Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@19:20:29 GMT

کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد ریالی در مازندران کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۹۶۸۸

کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد ریالی در مازندران کشف شد

فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۳۰۰ میلیارد ریالی پرونده‌های جعل و کلاهبرداری در استان در سال جاری خبر داد. ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس مازندران، سردار سیدمحمود میرفیضی اظهار داشت: امروزه کلاهبرداران و جاعلان حرفه ای با شخصیت سازی متفاوت از هویت خود در فضای مجازی و حقیقی برای جلب اعتماد مخاطبان اسنادی را ارائه می‌کنند که معمولا جعلی و فاقد ارزش قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کلاهبرداران و افراد فرصت طلب معمولا با ظاهری فریبنده، آراسته و با قدرت بیان فوق العاده، سوژه‌های خود را انتخاب و معمولا با بزرگ نمایی و یا منسوب کردن خود به شخصیت‌های مهم و صاحب نفوذ، سعی در جلب اعتماد مخاطبان دارند.

میرفیضی با اشاره به اینکه، طمع قربانی، فرصت مناسبی برای موفقیت کلاهبرداران است، تصریح کرد: ضعف آگاهی و اعتماد بی مورد به افراد از مهم‌ترین عوامل سو استفاده سودجویان و کلاهبرداران است که معمولا با ترفند، دادن وعده‌های وسوسه انگیز صورت می پذیرد.

وی از کشف 240 فقره جعل و 517 فقره کلاهبرداری در استان در هشت ماهه امسال در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در این مدت پنج باند جعل و کلاهبرداری در استان شناسایی و متلاشی شد.

گرگان| کلاهبرداری های اینترنتی 3 برابر افزایش یافته استکلاهبرداری 40 میلیاردی کارمند بانک به بهانه فروش دلار و سکه ارزان‌

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به افزایش 17 درصدی کشف پرونده‌های جعل و کلاهبرداری در استان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، گفت: مجموع پرونده‌های کشف جعل و کلاهبرداری در استان بالغ بر 300 میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه سهل انگاری و عدم رعایت نکات امنیتی در انجام معاملات از مهم‌ترین عوامل افتادن در دام کلاهبرداران و سودجویان است از مردم خواست ضمن خودداری از انجام معاملات مشکوک و پذیرش اسناد و چک‌های فاقد اصالت از اعتماد بی جا به افراد خودداری کنند.

انتهای پیام/ش

R41358/P1377/S6,74/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی و اعلام اینکه چند نفر با راه اندازی شرکت خودرو غدیر اسپادانا و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و خرید و فروش خودرو، مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان را از آنان کلاهبرداری کرده اند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مدیران شرکت مذکور با توجه به تبلیغات گسترده در شبکه‌های مجازی، افراد زیادی را اغفال و اقدام به ثبت نام خودرو و اخذ وجه نقد نموده اند و پس از مدتی به علت ناتوانی در عمل به تعهدات، متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان تحقیقات خود را آغاز کردند و مطلع شدند که ۳ نفر از متهمان به شهرستان کاشان متواری شده اند و ۳ نفر از آنان نیز در شیراز هستند.

سردار حبیبی تصریح کرد: ماموران پلیس پس از گرفتن نیابت قضایی به کاشان اعزام و طی ۲ عملیات، موفق شدند هر ۶ نفر متهم را در کاشان و شیراز دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان تا کنون مبلغ یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند، گفت: کلاهبردارن پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

او افزود: اعتماد نا به جای شهروندان به این دست افراد، آن هم با اینگونه وعده‌های فریبنده موضوعی است که باید به دقت مورد توجه همگان قرار گیرد تا در پی کسب منفعت زودهنگام و غیراصولی، سرمایه یک عمر تالش و زندگی خود را از دست ندهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • فروش سوالات کنکور ترفند شیادان سایبری برای کلاهبرداری
  • دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد