Web Analytics Made Easy - Statcounter


موگرینی طی نشست خبری در بروکسل ضمن تاکید بر لزوم اجرای کامل توافق هسته‌ای ایران، گفت: «همانطور که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سیزدهمین گزارش خود تایید کرده، ایران به تمام الزامات هسته‌ای خود ذیل برجام پایبند بوده است».

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، توضیح داد: «به خاطر منافع امنیتی و معاهده عدم اشاعه، انتظار خود از ایران برای تداوم پایبندی به تعهداتش در توافق هسته‌ای را به آن‌ها انتقال دادم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام اروپایی با بیان اینکه اتحادیه اروپا متعهد است که مردم ایران از عواید لغو تحریم‌ها بهره‌مند شوند، تصریح کرد: «حتی بعد از اینکه آمریکا تصمیم گرفت بخشی از این تحریم‌ها را بازگرداند. وزرای خارجه سه کشور اروپایی حاضر در برجام طی نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره ایجاد سازوکار ویژه تعامل مالی با ایران گزارش دادند».

موگرینی ضمن تاکید بر حمایت اعضای اتحادیه اروپا از اقدامات سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در ایجاد این کانال مالی ویژه، گفت: «انتظار داریم این مکانیزم طی هفته‌های آتی آغاز به کار کند تا از تجارت قانونی با ایران محافظت کند».

وی، اما مدعی شد: «البته این به معنای آن نیست که حمایت قوی ما از برجام، باعث شود که از مسائل دیگر چشم‌پوشی کنیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اجرای کامل برجام را پایه مذاکره با ایران درخصوص فعالیت‌های منطقه‌ای عنوان کرده و افزود: «اکنون که در این نشست حضور داریم، دور جدیدی از گفتگو‌های چهار کشور اروپایی (ایتالیا، آلمان، فرانسه و آلمان) با ایران در موضوعات منطقه‌ای در حال برگزاری است. موضوع آغازین این مذاکرات هم یمن است».

موگرینی با قدردانی از موضع حمایتی وزارت خارجه ایران از اقدامات فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، خاطر نشان کرد: «این نتیجه مذاکرات ما با ایران در موضوعات منطقه‌ای است که باعث شد ایران از نفوذش بر حوثی‌ها برای آغاز مذاکرات سوئد استفاده کند».

وی با بیان اینکه اروپا می‌تواند از طریق اجرای کامل برجام، باب مذاکرات در دیگر موضوعات با ایران را بگشاید، گفت: «موضوعاتی که نگرانی‌های جدی برای ما دارند، از جمله موشک‌های بالستیک، سوریه و دیگر موضوعات که هم‌اکنون در حال مذاکره درباره آن‌ها با ایران هستیم».

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فدریکا موگرینی اتحادیه اروپا برجام برنامه موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۱۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بورل از رژیم صهیونیستی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حمایت از رژیم متجاوز صهیونیستی گفت که تمام وزیران اتحادیه اروپا به شدت حمله ایران به اسرائیل را محکوم کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حمایت از رژیم متجاوز صهیونیستی گفت که تمام وزیران اتحادیه اروپا به شدت حمله ایران به اسرائیل را محکوم کردند.

به گفته بورل، آنها بر تعهد بر امنیت اسرائیل تاکید کرده و از تمام بازیگران منطقه خاورمیانه خواستند تا از لبه پرتگاه فاصله بگیرند.

بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیستتصاویر جدیدی از برخورد موشک‌ها به سرزمین‌های اشغالی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه : تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» از شبکه دو سیما
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری
  • حمایت بورل از رژیم صهیونیستی
  • گزافه‌گویی وزیر خارجه آلمان علیه ایران
  • استاندار خراسان رضوی: طرح تحول روستایی محور آبادی روستاها است
  • حمایت ائتلاف اردنی از حمله ایران به اراضی اشغالی
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی می‌کند