Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@16:39:41 GMT

سوره‌های مؤثر برای مادر باردار و کودکش

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۰۳۲۳

سوره‌های مؤثر برای مادر باردار و کودکش


پیامبر (صلی الله علیه وآله) فرمودند: هر که سورة حجرات را در دوران بارداریش بخواند، برای حفظ جنین از خطر‌ها و سقط، موثر است.

ماه اول

روز‌های پنج شنبه و جمعه سوره یس و الصافات بخواند وبه شکم بدمد؛ و روز‌های جمعه از قبل از صبحانه انار میل کند و قبل از طلوع آفتاب، و هر روز بر ۲ عدد خرما سوره قدر بخواند و آن را ناشتا بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماه دوم

روز‌های پنج شنبه و جمعه سوره الملک بخواند. روز پنجشنبه ۱۴۰ مرتبه و روز جمعه صد مرتبه صلوات با عجل فرجهم بگوید. هر روز ۲ عدد عناب سوره توحید بخواند و آن را ناشتا بخورد.


ماه سوم

روز‌های پنج شنبه و جمعه سوره آل عمران بخواند. هر روز بعد از نماز‌ها ۱۴۰ مرتبه صلوات بفرستد. هر روز بر ۱ عدد سیب آیه الکرسی بخواند و آن را ناشتا بخورد.

ماه چهارم

روز‌های پنج شنبه و جمعه سوره الدهر بخواند در تمام نماز‌ها در یک رکعت سوره قدر تلاوت کند و هر روز بر دو انجیر سوره والتین بخواند و آن را ناشتا بخورد.

ماه پنجم

روز‌های پنج شنبه و جمعه سوره الفتح را تلاوت کند؛ و در یک نماز سوره النصر بخواند؛ و هر روز یک عدد تخم مرغ سوره حمد بخواندو آن را ناشتا بخورد

ماه ششم

روز‌های پنج شنبه و جمعه سوره واقعه بخواند. شب‌ها در یک نماز سوره التین تلاوت کند؛ و هر روز بر یک انار را پس از خواندن سوره فتح ناشتا بخورد.

ماه هفتم
روز‌های پنج شنبه و جمعه سوره یس و تبارک بخواند. روزی ۱۴۰ مرتبه صلوات بفرستد؛ و هر روز بر یک عدد به سوره یس بخواند و آن را ناشتا بخورد.

ماه نهم برای سلامتی امام زمان (عج) گوسفندی ذبح کرده، و از آن بخورد. در نماز ظهر یا عصر سوره «والعصر» و «الزاریات» بخواند. در روز‌های پنج شنبه سوره «حج» و در روز‌های جمعه سوره «فاطر» را تلاوت کند. هر روز بر مقداری شیر و خرما سوره «دهر» بخواند و آن را ناشتا بخورد. (کتاب ریحانه بهشتی)

ماه هشتم

روز‌های شنبه بعد از نماز صبح سوره قدر، ده مرتبه.
روز‌های یک شنبه بعد از نماز صبح سوره والتین، دو مرتبه.
روز‌های دوشنبه سوره یس.
روز‌های سه شنبه سوره فرقان.
روز‌های چهار شنبه سوره دهر.
روز‌های پنجشنبه سوره محمد.
روز‌های دوشنبه سوره الصافات.

ماه نهم

برای سلامتی امام زمان (عج) گوسفندی ذبح کرده، و از آن بخورد. در نماز ظهر یا عصر سوره «والعصر» و «الزاریات» بخواند. در روز‌های پنج شنبه سوره «حج» و در روز‌های جمعه سوره «فاطر» را تلاوت کند.

هر روز بر مقداری شیر و خرما سوره «دهر» بخواند و آن را ناشتا بخورد. (کتاب ریحانه بهشتی)

سوره‌های مؤثر برای مادر باردار و کودکش

۱. سوره مبارکه ذاریات: پیامبر اکرم‌فرمود:اگر سورة ذاریات همراه زن حامله باشد، در آسان وضع حمل نمودن، موثر است. (۱) همچنین فرمود:اگر سورة ذاریات، بر زن حامله خوانده شود، حملش آسان می‌شود. (۲)

۲. سورة مبارکه فجر: پیامبر اکرم‌فرمود:اگر زن حامله، این سوره را بخواند، خداوند فرزند مبارکی به او عطا می‌کند.

۳. سوره مبارکه حجرات: پیامبر (صلی الله علیه وآله) فرمود: هر که سورة حجرات را بخواند، برای حفظ جنینش از خطر‌ها و سقط، موثر است. (۳)

۴. در برخی از نوشته‌ها و جزوه‌ها درباره سفارش به زنان باردار آمده که تا چهار ماهگی ۴۰ مرتبه سوره یس را بخوانید و کندور بخورید که برای هوش مفید است، مشهور است که کندور در زیاد شدن هوش کودک مؤثر است.

پیامبر اکرم ـ. صلی الله علیه و آله ـ. می‌فرماید: به زنان باردار خود کندور بخورانید که فرزند شما، چون در شکم مادر با کندور تغذیه شود عقلش محکم می‌شود و اگر پسر باشد شجاع می‌شود. (۴)   منبع: ایران ناز 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دعا بارداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۰۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های رسانه پنج شنبه ۶ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مستند «عشق و فلسفه»، امروز ساعت ۱۹ از شبکه چهار پخش و فردا ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه تکرار می‌شود. این مستند درباره نادیا مفتونی، پژوهشگر فسلفه و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است.

مستند «گشت آورد»، پنج شنبه‌ها ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش و جمعه ساعت ۱۲:۳۰ و دوشنبه ساعت ۲۲:۳۰ بازپخش می‌شود.

مجموعه تلویزیونی «بدل»، به زودی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.  

برنامه «وقت اندیشه»، جمعه‌ها ساعت ۲۳ از شبکه یک پخش و دوشنبه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه تکرار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • میانگین بارش‌ها در چهارمحال به ۴۷۲ میلیمتر رسید
  • همه جا نه، در این یک فقره اما حق با بهروز افخمی بود!
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • خبر‌های رسانه پنج شنبه ۶ اردیبهشت
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • وحید امیری: امیدوارم اتفاقات فوتبالی در زمین رقم بخورد
  • شنبه محبوب، پنجشنبه مغموم
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان