Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- معاون اقتصادي شهردار مشهد گفت: 16 پروژه شهري به دليل اختلاف بين سرمايه گذار و شهرداري 10 تا 15 سال بلاتکليف بود که با تعيين تکليف آنها 27 هزار ميليارد ريال از سرمايه مردم در اين پروژه ها آزاد شد.

رضا خواجه نائيني روز دوشنبه در چهل و چهارمين نشست علني شوراي شهر مشهد افزود: اين پروژه ها شامل آرميتاژ، حرير، ايثار، باغ عامل زاده، شهر آتيه، ملل، آفتاب، پايتخت، محمديه، پارک مينياتوري، سلمان، بيناد تعاون، بنياد مسکن، صاحب الزمان (عج)، ياقوت مصلي و پارکينگ امام رضا (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: طي 14 ماه گذشته 21 هزار ميليارد ريال منابع مالي براي شهرداري مشهد تامين شد که از اين مبلغ هفت هزار ميليارد ريال مربوط به اوراق مشارکت قطار شهري، 6 هزار ميليارد ريال مربوط به سهم پرداختي دولت به شهرداري، چهار هزار ميليارد ريال مربوط به خريد ديون از بانک مرکزي و چهار هزار ميليارد ريال ديگر مربوط به اجاره بها مي باشد.
وي اظهار اميدواري کرد تا پايان امسال سه هزار ميليارد ريال ديگر نيز براي اين نهاد تامين شود.
خواجه نائيني گفت: رويکرد اين معاونت از يک سو تامين منابع پايدار و از سوي ديگر اطمينان بخشي سرمايه گذاري و تامين هزينه پروژه هاي شهري است.
وي افزود: از ديگر محورهاي کاري اين معاونت مديريت برنامه ريزي اطلاعات، توليد زمين به عنوان يکي از منابع درآمد پايدار، توليد فرصت، سرمايه گذاري، بازاريابي و فروش است.
وي اظهار داشت: در 14 ماه اخير 21 هزار ميليارد ريال براي پروژه هاي مختلف مشارکتي يا سرمايه گذاري در مشهد با پيمانکاران قرارداد منعقد شده که از جمله آنها، پروژه 180 واحدي علويه (مسکن ارزان قيمت)، پارکينگ آزادي، پارکينگ مجد، پروژه 2150 واحدي شاملو، تجديد قرارداد پروژه اقامتي تجاري پارک طرق، تصفيه خانه 12 هزار مترمکعبي پارک طرق، پارک 88 هکتاري طرق و بوستان مينياتوري است.
معاون اقتصادي شهردار مشهد گفت: در شرايطي که نرخ ارز نوسانات بسيار داشت و نااطميناني نسبت به سرمايه گذاري در کشور حاکم شده بود و اين شرايط انعقاد قرارداد با سرمايه گذاران را دشوار مي کرد، قرارداد 2 پروژه قابل توجه که يکي از آنها مربوط به بوستان خورشيد با سرمايه گذاري سه هزار ميليارد ريال مي باشد، منعقد شد.
وي افزود: براي نخستين بار 30 هزار ميليارد ريال بدهي معوق شهرداري مشهد به بانکها تعيين تکليف شد و شهرداري مشهد بعد از سه سال از ليست سياه بانک مرکزي و بورس خارج گرديد.
وي اظهار داشت: هم اکنون بدهي معوق براي خريد اوراق مشارکت وجود ندارد و براي نخستين بار به منظور وصول طلب هزار و 600 ميليارد ريالي شهرداري از دولت، تهاتر در اين زمينه مورد تاييد قرار گرفته است.
خواجه نائيني اقدامات در زمينه بازآفريني شهري، قانوني کردن اجراي پروژه ها و گرفتن راي کميسيون ماده 100، تعريف 50 بسته سرمايه گذاري، تدوين دستورالعمل هاي مرتبط با سرمايه گذاري و مشارکت، اصلاح فرآيندهاي سرمايه گذاري و مشارکت، تدوين و اصلاح اساسنامه سازمان اقتصادي، شفافيت سازي امور و انتشار 38 فراخوان سرمايه گذاري در حوزه هاي مختلف را از ديگر اقدامات اين نهاد طي 14 ماه گذشته برشمرد.
7489 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری کاشان ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه فعال دارد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، گفت: شاهد تغییر و تحول در شهر کاشان هستیم و در سال جاری ۷۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان به بهره‎‌‌برداری می‌‎رسد. - اخبار استانها -

 گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، محمدمهدی فردوسی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌‎های شهرداری کاشان، کاشان را اولین شهر در سفر کاری خود عنوان کرد و اظهار داشت: کاشان به عنوان اولین مقصد سفر کاری در مسئولیت جدید انتخاب شد.

وی ضمن اشاره به بررسی دغدغه‌ها و ظرفیت‌های شهرهای شهرستان کاشان، افزود: در نشستی با شهرداران هفت شهر شهرستان کاشان، شنونده مشکلات و چالش‌‌های آنان بودیم و سعی می‌‎‌کنیم بر اساس ظرفیت‌های موجود در استان و کشور این دغدغه‌‎‎ها را به صورت موثر پیگیری کنیم.

وی همچنین با اشاره به بازدید از پروژه‌های شهری کاشان، خاطرنشان کرد: شهرداری کاشان با تعریف و اجرای 75 پروژه کوچک و بزرگ به ارزش بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد تومان که در قالب بودجه سال 1403 عملیاتی می‌‎شود، تلاش ارزشمندی را در این زمینه به‌کار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، تصریح کرد: پروژه‌هایی نظیر محور علوی، بهسازی میادین، احداث بلوارها و مسیرهای دسترسی جدید، آسفالت گسترده معابر، احداث پروژه‎‌های عمرانی جدید، اجرای سامانه‌های پایش تصویری و غیره از جمله اقدامات مدیریت شهری طی سال جاری است.

فردوسی ضمن اشاره به پروژه‌های شهری در انتظار تکمیل کاشان تاکید کرد: خوشبختانه پروژه‌هایی که سال‌‎ها در انتظار تکمیل قرار دارند، در دستور کار مدیریت شهری برای افتتاح و بهره‌‎برداری قرار گرفته‌‎اند که اتفاق ارزنده‌‎ای محسوب می‌‎شود.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • شهرداری کاشان ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه فعال دارد
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد