Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - رییس دانشگاه پیام نور قزوین گفت: هفته پژوهش تنها معطوف به تجلیل از مخترعان و مکتشفان نباید باشد بلکه این مساله می تواند احیا کننده اقتصاد مقاومتی و استقلال کشور نیز باشد.

به گزارش ایرنا، رضا رسولی شربیانی روز دوشنبه در نشست خبری دبیران ستاد هفته پژوهش که در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، افزود: برای هفته پژوهش تاکنون هشت جلسه در کارگروه های مختلف از جمله صنعت و معدن، شهرک های صنعتی، جهاد کشاورزی و دانشگاه ها در استان برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی شعار هفته پژوهش امسال را پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی اعلام کرد و یادآور شد: حضور حداکثری خانواده آموزش و پرورش، تعامل سازنده با رسانه ها، مشارکت دادن بخش صنعت و همراهی آن با پژوهش و هماهنگ کردن بخش های وسیعی از اقشار جامعه به خصوص دانش آموزان با این هفته از جمله کارهای اولویت دار برای هفته پژوهش امسال در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه تمهیدات لازم در خصوص تبلیغات گسترده برای هفته پژوهش در سطح استان صورت گرفته و از فردا نیز اطلاع رسانی محیطی در سطح شهرهای استان به مورد اجرا گذاشته می شود.

**162 ایده برتر استان در هفته پژوهش مشارکت دارند
دبیر جشنواره هفته پژوهش استان قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: 145 طرح از طریق فراخوان عمومی به همراه 17 ایده برتر در زمینه تحقیقات در بزرگداشت هفته پژوهش قزوین مشارک دارند.
بوسف گرجی ادامه داد: برای برگزاری هفته پژوهش، از مهرماه سال جاری کار خود را آغاز کرده و در 11 آبان ماه نیز موفق به جمع آوری ایده های برتری که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بودند، شدیم.
این مسئول با بیان تفاوت بین ارایه ایده و طرح، تاکید کرد: ایده به واقع الگوی اولیه از یک پروژه است که از سوی محقق مطرح می شود اما طرح، فعالیت صورت گرفته ای که به تولید و حتی عرضه به بازار منجر شده باشد، می گویند.
وی با اشاره به شاخصه های ارزیابی برای ترغیب و حمایت از ایده پردازان، گفت: اجرای طرح های فناورانه و بررسی میزان پیشرفت طرح، تاثیر آن در محیط زیست، بهینه سازی در مصرف انرژی، استاندارد سازی محصول، عنوان های کسب شده طرح و ساختار حقوقی افراد کارآمد در ایجاد طرح از جمله شاخص ها هستند.
به گفته این عضو دانشگاهی، دستگاه های ذیربط در صورتی که ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهند و از موازی کاری با سایر دستگاه ها پرهیز کنند به طور حتم نتایج خوبی را در حوزه پژوهش شاهد خواهیم بود.
رییس پارک علم و فنآوری امام خمینی (ره) قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این مرکز در جهت عملیاتی شدن ایده های تحقیقاتی به تولید محصول تلاش می کند، افزود: با توجه به فعالیت های انجام شده، این استان هاب فناوری کشور خواهد شد تا جایی که امروز حدود 70 درصد از موتور قطارهای مترو را تولید کرده و تا سه سال آینده نیز این میزان به 100 درصد هم خواهد رسید.
گرجی در پایان یادآور شد: طراحان طرح های دستکش هوشمند توانبخشی قابل تنظیم، طراحی و ساخت دستگاه پاراکودیم، میل گرد خم کن پرتابل، سامانه تعاملی تولید محتوا در آبیاری تحت فشار و طرح کومانیک در هفته پژوهش امسال مورد تقدیر و تجلیل قرار می گیرند.
24 تا 30 آذر ماه به نام هفته پژوهش نامگذاری شده است.
8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي پژوهش قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۹۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوری عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز توسعه کار آفرینی کردستان اظهار کرد: کردستان دارای مرز مشترک با کشور عراق بوده و نیاز است از دانش فناوری ارتباطات برای کمک به ایجاد زیرساخت استفاده کنیم.

وی افزود: در سنوات قبل در زمینه نرخ بیکاری کردستان عمدتاً در رتبه‌های یکم تا پنجم نرخ بیکاری کشور بودیم اما در تابستان سال قبل بهترین عملکرد را در کاهش نرخ بیکاری داشتیم.

وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات در راستای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهم است و باید زیرساخت‌ها تقویت شوند.

نوری ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را لازمه توسعه استان دانست و خاطرنشان کرد: براساس دستور رئیس جمهور باید به اشتغال فارغ التحصیلان زاگرس‌نشین بیشتر توجه شود تا در زمینه اشتغال و توسعه کردستان قدم مثبتی برداشته شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: کردستان استانی صنعتی نیست و توجه به تولید در توسعه کردستان مهم است و در این راستا سال قبل هر هفته یک روز را به نام «دوشنبه‌های تولید» نامگذاری کردیم که ۷۰ واحد تولیدی به عرصه تولید بازگشت.

وی اضافه کرد: امسال «شنبه‌های تولید» را راه‌اندازی کردیم که در راستای احیای واحدهای تولیدی بویژه واحدهای تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز قدم برخواهیم داشت و هدفگذاری کردیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

نوری به وضعیت معادن استان پرداخت و گفت: کردستان در حوزه معدن رتبه یکم تولید طلای کشور را دارد و در حوزه ذخیره این ماده معدنی رتبه دوم کشور را داراست.

وی اعلام کرد: در حوزه کشاورزی و تولید توت فرنگی، گندم و انار رتبه‌های خوبی در کشور داریم و در حوزه صادرات و واردات نیز جا برای توسعه وجود دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان اذعان کرد: اگر نتوانیم علم روز را به این حوزه‌ها وارد کنیم مسیر توسعه و تحول را نخواهیم دید بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها در استان بهره ببریم.

نوری خاطرنشان کرد: به مدیران و مسؤولان دستگاه‌های مختلف اجرایی تاکید شده که ۲۰ درصد از تسهیلات را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: انتقال دانش‌های فناوری به کشور عراق نیز از اولویت‌هایی است که مورد توجه خواهد بود.

کد خبر 6088063

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • وعده بزرگ وزیر اقتصاد به پرسپولیس و استقلال
  • AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی