Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رباط‌کریم گفت: با توجه به جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری رباط‌کریم تا پایان سال ۹۸، بیش از ۱۰ خانه بوم‌گردی در این شهرستان ایجاد می‌شود. ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

حمید کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رباط‌کریم، با اشاره به طرح ایجاد خانه‌های بوم‌گردی در شهرستان رباط‌کریم اظهار داشت: ایجاد خانه‌های بوم‌گردی در هر شهر و روستا به حضور مسافران و قابلیت‌های هر شهر بستگی دارد که با توجه به قابلیت‌های شهرستان رباط‌کریم به حداقل 20 خانه بوم‌گردی نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایجاد خانه‌های بوم‌گردی عاملی برای رونق صنعت گردشگری است افزود: شهرستان رباط‌کریم از شهرهای بسیار غنی در حوزه‌های فرهنگی و تاریخی استان تهران به شمار آید که باید با شناساندن جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری این شهرستان نسبت به جذب گردشگران داخلی و خارجی اقدام کرد.

بوم گردی بخشی مناسب در راستای جذب گردشگران داخلی و خارجی به یزد استکاشان| 800 واحد بوم گردی در کشور وجود داردمازندران|زنان روستایی مازندران در اجرای طرح‌های بوم گردی پیشتاز بودند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رباط‌کریم با اشاره به حضور گردشگرانی از کشورهای سوئد، هلند، بلژیک، فرانسه و آلمان در رباط‌کریم تصریح کرد: در حال حاضر برای شهرستان رباط‌کریم موافقت اصولی 9 زیرساخت گردشگری از بین هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مجتمع‌های تفریحی و گردشگری صادر شده است و از ابتدای سال 97 تاکنون بیش از 10 هزار گردشگر داخلی و خارجی از آثار تاریخی، فرهنگی و روستاهای رباط‌کریم بازدید کردند.

کریمی ادامه داد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی با هدف ایجاد اشتغال، جذب و اسکان گردشگر، مرمت آثار باستانی و معرفی آیین و سنت‌های روستایی احداث می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای توانمندسازی بوم‌گردی روستایی تاکنون جلسات متعددی در روستاهای این شهرستان برگزار شده است و تا پایان سال 98 بیش از 10 خانه بوم‌گردی در رباط کریم احداث می‌شود.

انتهای پیام/ش

R7840/P1377/S6,60/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شهر شهدا» در فرهنگسرای خاوران تا پایان ماه رمضان ادامه دارد

مصطفی زیبایی نژاد مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۵ نقطه محوری شهر تهران میزبان کلان پروژه‌های شهرداری در ماه رمضان و عید نوروز هستند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصطفی زیبایی‌نژاد مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران گفت: برنامه‌های اصلی امسال شهرداری تهران به دلیل مقارن شدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، با عنوان پویش «بهار قرآن، بهار ایران» برگزار می‌شود. این برنامه‌ها در 5 نقطه محوری شهر تهران و در قالب 5 کلان پروژه دنبال می‌شود و تلاش می‌کنیم تا آحاد مختلف مردم با سلیقه‌های مختلف را جذب این برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی بکنیم.

حضور 20000 نفری شهروندان در جشنواره شهر رمضان بوستان لاله

وی ضمن معرفی این کلان پروژه‌ها و محل برگزاری آنها گفت: بوستان لاله میزبان برگزاری ویژه برنامه بزرگ «شهر رمضان» است. همچنین برنامه «شهر شهدا» در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود. ویژه برنامه «افطار خونه» و توزیع یک افطاری ساده در بین شهروندان در بلوار کشاورز برگزار می‌شود. علاوه براین، برج میلاد و اراضی عباس نیز میزبان مردم روزه‌دار تهرانی در نوروز هستند. لازم به ذکر است که به جز ویژه برنامه «افطار خونه» که روز 10 فروردین به پایان می‌رسد، 4 کلان پروژه دیگر تا آخر ماه رمضان ادامه خواهد داشت و پذیرای عموم مردم خواهد بود.

زیبایی‌نژاد ضمن توضیح برنامه محوری «شهر شهدا» در فرهنگسرای خاوران گفت: این برنامه، فضای پرنشاط و جذابی را برای رده‌های مختلف سنی آماده کرده است که از جمله برنامه‌های اصلی آن می‌توان به «بازی کودکان»، «دیار مقاومت»، «اتاق فرار عبرت» و ... اشاره کرد. برنامه‌های شهر شهدا تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

 مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران به اجرای ویژه برنامه «دهکده بهار ایران» اشاره کرد و گفت: 22 بوستان محوری در مناطق 22 گانه شهر تهران، محل برگزاری ویژه برنامه‌های دهکده‌ بهار ایران هستند و در آنها انواع برنامه‌های فرهنگی هنری برای عموم مردم برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: از 22 بوستان مذکور، 16 بوستان از دوم تا 9 فروردین برنامه داشتند و به احترام فرارسیدن لیالی قدر اجرای برنامه نخواهد داشت، اما 6 بوستان دیگر در 5 شب پایانی ماه مبارک رمضان میزبان تهرانی‌ها خواهند بود. در این بین، محوری ترین برنامه‌ها در بوستان پارک ملت در شمال تهران و ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم در جنوب تهران اجرا می‌شوند.

زیبایی‌نژاد با اشاره به پخش برنامه تلویزیونی «نسیم رمضان» گفت: ویژه برنامه «نسیم رمضان»،‌ هر شب از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود و حال و هوای شهر شهدای فرهنگسرای خاوران را پیش چشم مخاطبان قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «شهر شهدا» در فرهنگسرای خاوران تا پایان ماه رمضان ادامه دارد
  • ۱۲ پیشنهاد برای موزه گردی در تهران
  • بازدید ۱۲ هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری تویسرکان
  • ۱۲ پیشنهاد برای موزه‌ گردی در تهران | از موزه استاد انتظامی گرفته تا باغ موزه هنر ایرانی
  • بازدید بیش از ۱۲ هزار مسافر از جاذبه‌های گردشگری تویسرکان
  • باز هم غفلت و بی‌توجهی مسئولان میراث فرهنگی/ نابودی تاج عمارت «امین‌لشکر»/ عکس
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • بازدید بیش از ۱۲ هزار مسافر نوروزی، از جاذبه‌های گردشگری تویسرکان
  • روستای فهرج یزد به روستای هدف گردشگری تبدیل می‌شود
  • برگزاری جشنواره‌های متنوع در بوستان لاله تا پایان ماه رمضان