Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: خانواده‌های مقتولان از اعدام قاتلان فرزندان خود با حضور در دفترخانه رسمی و اخذ وجه المصالحه رضایت ثبتی خود را اعلام شده؛ قاتلان از چوبه دار رها یافتند و این پرونده پس از ۴ سال با صلح و سازش مختومه شد. ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

عبدالعباس زبیدی‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم در اهواز،  درباره رهایی 5 نفر از محکومان به قصاص در شهرستان شوشتر اظهار داشت: در راستای تحقق رسالت ذاتی شورای حل اختلاف و تلاش برای ایجاد صلح، سازش، توسعه و گسترش این فرهنگ در جامعه؛ رئیس دادگستری، دادستان و اعضاء شورای حل اختلاف شوشتر توانستند با جلب رضایت خانواده‌های مقتولان ، 5 نفر از محکومان به قصاص در شوشتر را از چوبه دار رها کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال 1393 در روستای زویه 2 واقع در بخش شعیبیه از توابع شهرستان شوشتر نزاعی بین دو طایفه ایجاد شد که از نظر وسعت حادثه از جزء پرونده های نادر و کمیاب در سطح استان و حتی کشور بود. در این حادثه قریب به 100 خانواده را مستقیم و بیش از 3 هزار نفر به طور غیر مستقیم تحت تأثیر قرار گرفتند و از نظر جغرافیایی مراجع قضایی و انتظامی 3 شهر اهواز ، باوی و شوشتر را مورد تاثیر قرار داد. متاسفانه در این حادثه علاوه بر کشته شدن عمدی 4 نفر، بیش از 40 نفر نیز مورد ضرب همراه با جراحت نقص عضو قرار گرفتند و ده ها منزل، خودرو، وسایل و اثاث منزل مورد تخریب و آتش سوزی واقع شدند.

متجاوز به عنف در زندان مرکزی قزوین اعدام شدمتجاوز دختر بچه  13 ساله در گرگان اعدام شدحکم اعدام باقری‌درمنی تأیید شد

معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: گستردگی این نزاع عملاً کار سازش را مختل و در بعضی مقاطع ناممکن کرده بود ولی به دلیل اهمیت موضوع و در صورت خاتمه نیافتن درگیری پیش آمده پیش بینی می‌شد که درگیرهای مجدد و قتل‌های احتمالی دیگری به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: با دستور رئیس دادگستری شوشتر برای ایجاد صلح و سازش بین این دو طایفه، پرونده این اختلاف به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد و اعضاء  شورای حل اختلاف این شهرستان طی برگزاری چندین جلسه فشرده با طرفین درگیری، توافقاتی بین این دو طایفه صورت گرفت.

زبیدی‌نیا گفت: خوشبختانه با تلاش و زحمات فراوان رئیس دادگستری، دادستان و اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان خانواده‌های مقتولان از اعدام قاتلان فرزندان خود با حضور در دفترخانه رسمی و اخذ وجه المصالحه رضایت ثبتی خود را اعلام شده؛ قاتلان از چوبه دار رها یافتند و این پرونده پس از 4 سال با صلح و سازش مختومه شد.

انتهای پیام/ش

R41468/P1377/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۰۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: در یک روز کاری ۱۱ پرونده قضایی با تلاش مجتمع شماره سه حل اختلاف اهواز به صلح و سازش ختم شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: اعضای شعب 19، 20 و 37 مجتمع شماره سه شورای حل اختلاف اهواز در یک روز کاری 11 فقره پرونده مطالبه وجه به ارزش بیش از 11میلیارد و 375 میلیون ریال را با صلح و سازش مختومه کردند.

وی گفت: با توجه به وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف که همان ایجاد صلح و سازش در پرونده های قضایی است تلاش می شود از ورود پرونده‌های قضایی به دادگستری جلوگیری شود و صلح را بین 2 طرف پرونده برقرار کنند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی افزود: تقویت و حمایت هرچه بیشتر شورای حل اختلاف، باعث کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی و افزایش امنیت، آرامش و آسایش پایدار جامعه می‌شود.

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان بر اهمیت دادن به گسترش صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و تلاش مضاعف، پرونده‌های ارجاعی به شورای حل اختلاف را به صلح و سازش هدایت کرد و یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این مجموعه ایجاد صلح و سازش در پرونده های قضایی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • رهایی یک محکوم به قصاص در کجور
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز