Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم شفافیت ها موجب بی اعتمادی به نهادهای حاکمیتی می‌شود. آفتاب‌‌نیوز : احمد امیرآبادی فراهانی امروز درمراسمی که به مناسبت گرامیداشت مقام دانشجو درسالن شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دانشجو عنوان کرد: به نظر بنده دیگر اصلاح طلب و اصولگرا وجود ندارد و آن چیزی که هست انقلابی بودن یا ضد انقلاب است؛ این‌ها صرفا اسم است و اسم راه به جایی نمی‌برد و آن چیزی که مشکل مردم را حل می‌کند عدالت‌طلبی و مبارزه با رانت و فساد است، دانشجویان  به عنوان فریادگران جامعه باید این موارد را از مسئولین مطالبه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده قم درمجلس شورای اسلامی در پاسخ به اعتراض برخی دانشجویان پیرامون عدم شفافیت درعملکرد نمایندگان مجلس گفت: متاسفانه در مجلس نمایندگانی هستند که صبح در فراکسیون امید، ظهر در فراکسیون ولایی و شب در فراکسیون مستقل هستند؛ من در شفافیت‌آراء پیگیر هستم که ان شالله عملی شود، اما برخی نمایندگان برای آنکه از طرف فراکسیون خود مورد فشار قرار نگیرند باطرح شفافیت آرا مخالفت می‌کنند.
وی در پاسخ به مطالبه‌گری دانشجویان درباره مشکلاتشان گفت: بخشی از این مشکلات به دانشگاه مربوط می‌شود، بخشی به نمایندگان استان و یک‌سری در سطح کلان و کشوری به بودجه برمی‌گردد؛ دربحث بودجه متاسفانه بیش از ۸۵ درصد بودجه صرف هزینه‌های جاری کشور می‌شود و این باعث شده که به مسایل دیگر بودجه‌ی کمتری برسد.
عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: در دوران تحریم‌های اوباما بیش از ۳۵ تا۴۰  میلیون لیتر بنزین وارد می‌کردیم که تحریم شدن آن چالش بزرگی برای کشور بود، کاربزرگ سپاه پاسداران در آن دوره ساخت پالایشگاه ستاره‌ی خلیج فارس بود که باتولید ۴۰ میلیون لیتر بنزین در این عرصه به خودکفایی رسیدیم، واکنون در دوره تحریم های ترامپ ما مشکلی با واردات بنزین نداریم.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از وظایف ما نمایندگان، کمک به وزرا برای خدمت به مردم است، اما این به این معنا نیست که برخی ضعف‌ها و کارشکنی‌ها را نادیده بگیریم. باید حقوق و دریافتی همه مسئولین واعمالشان شفاف شود، رای ما نمایندگان ومذاکرات هیئت وزیران باید شفاف باشد، تا از رانت اطلاعات موجود، جلوگیری شود؛ مسئولی که فرزندش فهمید آهن قرار است گران شود، آهن وارد کرد ومیلیاردها سود کرد، اگرشفافیت بود چنین اعمالی انجام نمی‌شد.
به گزارش ایسنا، عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: وقتی حقوق خود را در رسانه ها بیان کردم برخی همکاران به بنده اعتراض کردند. همین عدم شفافیت ها باعث بی اعتمادی به نهادهای حاکمیتی می‌شود. ما به عنوان نمایندگان انقلابی مجلس در برابر اینگونه موارد می‌ایستیم و به پولشویی و فساد حساس هستیم، اما حرف ما این است که باید در داخل کشور با این موارد مبارزه کنیم اما اطلاعات این کشور را به بیگانگان ندهیم. ما با فساد مبارزه می‌کنیم خواه اصلاح طلب باشد خواه اصولگرا.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: امیرآبادی فراهانی فراکسیون امید فراکسیون ولایی نمایندگان مجلس فساد مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت: بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.

بنابر روایت تسنیم، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

به گفته این نماینده مجلس، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب باردیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.

حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902990

دیگر خبرها

  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم