Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@06:55:42 GMT

بهای نفت برنت کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۹۷۳۰

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ بهای نفت خام سبک ‏برنت در اواسط معاملات نفتی لندن کاهش یافت.
این شاخص نفتی با کاهشی که در معاملات امروز داشت بخشی از افزایش ارزشی که در معاملات روز گذشته به دست آورده بود از دست داد.
بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد ‌شده در ‏‏بازارهای بین المللی و پایه ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می شود برای تحویل در ماه فوریه با 92 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 60 دلار و 75 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در معاملات الکترونیک بازار نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین(وست تگزاس اینترمدییت‏) که بیشتر برای ‏‏قیمت گذاری نفت مصرفی ‏‏آمریکا، به کار ‏برده می ‏شود در پایان معاملات ‏بازار نفتی ‏نیویورک، ‏برای تحویل ‏در ماه ژانویه با 88 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 51 دلار و 73 سنت رسید.
با وجود آنکه قیمت دو شاخص عمده نفتی جهان،یعنی ‏‏نفت خام سبک و شیرین شاخص ‏‏نیویورک و ‏نفت ‏خام سبک ‏‏برنت ، در معاملات امروز دوشنبه کاهش یافت اما قیمت نفت به طور کلی هنوز از زمان قبل از برگزاری نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر اوپک، بیشتر است.
سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) و شرکای غیر عضو آن به ویژه روسیه که ائتلافی متشکل از 25 کشور تولید کننده نفت را تشکیل می دهند و تقریبا نیمی از نفت مورد نیاز جهان را تامین می کنند روزهای پنجشنبه و جمعه هفته ای که گذشت به منظور تثبیت قیمت نفت در بازار جهانی نشستی را در سطح وزیران نفت و انرژی در وین،پایتخت اتریش، برگزار کردند. در پایان این نشست توافق شد که میزان تولید این کشورها در مجموع یک میلیون و 200 هزار بشکه تا شش ماه آینده کاسته شود. به موجب ین این توافق قرار شده است اوپک تا شش ماه دیگر 800 هزار بشکه از تولید خود بکاهد و کشورهای تولید کننده نفت غیر عضو اوپک نیز 400 هزار بشکه از تولید نفت خود در همین مدت زمان بکاهند.
وارن پاترسون تحلیلگر شرکت کارگزاری و خدمات مشاوره ای سرمایه آی ان جی در این باره می گوید:« با این میزان کاهش تولید از سوی سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) و شرکای غیر عضو آن و با توجه به اینکه کانادا نیز قبلا اعلام کرده بود از میزان تولید نفت خود می کاهد انتظار می رود که در نیمه نخست دو هزار و نوزده توازن نفتی(تعادل میان عرضه و تقاضا برای نفت در سطح جهان)برقرار باشد.
تاماس وارگا(Tamas Varga) از شرکت کارگزاری "پی ‏وی ام "(‏‎‎PVM‏)‏ ‏که ‏ ‏‏داده ‏های پایه آماری ‏مربوط به ‏‏بازار ‏نفت و ‏انرژی را ‏ ‏ارائه می کند، در این باره می گوید:« بعد از آنکه قیمت نفت در بازار جهانی بیش از 5 درصد افزایش یافت کارگزاران و سرمایه گذاران بازار نفت و انرژی نفس راحتی کشیدند اما ظاهرا این خوشبختی برای کارگزاران و سرمایه گذاران بازار نفت و انرژی زیاد دوام نیاورد. چون این افزایش قیمت موقتی نفت نمی تواند شک و تردیدهایی که در حال مطرح شدن است بپوشاند. هر چند که قیمت نفت در بازار جهانی در امروز مقداری کاهش یافت.»
این کارشناس بازار نفتی افزود کاهش نفوذ سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) و عامل دونالد ترامپ،رییس جمهوری آمریکا، را نباید در نوسانات قیمت نفت نادیده گرفت. با توجه به آمریکا اکنون از رتبه تولید کننده اکنون به جایگاه صادر کننده نفت رسیده است رئیس جمهوری این کشور اکنون بیشتر از هر زمان دیگری می تواند به دیگر تولید کنندگان نفت برای افزایش تولید فشار وارد کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بهاي نفت اوپک ترامپ کاهش برنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشنده فاو نور چشمی بازار شد

بررسی موردی این رفتار در خصوص کشنده فاو 460 (FAW460) حکایت از ورود پول‌های هوشمند و سنگین برای داغ کردن معامله با هدف کسب سود از افزایش قیمت احتمالی آن دارد. رصد معاملات و قیمت‌گذاری موجود در بسترهای مجازی خرید و فروش خودرو حکایت از رشد آگهی‌های بدون قیمت دارد. پیش از این دلال‌ها با انتشار آگهی‌های بدون قیمت تلاش می‌کردند در شرایط رشد روزانه قیمت‌ها بیشترین سود را کسب کنند و از بازار سوداگری عقب نمانند تا بتوانند بر اساس آخرین قیمت، محصول خود را بفروشند.
ورود پول‌های هنگفت به معاملات کشنده FAW460 سبب شده بازار پیش‌بینی افزایش قیمت داشته باشد و همین امر منجر به ایجاد تقاضای زیادی در معاملات فاو460 شده است. البته چنانچه خریداران واقعی پیش‌بینی درستی از بازار داشته باشند می‌توانند از زیان خود جلوگیری کنند.
حال باید به نظاره نشست و دید واکنش خریداران واقعی به شرایط کنونی بازار چیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898289

دیگر خبرها

  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • کشنده فاو نور چشمی بازار شد