Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:36:28 GMT

علنی شدن رای نمایندگان، مجلس را وکیل الدوله می کند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۰۳۵۵

علنی شدن رای نمایندگان، مجلس را وکیل الدوله می کند

مشهد- ایرنا- نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل ضعف در ساختارها، علنی شدن رای نمایندگان مجلس در باره وزیران، این نهاد را وکیل الدوله خواهد کرد.

رضا شیران خراسانی روز دوشنبه در چهل و چهارمین نشست علنی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد افزود: شفاف سازی امور بسیار مناسب است اما از آنجا که توزیع قدرت در کشور مناسب نیست و مجالس محلی از قدرت لازم برخوردار نیستند لذا خیلی از امور در مجلس با کارهای محلی گره خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: نماینده ای که با رای مردم انتخاب می شود تا در مجلس شورای اسلامی در سطح ملی امور را مطالعه و قانونگذاری کند، مدام باید پیگیر مشکلات خرد حوزه انتخابیه خود بویژه در شهرستان های کوچک باشد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در وضعیتی که بقای نماینده مجلس در دست آرای محلی اما وظیفه ذاتی وی رسیدگی به امور ملی است، نماینده نمی تواند رای خود نسبت به استیضاح یک وزیر را در شرایطی که گره مشکل حوزه انتخابیه اش به دست آن وزیر باز می شود، علنی کند.
وی افزود: تا زمانی که 2 مجلسی نشویم، تفکیک توزیع قدرت نکنیم، علنی شدن رای نمایندگان در مجلس هیچ ثمری ندارد، نمی توان از یک سو در مجلس به یک وزیر رای منفی داد و از سوی دیگر در حوزه محلی از او درخواست داشت.
وی اظهار داشت: ما نماینده واقعی نیستیم بلکه نماینده ای هستیم که مجبوریم به خاطر به دست آوردن رای در دوره بعد در حوزه محلی تلاش کنیم.
این نماینده مجلس در حاشیه نشست امروز شورای شهر مشهد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: واگذاری آتش نشانی به بخش خصوصی، نظم عمومی را برهم می زند.
شیران خراسانی افزود: اگر آتش نشان مدام به فکر تامین هزینه هایش باشد، نمی تواند وظیفه اصلی خود را که خطر کردن و نجات دادن جان مردم است، به درستی انجام دهد.
وی اظهار داشت: در زمینه واگذاری آتش نشانی به بخش خصوصی باید استفساریه از مجلس شورای اسلامی انجام گیرد، از سوی دیگر نظر اداره لوایح، تدوین و تنقیح قوانین و مقررات شورا برای این موضوع الزام آور نیست.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در باره اجازه اخذ شناسنامه توسط مادر ایرانی برای فرزندی که پدرش غیرایرانی است نیز گفت: این موضوع در کمیسیون اجتماعی در دست بررسی است تا مادران بتوانند در غیاب پدر برای فرزندان خود شناسنامه بگیرند.
7489 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مجلس علني شدن راي مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۰۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است» درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» تاکید کرد: تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و شورای نگهبان ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان ندارد.

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهار نظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جا‌هایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی‌حجابی
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی حجابی
  • ضرورت همدلی ۱۲ نماینده مازندران با استاندار به منظور رفع موانع استان
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • 14 فروردین؛ نخستین جلسه علنی شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۳
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • وزرایی که در سال ۱۴۰۲ از مجلس کارت زرد گرفتند
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس