Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@16:10:33 GMT

کره شمالی اعلام جنگ کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۰۹۲۱

کره شمالی اعلام جنگ کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، کره شمالی امروز (دوشنبه) علیه فساد اعلام جنگ کرده و خواستار "مقابله‌ای سازش ناپذیر" علیه هرکسی شده که در اقدامات مفسدانه دست دارد.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، روزنامه رودونگ سینمون، چاپ کره شمالی بروکراسی و فساد را "اقداماتی دشمن شاد کن و سمومی خطرناک" توصیف کرد که "وحدت کشور را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این روزنامه در ادامه نوشت، حزب حاکم کارگر کره شمالی قبلا علیه فساد و آن افرادی که در فساد دست دارند، نبرد خود را آغاز کرده بود.

این اقدام تلاشی از سوی کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی برای تقویت نظم بروکراسی و از میان برداشتن نارضایتی مردمی در زمانی است که زندگی در کره شمالی با وجود تمرکز رهبری این کشور بر تحولات اقتصادی، بهبودی نداشته است.

این روزنامه در ادامه نوشت: اعضای حزب حاکم کره شمالی باید برای ریشه کنی "بروکراسی‌گرایی و فساد" تلاش خود را دو چندان کنند. هیچ سازشی برای مقابله با این فساد وجود ندارد و این مقابله بدون در نظر گرفتن مقام و رتبه افراد دخیل صورت می‌گیرد.

این روزنامه همچنین خواستار نظارت کامل و قوی بر مقام‌های ارشد حزب شده و ادامه می‌دهد: مقام‌های ارشد حزبی کره شمالی باید تحت کنترل سازمان یافته باشند.

ایسنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فساد جام نیوز جنگ کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت روزنامه عبری از فروپاشی بازدارندگی اسرائیل

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، در این گزارش که با عنوان «توازن هراس جدید میان ایران و اسرائیل» به چاپ رسیده، آمده است: سال‌های متمادی ایران به صورت مستقیم به اسرائیل حمله نکرده بود؛ اما از هفتم اکتبر 2023 بازدارندگی اسرائیل فرو پاشید و تهران خلق نظام جدیدی را آغاز کرد.

نویسنده در ادامه آورده است که انتخاب بعدی (اسرائیل) می‌تواند ترور یکی دیگر از ژنرال‌های ایرانی باشد که با جدیت مورد بررسی قرار گرفته است اما آنچه در آن تردید وجود دارد اجرای این طرح است که موجب از بین رفتن بازدارندگی می‌شود که اسرائیل باید آن را باردیگر به دست آورد.

وی در ادامه مدعی شد که ایران در سال‌های اخبر با فرماندهی "قاسم سلیمانی"، فرمانده سابق نیروی قدس یک حلقه آتش را در اطراف اسرائیل ایجاد کرد تا بتواند فضایی را برای مانور تا زمان دستیابی به بمب هسته‌ای ایجاد کند؛ اما همه این‌ها هفته گذشته به پایان رسید و بیش از 350 قطعه ویرانگر به سمت اسرائیل شلیک شد که شامل بیش از 110 موشک بالستیک بود و هدفی کمتر از پایگاه استراتژیک "نواتیم" که مرکز اصلی حفظ برتری هوایی اسرائیل در منطقه به شمار می‌رود، نداشت.

در ادامه آمده است: این اقدام ایران، اسرائیل را در برابر دستور کار جدیدی قرار داد. زمانی که مقامات ایران تصمیم گرفتند عملا به دورانی که به عنوان "نبرد بین دو جنگ" توصیف می‌شود، پایان دهند؛ یعنی بازداشتن اسرائیل از انجام عملیات علیه نمایندگان ایران در سوریه و لبنان.

این تحلیلگر نظامی در ادامه خاطرنشان کرد که تحولات اخیر بعد از حمله ایران بحث‌های زیادی را در اسرائیل در خصوص دستاوردهای ترور "محمدرضا زاهدی" ایجاد کرد و مشخص شد که ترور وی در نزدیکی کنسولگری ایران یک اشتباه بود و اطلاعات اسرائیل میزان پاسخ ایران را درست ارزیابی نکرده بود؛ لذا اسرائیل وارد جبهه‌ای شد، چندین برابر پیچیده‌تر از جبهه‌هایی که پیش از این در غزه و لبنان در آن حضور داشت.

 وی تاکید کرد که این یک شکست اطلاعاتی دیگر علاوه بر دوره قبل از "حافظ دیوارها" (جنگ غزه در سال 2021) و شکست بزرگتر در 7 اکتبر است.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل در عمل جنگ چندجانبه‌ای را آغاز کرده است که از غزه شروع شد و به لبنان و سوریه گسترش یافت و سپس به یمن و عراق کشیده شد و با بروز بحران با آمریکا به ایران رسید. 

این تحلیلگر در پایان این گزارش تاکید کرد: اسرائیل باید به سرعت به جنگ جاری در نوار غزه پایان دهد، از سر دادن شعارهای توخالی درباره "پیروزی مطلق" دست بردارد. پس از آتش بس در غزه، آتش لبنان فروکش می‌کند و تنها در این صورت اسرائیل می‌تواند قدرت نظامی خود را مطابق با واقعیتی که کاملاً تغییر کرده است، بسازد.

 

دیگر خبرها

  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • نیویورک تایمز: فعالیت حماس در بالا و زیر زمین ادامه دارد
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • اجرای طرح زیست عفیفانه در جامعه ضروری است
  • روایت روزنامه عبری از فروپاشی بازدارندگی اسرائیل
  • فیلم| اگر جنگ فراگیر شود پدافند اسرائیل از کار می‌افتد
  • دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات