Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: جنبش انصارالله یمن که در حال مقابله با حملات نظامی و جنگ همه جانبه «ائتلاف عربی» به رهبری عربستان و امارات است، اجازه داد تا اسرای سعودی با خانواده خود تلفنی صحبت کنند.

وبگاه خبری «العربی» امروز دوشنبه با اعلام این خبر نوشت که «منابعی در هیئت ملی امور اسرا و بازداشتی‌ها در صنعاء، گفتند که اسرای سعودی یکشنبه‌شب و دوشنبه صبح (دیروز و پریروز) اجازه یافته‌اند که با خانواده خود، تلفنی صحبت کنند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع «این اقدام، گامی برای رعایت جوانب انسانی و نشان دادن حسن‌نیت» طرف یمنی (دولت نجات ملی در صنعاء) است.

گفتگو‌های صلح یمن در سوئد که از پنجشنبه (ششم دسامبر) در استکهلم آغاز شده و ادامه دارد، به امور اسرا، همکاری دو طرف برای آزادی آنان و برخی امور حقوق بشری پرداخت. عربستان از انصارالله خواسته بود که اجازه بدهد اسرای سعودی با خانواده‌هایشان تلفنی گفتگو کنند تا مطمئن شوند که در قید حیات هستند.

اخیرا محمد عبدالسلام رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن در حاشیه گفتگو‌های استکهلم (صلح یمن) از توافق طرفین برای تبادل اسرا خبر داد و گفت که اجرای این توافق دو ماه طول خواهد کشید.

عبدالسلام اعلام کرد که صنعاء آماده آزاد کردن اسراست و از طرف مقابل نیز می‌خواهد تا سرنوشت زندانیان نزد امارات و عربستان نیز مشخص شود.

سخنگوی هیأت مذاکره‌کننده صنعاء در گفتگو با شبکه الجزیره، گفت که هیأت صنعاء و هیأت ریاض توافق کرده‌اند تا لیستی از بازداشت شدگان دو طرف را تهیه کرده و آن را به «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل به یمن، تحویل دهند. موضوع آزادسازی اسرای دو طرف به سرانجام رسیده و هیأت ملی اکنون منتظر اعلام اسامی کلی اسرای در بند ائتلاف متجاوز در یمن است.

عبدالسلام همچنین گفت که در مذاکراتی که در استکهلم آغاز شده، مسائل انسانی، بازگشایی فرودگاه صنعاء، مهار بحران اقتصادی و چارچوب سیاست کلی بررسی شد.

دور جدید گفتگو‌های صلح یمن در استکهلم که به گفته نماینده سازمان ملل هنوز ماهیت «مذاکره» ندارد، روز پنجشنبه شانزدهم آذرماه پس از دو سال از سر گرفته شد. مذاکرات دو سال پیش در کویت پس از چند هفته بی‌نتیجه پایان یافته و شکست خورده بود.

هیأت صنعاء اعتقاد دارد که هیأت دولت مستعفی یمن که از ریاض اعزام شده است، اختیار لازم برای هیچ‌گونه توافقی را ندارد و در تمامی مراحل این هیأت باید با طرف‌های سعودی و اماراتی مشورت کند. «محمد عبدالسلام» اعلام کرده که هیأت صنعاء، تصمیم‌گیرنده‌ای مستقل است و رویکردش مرتبط با شورای عالی سیاسی یمن است.

هر چند گفتگو‌های استکهلم برای صلح در یمن آغاز شده و قرار است یک هفته ادامه یابد، اما همزمان با این امر، حملات ائتلاف سعودی در چند جبهه یمن بخصوص در استان الحدیده (جبهه ساحل غربی یمن) افزایش یافته است. سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن شامگاه پنجشنبه گفته بود که جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۲۸ نوبت مناطق مسکونی و خانه‌ها را در چندین استان یمن بمباران کرده است. او تهدید کرده بود که اگر حملات ادامه پیدا کند نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آمادگی کامل دارند به این حملات و تجاوز‌ها پاسخ دهند.

منبع: فردا

کلیدواژه: انصارالله اسرای سعودی خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوسفعلی میرشکاک در گفتگو با اکبر نبوی: اگر وزارت ارشاد را ول کنی از زمان خمسه نظامی تا الان را ممیزی می‌کنند (فیلم)



منبع:بامداد نو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: علیزاده : وزیر فرهنگ پای تک تک ما ایستاده است (فیلم) مدیرکل مطبوعات در سخنرانی وزیر اذان گفت (فیلم)

دیگر خبرها

  • «حمید نوری»؛ ۱۶۰۰ روز بازداشت غیرقانونی در بهشت گردشگران
  • تحولات اوکراین|گزارش سازمان ملل درباره شکنجه اسرای روس
  • اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی در ترور رهبران حماس و نجات اسرا
  • اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • اذعان رژیم صهیونیستی به کشته شدن اسیر خود در غزه
  • یوسفعلی میرشکاک در گفتگو با اکبر نبوی: اگر وزارت ارشاد را ول کنی از زمان خمسه نظامی تا الان را ممیزی می‌کنند (فیلم)
  • تاک‌شو به سبک «شب خوش»
  • امیرعبداللهیان از استاندار‌های دوگانه غرب انتقاد کرد
  • امیرعبداللهیان از استاندارهای دوگانه غرب انتقاد کرد