Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:02:28 GMT

بیش از 50 درصد معلمان تیران و کرون غیربومی هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۰۶۲۴

بیش از 50 درصد معلمان تیران و کرون غیربومی هستند

اصفهان- ایرنا- فرماندار تیران و کرون گفت: بیش از 50 درصد آموزگاران این شهرستان غیربومی و روزانه برای انجام فعالیت آموزشی و پرورشی به این منطقه سفر می کنند.

به گزارش ایرنا، مجید حججی روز دوشنبه در نشست تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون افزود: کمبود نیروی انسانی و آموزگار غیربومی و فرسودگی مکان آموزشی دغدغه این نهاد آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: میزان بازنشستگی معلمان بیش از بکارگیری نیروی انسانی در این بخش است که این مغایرت چالش های آموزشی برای مدارس منطقه ایجاد کرده است.
فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه هفته های اول سال تحصیلی برخی کلاس های درس به دلیل کمبود معلم برگزار نشد، خاطرنشان ساخت: برای جبران این مشکل طرح مدارس بسته های حمایتی و بکارگیری آموزگاران بازنشسته انجام گرفت.
وی فرسودگی مدارس را از دیگرچالش های این منطقه برشمرد و گفت : 60 درصد مدارس تیران و کرون فرسوده و شش باب آن به دلیل نبود استحکام حکم تخریب دارد و باید دانش آموزان این مدارس به مکان امن آموزشی دیگری منتقل شوند.
وی یادآورشد: برای بازسازی و مقاوم سازی این مدارس خیرین آمادگی مشارکت دارند اما بعضی از قوانین سخت آموزش و پرورش و نظرهای سلیقه ای در اداره کل نوسازی مدارس مانع از اجرای مشارکت خیرین شده است.
در این نشست معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بر مشارکت همگانی و هم افزایی بین بخشی تاکید کرد و گفت: تحقق اهداف آموزش و پرورش نیازمند مشارکت همگانی است.
محمدرضا کاظم زاده ادامه داد: آموزش و پرورش نهادی گسترده و حجم زیادی از افراد زیر پوشش است که به تنهایی قادر به تامین همه نیازهای نیست و برای رفع مشکلات نیاز به همکاری سایر بخش ها و عموم مردم است.
در این نشست از زحمات علیرضا مرزبان تقدیر و روح الله حیدری به عنوان مدیر جدید معرفی شد.
شهرستان بیش از 72 هزار نفری تیران و کرون واقع در 45 کیلومتری غرب اصفهان بیش از 11 هزار دانش آموز و 110 مدرسه و مرکز آموزشی دارد.
نزدیک به 40 درصد فضاهای آموزشی استان اصفهان تخریبی بوده و نیازمند بازسازی است.
اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان 850 هزار دانش‌ آموز، بیش از 50 هزار نفر معلم و افزون بر پنج هزار باب مدرسه دارد.
7131/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تيران مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی تحرکی، سلامت نوجوانان تیران را تهدید می‌کند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون گفت: بی تحرکی و غذاهای، سلامت جسمی نوجوانان این شهرستان را تهدید می‌کند و منجر به بروز بیماری‌های چاقی و فشار خون می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، عباس قاری امروز _شنبه– یکم اردیبهشت_ در آئین زنگ سلامت مدرسه برکت تیران با اشاره به بیماری‌های غیر واگیر دار اظهار کرد: چاقی، فشارخون و دیابت از جمله بیماری‌های غیر واگیردار است که به دلیل بی تحریکی و غذای چرب و ناسالم گسترش پیدا می‌کند.

وی افزود: نوجوانان و کودکان در عصر حاضر با بی تحرکی روبرو هستند که این نگرانی در بین این گروه سنی تیران و کرون نیز وجود دارد و سلامت جسمی آنان در بزرگسالی را تهدید کرده و چالش ساز است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون ادامه داد: ورزش و تحرک برای سلامت جسم و روح افراد مؤثر است و باید این فرهنگ در جامعه خصوصاً در قشر کودک و نوجوانان نهادینه شود.

قاری با بیان اینکه چاقی تهدید علیه سلامتی است، تصریح کرد: بی تحرکی و عدم برنامه ریزی برای ورزش به این شاخصه آسیب می‌زند و هزینه‌های درمانی به افراد تحمیل کرده و همچنین جامعه نیز باید اعتبارات را صرف ایجاد مراکز درمانی کند.

وی اضافه کرد: فرهنگ تغذیه سالم باید در مدارس برای دانش آموزان نهادینه شود که توزیع شیر رایگان در همین راستا بوده و مصرف لبنیات و شیر را به عنوان غذای خوب ترویج می‌دهد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون با اشاره به پوشش بیش از ۹۰ درصد پایش فشار خون در این منطقه، خاطرنشان کرد: همراهی مردم برای سلامتی بسیار مهم بوده و همین موضوع می‌تواند بستر را برای فرهنگ سازی بیش از گذشته فراهم کند.

وی یادآورشد: نگاه خانواده‌ها به سلامت جسم و روح، فرزندان را در این مسیر همراه کرده و به سلامتی جامعه نیز کمک می‌کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون به برنامه‌های هفته سلامت نیز اشاره کرد و گفت: کنترل فشارخون، برگزاری جلسات‌آموزشی و پرسش و پاسخ، مسابقات فرهنگی و ورزشی و تبلیغات شهری از جمله برنامه‌های این هفته در تیران و کرون است.

کد خبر 746678

دیگر خبرها

  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • بی تحرکی، سلامت نوجوانان تیران را تهدید می‌کند
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیر دولتی ابلاغ شد
  • اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد