Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، دیوان دادگستری اروپا گفته است که بریتانیا بدون اجازه گرفتن از اتحادیه اروپا می‌تواند یک طرفه روند خروج از این اتحادیه را متوقف کند.

 

به گفته قاضیان این دادگاه، لغو روند خروج بریتانیا از اتحادیه می‌تواند بدون تغییر شرایط عضویت این کشور در اتحادیه اروپا صورت گیرد.

 

تعدادی از سیاستمداران مخالف خروج بریتانیا (برگزیت) و کنشگران معتقد بودند که این اجازه باید به بریتانیا داده شود، برای همین آن را به داوری دیوان دادگستری اروپا گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا با این نظر مخالف بودند.

 

این حکم  پیش از جلسه رای‌گیری سرنوشت ساز در پارلمان بریتانیا صادر شده است. قرار بود فردا (سه‌شنبه، ۱۱ دسامبر/۱۹ آذر) پیش‌نویس طرح ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا در مجلس عوام به رای گذاشته شود اما برخی منابع به رسانه‌های بریتانیایی اعلام کردند که ترزا می رای‌گیری را لغو کرده است.

 

پیش‌بینی می‌شود که اکثر نمایندگان مجلس رای مثبت ندهند و این طرح تصویب نشود. این طرح پیشتر به تصویب همه اعضای اتحادیه اروپا رسیده است.

 

در صورتیکه که طرح می تصویب نشود، روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا وارد مسیر پیچیده‌تری می‌شود که حتی می‌تواند به انتخابات زودرس و همه‌پرسی مجدد هم منجر شود.

 

دوشنبه ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا به هیچ عنوان حاضر نیست دوباره درباره توافق برکسیت با بریتانیا مذاکره کند. وی اعلام کرد که ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا رای اعتماد خود را به مفاد توافق نامه جدید داده اند و نمی توان دوباره درباره مفاد جدید بحث و مذاکره کرد.

 

گمان می‌رود حزب کارگر، حزب لیبرال دمکرات، حزب ملی اسکاتلند و حتی اتحاد دمکراتیک ایرلند شمالی که با دولت بریتانیا در ائتلاف است و چندین نماینده حزب محافظه‌کار به طرح می رای منفی بدهند.

 

پرونده توقف برگزیت بدون اجازه اتحادیه اروپا نخستین بار در دادگاهی در ادینبورگ مطرح شد که این دادگاه موافقت کرد که پرونده به دیوان دادگستری اروپا ارجاع داده شود.

 

وکلای دولت بریتانیا در مخالفت با این پرونده گفته‌اند که سیاستمدارانی که پشت آن بوده‌اند، قصدشان تخریب و زیر فشار گذاشتن پارلمان بریتانیا است.

 

بررسی این پرونده ماه گذشته با حضور ۲۷ قاضی در دیوان دادگستری اروپا آغاز شد و در این مدت تقاضای تجدیدنظر دولت بریتانیا دو بار رد شد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: برگزیت اتحادیه اروپا جام نیوز بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند

ایتنا - به گزارش خبرگزاری آلمان DPA، کمیسیون اروپا به پلتفرم تیک تاک نسبت به اعمال جریمه به دلیل برنامه جدید خود، "TikTok Lite" هشدار داد.
کمیسیون به تیک‌تاک دستور داد تا ارزیابی خطرات بالقوه سلامت برنامه جدید خود را ظرف 24 ساعت ارائه دهد. این مربوط به سیستم پاداش در این برنامه است.

به گزارش ایتنا، کمیسیون به سرویس چینی تیک تاک، ۲۴  ساعت فرصت داد تا خطراتی را که برای سلامت روان کاربران به خصوص کودکان دارد و همچنین اعتیاد به این شبکه اجتماعی را قبل از راه اندازی آن ارزیابی کند.

قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا، پلتفرم‌های بزرگ را ملزم می‌کند تا ارزیابی چنین خطراتی را انجام دهند و تأثیر آنها را محدود کنند.

دستور الزام‌آور قانونی صادر شده توسط بازوی اجرایی اتحادیه اروپا مربوط به سیستم پاداش در برنامه جدید است که به کاربران امکان می‌دهد با تماشای کلیپ‌های ویدیویی خاص امتیاز جمع‌آوری کنند و سپس این امتیازها را برای سایر موارد ارزشمند مانند کوپن برای خرید از آمازون بازخرید کنند.

مقامات اعلام کردند که اگر تیک تاک ارزیابی ریسک مورد نیاز را ظرف ۲۴ ساعت ارائه نکند، این شرکت ممکن است با جریمه ۱٪ از کل درآمد سالانه خود در سطح جهانی، علاوه بر جریمه دوره‌ای ۵٪ از درآمد روزانه خود مواجه شود.
اگر کمیسیون در نهایت به این نتیجه برسد که TikTok قوانین ارزیابی خطرات و کاهش تأثیر آن را مطابق با قانون خدمات دیجیتال نقض کرده است، ممکن است این شرکت تا ۶٪ از کل درآمد سالانه خود در سراسر جهان جریمه شود.

دستور صادر شده توسط کمیسیون در روز دوشنبه، پیگیری دقیق‌تر درخواست قبلی برای اطلاعات است که کمیسیون در تاریخ 17 آوریل برای شرکت ارسال کرده بود که مهلت غیرالزام‌آوری آن تا 18 این ماه داشت.

دیگر خبرها

  • مربی جدید تراکتور با اجازه قلعه نویی انتخاب شد!
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • خروج سردار از سایه | مهاجم ایرانی اسلحه پنهان ده‌روسی مقابل لورکوزن خواهد بود؟
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا