Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: براساس سهیه اعلام شده امسال 400 نفر از سوادآموزان در این استان زیر پوشش طرح دریافت گواهینامه مقدماتی آموزش رایانه «ای سی دی الICDL» قرار می گیرند.

صدیقه عبداللهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دوره های آموزشی «آی سی دی ال» ویژه سوادآموزان دوره انتقال است و از سال 94 و با سهمیه آموزش 100 نفر در استان به عنوان یکی از استان های پایلوت آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سهمیه استان در این زمینه در سال های 95 و 96 هر کدام 200 سواد آموز بود، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و براساس سهمیه ابلاغی امسال تعداد 400 نفر از سوادآموزان دوره انتقال استان در این دوره شرکت و گواهینامه آموزش رایانه (کار با رایانه) را دریافت می کنند.
سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه این طرح در نواحی یک و 2 سنندج و شهرستان های سقزو و قروه اجرا می شود، یادآور شد: هدف از اجرای این طرح تلفیق سواد با مهارت در میان سوادآموزان است.
وی اضافه کرد: اجرای این طرح شامل آشنایی مقدماتی کار با رایانه و اشنایی با سیستم ویندوز، وُرد و اینترنت به9 مدت 60 ساعت آموزش است که با استقبال بسیار خوب سوادآموزان مواجه شده است.
عبداللهی همچنین به اجرای طرح آموزشی با عنوان «نماز کلید بهشت» اشاره کرد و گفت: این طرح آموزشی تاکنون برای پنج هزار و 783 نفر در پنج شهرستان استان برگزار شده است.
در سال جاری پنج هزار و 28 نفر از بیسوادن جامعه هدف 10 تا 49 سال زیر پوشش دوره های سوادآموزی قرار گرفته اند.
7348/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش رايانه كردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد

 کودکستان‌ها در فرآیند آموزش و پرورش به عنوان زیربنای نظام تعلیم و تربیت محسوب می شوند و باید در راستای سند تحول و توسعه کمی و کیفی این دوره مهم، گام های اساسی برداشته شود.

در همین راستا همتی‌فر، رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها، ما به موسسان آموزش‌های لازم را داده‌ایم و در انتهای آموزش گواهی صلاحیت مقدماتی را برای آن‌ها صادر کرده‌ایم.

وی افزود: همه مؤسسان باید گواهی صلاحیت را دریافت کنند. در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار متقاضی تأسیس کودکستان جدید در سراسر کشور داریم.

او با بیان این که دوره توانمندسازی برای مربیان کودکستان‌ها در حال طراحی است؛ افزود: دوره تربیت مربی ارشد، حلقه میانی آموزش مربیان رشته تخصصی آغاز شده است که دوره اول آن در ۸ استان برگزار شده و در بقیه استان نیز برگزار می‌شود.

گفتنی است که توانمندسازی نیروی انسانی از اولویت‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود. آموزش فشرده و کیفی تمام نیروهای کودکستان از جمله مهمترین رویکردهای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در کشورمان است.

گفتنی است که حضور در دوره‌های آموزشی اجباری و ضروری خواهد بود. شخصی که می‌خواهد در یک مرکز تربیتی خدمت کند باید دارای گواهینامه‌های لازم که در اساسنامه اشاره شده است، باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • ۶.۵ میلیون موتورسوار گواهینامه ندارند
  • بهترین دوره آموزش ایچیموکو در نکوموکو
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی
  • استمرار طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسیکلت
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • واریز پاداش سوادآموزان قبول شده در استان همدان
  • ۶۴ هزار نفر در دوره آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند
  • آموزش: ده برنامه ضروری که باید روی رایانه جدید خود نصب کنید!
  • مسابقه حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان
  • آموزش تعمیرات لوازم خانگی