر امنیتی که توسط هم سن سالانشان در شرایط سخت جوی و در مرز‌های کشور در تامین امنیت میکوشند بدانند و با دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب در دانشگاه‌ها و جامعه جواب ایثار و فداکاری آن‌ها را بدهند.

وی با بیان اینکه بسیج بعد امنیتی ندارد، به ابعاد مختلف بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج اجتماعی محور است و امروز نیز وظیفه دارد تا با حل مشکلات مرد در زمینه‌های مختلف به خصوص محرومیت زدایی چالش‌های پیش روی انقلاب را حل و برای آینده کشور نیز نیرو‌های تراز انقلاب تربیت کند.

بابازاده تصریح کرد:کادرسازی اصلیترین کار بسیج است چراکه تا نیروی انقلابی نباشد کار جهادی هم به جلو نمیرود و پیشرفت‌ها هم کند خواهد شد.

وی از دانشجویان خواست به مطالبه گری سالم در جامعه بپردازند و از ظرفیت‌های موجود جهت حل مسائل و مشکلات مردم بیشترین بهره برداری را ببرند.

پیش از این دیدار نمایندگان دانشجویان بسیجی از دانشگاه‌های مختلف به بیان دغدغه ها، مشکلات و مسائل چالشی در دانشگاه‌ها پرداختند و از مسئولان خواستند با حمایت از دانشجویان بسیجی ان‌ها را در انجام بهتر رسالت‌ها و ماوریت‌های دانشجویی خود یاری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فرمانده سپاه حضرت عباس ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم

رییس دانشگاه شاهد با تاکید بر اینکه این نظام جمهوری اسلامی حق دارد دانشگاهی داشته باشد که دانشجویان متناسب با ارزش‌های خود تربیت کند، گفت: در حوادث ۱۴۰۱ حتی یک مورد بی‌احترامی به نظام از سوی دانشجویان ندیدیم.   به گزارش ایسنا، احمد چلداوی در نشست خبری که امروز در ساختمان معاونت پژوهشی دانشگاه شاهد برگزار شد، به تحصیل بیش از ۶۰۰۰ دانشجو در سطوح مختلف در دانشگاه اشاره کرد و گفت: جمعیت دانشجویی این دانشگاه متشکل از ۵۰ درصد دختر و ۵۰ درصد پسر است. همچین تعداد ۳۴۴ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد مشغول تدریس هستند.   رییس دانشگاه شاهد با بیان اینکه در حال حاضر سرانه متوسط مقالات بین المللی این دانشگاه  ۱/۵ مقاله به ازای هر استاد است، اظهار کرد: در حوزه پژوهش نیز بودجه پژوهشی دانشگاه شاهد ۱۰ برابر شده است و پژوهانه اساتید نیر به همین میزان افزایش یافته است.   وی همچنین از راه اندازی یک‌هزار متر مربع مرکز نوآوری و  مرکز رشد دانشگاه شاهد خبر داد و گفت: قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در طول دو سال اخیر ۱۷ برابر و مبلغ آن نیز ۱۴ برابر شده است.   رییس دانشگاه شاهد با اشاره به اینکه این دانشگاه وابسته بنیاد شهید است، افزود: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به واسطه کنکور سراسری و به صورت غیر متمرکز است و چهار برابر ظرفیت دانشجو به این دانشگاه معرفی که با برگزاری مصاحبه دانشجویان نهایی پذیرش می‌شوند.   چلداوی گفت: خوابگاه متاهلی نداشتیم و در اولین اقدام یک خوابگاه ۳۳ واحدی در مرحله تدوین نقشه است که در محوطه دانشگاه احداث خواهد شد. همچنین در سال جاری ۲۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی دانشگاه در حوزه پزشکی اضافه خواهد شد که احداث آن از خرداد ماه آغاز می‌شود.   وی با بیان اینکه دانشگاه شاهد سیاست زده نیست، اما منفعل سیاسی هم نیست، گفت: در حوادث ۱۴۰۱ حتی یک مورد بی‌احترامی به نظام در بین دانشجویان این دانشگاه ندیدیم و دانشجویان درگیر مسائل نشدند، در واقع نظام جمهوری اسلامی حق دارد دانشگاهی داشته باشد که دانشجویان متناسب با ارزش‌های خود تربیت کند و دانشگاه شاهد همان دانشگاه مورد نظر است.   عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: تعداد زیادی گردهمایی دانشجویی داشتیم و مناظره‌های سیاسی برگزار کردیم و در دو سال اخیر ۸۹۹ عنوان برنامه تشکل‌ها برگزار کردند.   رئیس دانشگاه شاهد در ادامه با اشاره به واگذاری دیپلماسی علمی جبهه مقاومت به این دانشگاه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: براساس این ماموریت داشگاه شاهد باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهد که سال گذشته ۵۰ دانشجو را از کشورهای مختلف مقاومت بورسیه کردیم و امسال نیز این تعداد افزایش خواهد یافت که در رشته‌های مختلف دانشجویان ۱۸ کشور را جذب و تربیت خواهیم کرد.   وی خاطرنشان کرد: بودجه این ماموریت به صورت جداگانه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به دانشگاه شاهد اختصاص داده شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم