Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@10:33:47 GMT

87 درصد مردم آمریکا از نداشتن وزن نرمال رنج می‌برند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۰۹۱۷

به گزارش فارس به نقل از «healthline»، نتایج یک بررسی جدید که توسط دانشمندان آمریکایی منتشر شده بیانگر آن است، بیش از 87 درصد مردم این کشور از نداشتن وزن نرمال رنج می‌برند.

این تحقیق که به تازگی انجام شده تاکید می‌کند، تعداد کمی از مردم آمریکا در سلامت متابولیک هستند و همین موضوع منجر شده تا شمار زیادی از آنها در معرض خطر برای ابتلا به بیماری‌های جدی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابه گفته محققان، سندروم متابولیک گروهی از عوامل خطر شامل چربی دور کمر، چاقی شکمی، فشارخون بالا، دیابت، تری گلیسیرید بالا و چربی خوب پایین است که با هم رخ می‌دهند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته و دیابت را افزایش می‌دهند.

پژوهشگران می‌گویند: «در بین بیماری‌های مزمن، سندرم متابولیک از جمله مواردی است که با بروز آن، خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی ـ عروقی افزایش می‌یابد».

این گزارش همچنین نشان داد، برخی از عوامل جمعیت شناختی و شیوه زندگی بر سلامت متابولیسم تاثیر می‌گذارد.

براساس اطلاعات موجود، زنان زیر 40 سال که سیگار استعمال نمی‌کنند و به لحاظ جسمی فعال هستند، با حداقل تحصیلات دانشگاهی بالاترین میزان سلامت متابولیکی را شامل می شوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود

 بابک اقبالی رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هفته سلامت، برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قندخون، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قندخون و چربی خون را داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

او افزود: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه‌کننده، ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر، یک نفر) و ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر، یک نفر) هستند و اگر بیماری این افراد به‌موقع تشخیص داده شود، تحت درمان به‌موقع قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه دیگرمان آموزش به افرادی بوده که تحت درمان قرار ندارند و مهم‌ترین موضوع آن در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند، ادامه داد: همچنین به افراد شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم آموزش داده و به تمام مراجعه‌کنندگان، ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت، بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بیشتر از ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، بیان کرد: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پا، افراد مبتلا به بیماری‌های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌موقع شناسایی شوند، از عقب‌ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود و در این خصوص باید بگوییم که ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از ۲ درصد باقی‌مانده هم درخواست داریم هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

او تصریح کرد: در میان مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر، بیشترین میزان ابتلا مربوط به فشارخون، دیابت و سرطان بوده و مهم‌ترین عامل در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تغذیه و فعالیت بدنی مناسب است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • خطر ابتلا به دیابت چه کسانی را تهدید می‌کند؟/ آب آشامیدنی قاتل دیابت