Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@19:52:12 GMT

اتهام دخالت روسیه در جنبش جلیقه زردها تهمت است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۹۹۲۴

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه امروز دوشنبه به ادعای دخالت مسکو در اعتراضات فرانسه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در این رابطه گفت: از نظر روسیه اعتراضات فرانسه یک موضوع داخلی است. مسکو در امور داخلی سایر کشورها دخالت نمی کند و ادعای تاثیر روسیه در تحولات اخیر فرانسه تهمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واکنش کرملین در پی مطرح شدن احتمال دست داشتن روسیه در اعتراضات جلیقه زردهای فرانسه و تصمیم پاریس برای تحقیق در این رابطه، انجام می شود.

اعتراضات مردم فرانسه به وضعیت اقتصادی که به جنبش جلیقه زردها معروف شده وارد پنجمین هفته خود شده است. در چهار هفته گذشته روزهای شنبه هر هفته شهرهای مختلف فرانسه صحنه اعتراضات گسترده بوده و در آخرین مورد آن بیش از یک هزار و ۷۰۰ معترض بازداشت شده اند.

اعتراضات جلیقه زردها به سایر کشورهای اروپایی از جمله بلژیک، هلند و صربستان نیز کشیده شده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفو بین‌الملل سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد

یکی از مسوولان سازمان عفو بین‌الملل واکنش‌های سرکوبگرانه به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، «پل اوبراین» مدیر اجرایی دفتر عفو بین‌الملل در آمریکا امروز پنج‌شنبه در واکنش به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه، اظهار کرد: اعتراضاتی که در داخل دانشگاه‌های آمریکا و اطراف آنها برای حمایت از حقوق فلسطینی‌ها برپا شد، با واکنش‌های سرکوبگرانه از جمله بازداشت و اخراج دانشجویان روبه‌رو شدند.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، اوبراین گفت: حق اعتراض کردن از منظر گفتگوی آزادانه درباره تحولات جاری در غزه در کنار استمرار حمایت‌های تسلیحاتی واشنگتن از اسرائیل، بسیار اهمیت دارد.

این مسوول عفو بین‌الملل افزود: بر اساس قوانین بین‌المللی آزادی دانشگاهی فاکتور اصلی حق تحصیل است، بر این اساس از مدیریت‌های دانشگاه‌ها می‌خواهیم از حق دانشجویان در اعتراض مسالمت‌آمیز و امنیت حمایت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • عفو بین‌الملل سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • واکنش کرملین به انتقال کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه
  • غلیان جنبش ضداسراییل در دانشگاه های آمریکا