Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد – ایرنا – وزارت خارجه عراق از دولت کویت خواست که درباره ادعای مطرح شده در رسانه ها مبنی بر اقدام مقامات کویت در اعدام 50 تبعه عراقی مقیم این کشور در جریان اشغال آن توسط رژیم بعث صدام توضیح دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزارت خارجه عراق در بیانیه ای رسمی امروز دوشنبه اعلام کرد که «سالم غضبان الزمانان» سفیر کویت در بغداد را به این وزارتخانه احضار و یادداشتی در خصوص ادعای قتل 50 تبعه عراقی مقیم کویت را به وی تسلیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این بیانیه، «احمد نایف الدلیمی» رییس بخش عربی در وزارت خارجه عراق این یادداشت را به سفیر کویت تسلیم کرده و خواستار توضیح دولت کویت در مورد ادعای قتل این 50 تبعه عراقی مقیم، در جریان اشغال این کشور توسط رژیم صدام در سال 1991 شده است.
یک افسر وزارت کشور عراق در اظهاراتی به یکی از تلویزیون های بومی کویت که اخیرا در شبکه های اجتماعی و رسانه های عراق بازتاب گسترده داشته ادعا کرده بود که در جریان اشغال کویت توسط رژیم وقت حاکم بر عراق، یکی از افسران ارشد مرزبانی کویت به دستور یک مسوول بلندپایه کویتی، 50 تبعه عراقی مقیم این کشور را تیرباران کرد.
این افسر که «ولید المسعودی» نام دارد گفته بود که این 50 تبعه عراقی هیچ گناهی نداشتند جز اینکه عراقی بودند و در آستانه ورودی نیروهای ارتش عراق برای اشغال کویت، در این کشور به سر می بردند و به نشانه انتقال از حمله صدام، اعدام شدند.
به گفته او، این افراد در یک گور جمعی مدفون شدند و چند سال قبل در جریان حفاری برای خانه سازی در منطقه، گور جمعی این اتباع عراقی به طور تصادفی کشف شد.
المسعودی اضافه کرده بود که وزارت کشور کویت برای سرپوش گذاشتن به این قضیه مدعی شده بود که گور جمعی مربوط به کشته های نیروهای مسلح عراق در جریان جنگ 1991 خلیج فارس است.
اظهارات این افسر وزارت کشور کویت که به صورت نوار ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده، مربوط به دسامبر 2014 است اما در پی مطالبات مجدد برخی از مقامات کویتی برای غرامت های جنگی 1991 از دولت عراق، برخی رسانه های عراقی، اظهارات این افسر کویتی را بازنشر کرده اند.
کشف گور جمعی که المسعودی به آن اشاره کرده است، در خبرگزاری دولتی کویت (کونا) در 17 اردیبهشت ماه 89 به آن اشاره شده و مقامات وزارت کشور کویت گفته اند که گور جمعی متعلق به کشتگان ارتش عراق در جریان جنگ 1991 خلیج فارس است.
بعد از بازنشر اظهارات این افسر وزارت کشور کویت، برخی از نمایندگان پارلمان عراق از وزارت خارجه خواستند که درباره ادعاهای مطرح شده در این خصوص با همکاری دولت کویت تحقیق و تفحص کنند.
نمایندگان پارلمان عراق همچنین گفتند که در صورت صحت ادعاهای این افسر کویتی، دولت کویت باید بابت قتل این 50 تبعه عراقی به عراق غرامت پرداخت کند.
خاورم *4*353*380*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي وزارت خارجه عراق دولت كويت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • توضیح وزیر کشور درباره کشتی توقیف شده پرتغالی
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد